Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   EMA keurt vaccins goed diaangepast zijn aan domikron subvarianten BA.4 en BA.5. goed. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266342)

Dadeemelee 12 september 2022 22:12

EMA keurt vaccins goed

Gaan de antivaxxers nu beginnen zagen over die goedkeuring?

https://www.demorgen.be/nieuws/ema-k...goed~ba0c3093/

Citaat:

Voor de beslissing heeft het EMA zich gebaseerd op de gegevens met betrekking tot het aangepaste corona vaccin aan de BA.1-omikron subvariant. De geneesmiddelen waakhond is namelijk van mening dat de vaccins nauw aan elkaar verwant zijn. Het enige verschil is dat dit bivalent vaccin zich richt op meer recente omikron subvarianten.

patrickve 13 september 2022 05:31

Kan dit uitgelegd worden:

Citaat:

Het aangepaste vaccin mag toegediend worden aan iedereen vanaf de leeftijd van twaalf jaar, die minstens een basisvaccinatieschema achter de rug heeft.
Je kan enkel het griepspuitje tegen de griep van 2018 krijgen, als je al je spuitjes tegen de griep van 2012 had ?

Hoofdstraat 13 september 2022 06:30

Wauw, dat is grof, een pure strafmaatregel. Dit heeft niets met wetenschap te maken. Ze mogen hun rotzooi houden, dit sterkt me in het idee de goeie keuze te hebben gemaakt.

Hoofdstraat 13 september 2022 06:48

De vaccins tegen BA1 zijn nog niet geleverd, dat wordt grappig. Tegen dat die tegen BA5 geleverd zijn zitten we we aan BA10 of NINJA.4.

Mijn voorspelling is dat de vaccins het virus gaan duwen richting een variant die het vaccin weeral eens omzeilt, hopelijk zonder zware ziekte. Iedereen heeft al Omicron gehad dus dat zal ook hetzelfde doen, de mutaties gaan daar ook rond werken.

Jammer dat ze weeral kinderen willen vaccineren nu het erg duidelijk is dat ze meer gevaar lopen door het vaccin dan de ziekte. Een schande.

CUFI 13 september 2022 07:19

Zolang ze niet verplicht worden np. Anders moeten we leren van Hitler en die fascisten die zoiets opperen gelijk Mussolini ophangen.

Pandareus 13 september 2022 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10031942)

:lol: Uiteraard !

ViveLaBelgique 13 september 2022 08:02

Vlaanderen had juist 6.5 miljoen omicron vaccins besteld. Allemaal rijp voor de vuilbak, te samen met het overschot van de niet omicron vaccins.

Sneaky 13 september 2022 08:09

Zelfs al zouden de vaccins beschermen tegen alle volgende varianten, heft iemand die jong en sportief is als ik geen interesse in dat vaccin.

De voordelen wegen niet op tegen de nadelen voor mij.

Voor de bomma, da's een ander verhaal natuurlijk.

Trouwens, ik ben er zeker van dat deze vaccinatiecampagne een flop wordt. De mensen zijn tegenwoordig te goed geïnformeerd over de voor en nadelen ervan. Mijn vrienden, die 2 apotheken hebben en dus weten waarover ze praten, gaan deze ronde ook laten passeren. Te jong en gezond om enig voordeel eruit te halen.

Sneaky 13 september 2022 08:12

Citaat:

Die goedkeuring zal wel doordacht zijn, daar twijfel ik niet aan. Ik geloof in de wetenschappelijke wereld. Maar dat maakt ze nog niet nuttig voor iedereen he...

patrickve 13 september 2022 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10032000)
Mijn voorspelling is dat de vaccins het virus gaan duwen richting een variant die het vaccin weeral eens omzeilt

Dat is het geval al. De BA4 / 5 golf is voorbij, grotendeels, dus daar is al immuniteit tegen (anders zou ze nog voortwaaien). De meeste mensen hebben ondertussen BA4 of 5 gehad. Die vaccins kunnen eventueel nuttig zijn voor die paar die het niet gehad hebben en op een of andere manier "gelijk getrokken willen worden" zonder snotneus.

Er zullen veel meer mensen BA4 of BA5 opgedaan hebben, dan er mensen dat vaccin zullen nemen.

Dat gezegd, het zijn de ENIGE vaccins inderdaad die het minste beetje zin kunnen hebben nu, voor mensen die geen BA4 of BA5 hebben opgedaan.

De vraag is of het DIE zullen zijn die gegeven worden ? Gaan de Wuhan-1 en de omicron 1/2 nu de vuilbak in ?

morte-vivante 13 september 2022 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10032035)
Dat is het geval al. De BA4 / 5 golf is voorbij, grotendeels, dus daar is al immuniteit tegen (anders zou ze nog voortwaaien). De meeste mensen hebben ondertussen BA4 of 5 gehad. Die vaccins kunnen eventueel nuttig zijn voor die paar die het niet gehad hebben en op een of andere manier "gelijk getrokken willen worden" zonder snotneus.

Er zullen veel meer mensen BA4 of BA5 opgedaan hebben, dan er mensen dat vaccin zullen nemen.

Dat gezegd, het zijn de ENIGE vaccins inderdaad die het minste beetje zin kunnen hebben nu, voor mensen die geen BA4 of BA5 hebben opgedaan.

De vraag is of het DIE zullen zijn die gegeven worden ? Gaan de Wuhan-1 en de omicron 1/2 nu de vuilbak in ?

moest ik hoofd van de pfizerproductie afdeling zijn, ik zou enkel nog BA4/BA5 produceren, covert de EU en VS markt

Sneaky 13 september 2022 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10032035)

Het lijkt me straf als ze een nieuw vaccin maken, dat ze de oude varianten bescherming eruit halen. Dus ja, die oude vaccins moeten de vuilbak in want er zijn nieuwe betere.

Trouwens de opkomst gaat zeer laag zijn. Die 1,5M nieuwe vaccins zou moeten volstaan.

morte-vivante 13 september 2022 08:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10031971)
Kan dit uitgelegd worden:

Je kan enkel het griepspuitje tegen de griep van 2018 krijgen, als je al je spuitjes tegen de griep van 2012 had ?

de populatie van de kleine klinische studie voor omikron 1 hadden allemaal die basisvaccinatie laten zetten. Dit vaccin (BA4/BA5) is enkel goedgekeurd als booster, niet voor een primaire vaccinatie, op basis van een preclinische studie op muizen, en extrapolatie van de resultaten voor omikron 1.

*zucht*. Het is frustrerend om te zien hoe gemakkelijk de eigen procedures en richtlijnen van het EMA genegeerd worden als het gaat over covid. Een goedkeuring op basis van enkel maar preklinische data in wat, 8 muizen... als ik dat vergelijk met de eisen die ons wordt opgelegd voor geneesmiddelen die echt een klinisch verschil maken, en waarvoor we al robuste data hebben, is op zijn zachts gezegd opmerkelijk

Hoofdstraat 13 september 2022 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 10032029)
Die goedkeuring zal wel doordacht zijn, daar twijfel ik niet aan. Ik geloof in de wetenschappelijke wereld. Maar dat maakt ze nog niet nuttig voor iedereen he...

Ze zijn niet getest en deze vaccin hebben ze goedgekeurd omdat ze van dezelfde firma komen als de vorige. Niet echt goed doordacht, eerder een berekende gok.

"Voor de beslissing heeft het EMA zich gebaseerd op de gegevens met betrekking tot het aangepaste corona vaccin aan de BA.1-omikron subvariant. De geneesmiddelen waakhond is namelijk van mening dat de vaccins nauw aan elkaar verwant zijn."

patrickve 13 september 2022 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10032048)
de populatie van de kleine klinische studie voor omikron 1 hadden allemaal die basisvaccinatie laten zetten. Dit vaccin (BA4/BA5) is enkel goedgekeurd als booster, niet voor een primaire vaccinatie, op basis van een preclinische studie op muizen, en extrapolatie van de resultaten voor omikron 1.

Maar moeten we dan ook allemaal kaas eten alvorens dat vaccin laten te zetten ? Want de klinische data zijn enkel maar bekomen op muizen die eerst gruyere kaas hadden gegeten ?

Het lijkt mij bijzonder eigenaardig om een vaccin dat een VERSCHILLENDE immuniteit wil veroorzaken dan die van de vroegere spuitjes, en dus GEHINDERD kan worden door vroegere spuitjes en/of besmettingen ENKEL maar willen te geven aan mensen met die hindernissen ?

StV 13 september 2022 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10032056)
Maar moeten we dan ook allemaal kaas eten alvorens dat vaccin laten te zetten ? Want de klinische data zijn enkel maar bekomen op muizen die eerst gruyere kaas hadden gegeten ?

Het lijkt mij bijzonder eigenaardig om een vaccin dat een VERSCHILLENDE immuniteit wil veroorzaken dan die van de vroegere spuitjes, en dus GEHINDERD kan worden door vroegere spuitjes en/of besmettingen ENKEL maar willen te geven aan mensen met die hindernissen ?

Vooral omdat het nog altijd onder “EUA” valt ?!
Wil men dan niet meer iedereen gevaxxed zien, de pandemie stoppen, besmettingen voorkomen, de zorg niet overbelasten? :lol:

Oma 13 september 2022 12:52

Citaat:

Wie na drie keer nog niet geleerd is en het muizenvaccin nog wil nemen, die doet maar, vrije keuze hé :twisted:.... ongevaccineerden hebben daar helemaal geen last van..:rofl:

Het zagen laten ze over aan gevaxten in een nieuw draadje over die goedkeuring en aan anderen:
Citaat:

https://pnws.be/ft-vs-bekritiseerd-v...lijke-proeven/

Het is een zaak als wij schrijven dat het coronavaccin enkel getest is op muizen, het is een heel andere kwestie als de Financial Times (FT) dat doet. Het coronavaccin wordt er zelfs omschreven als het ‘muizenvaccin’.

Dadeemelee 13 september 2022 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10032048)

*zucht*. Het is frustrerend om te zien hoe gemakkelijk de eigen procedures en richtlijnen van het EMA genegeerd worden als het gaat over covid. Een goedkeuring op basis van enkel maar preklinische data in wat, 8 muizen... als ik dat vergelijk met de eisen die ons wordt opgelegd voor geneesmiddelen die echt een klinisch verschil maken, en waarvoor we al robuste data hebben, is op zijn zachts gezegd opmerkelijk

Ik vermoed dat ze vooruitlopen op de klinische testen. Eerst gaat het BA1 vaccin gebruikt worden.

patrickve 13 september 2022 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10032436)
Ik vermoed dat ze vooruitlopen op de klinische testen. Eerst gaat het BA1 vaccin gebruikt worden.

Ha, men gaat vooruitlopen op klinische testen om toelatingen te geven :-)

Zoals destijds met ivermectine neem ik aan ;-)

Ondertussen geven we de minder zinvolle rommel...

Dadeemelee 13 september 2022 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10032440)
Ha, men gaat vooruitlopen op klinische testen om toelatingen te geven :-)

Zoals destijds met ivermectine neem ik aan ;-)

Ondertussen geven we de minder zinvolle rommel...

Ze zullen rap genoeg resultaten hebben. In de VS gaan ze met BA4/BA5 boosteren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be