![]() |
Autochtonen discrimineren
Citaat:
Dat moet toch om de bullshitjobs gaan dan ??? Overal waar ik kom, leef en werk is er tekort aan werknemers. Met wie ik ook spreek, waar ik ook kijk, het is overal hetzelfde liedje: tekort aan personeel, tekort aan personeel, gezocht, gezocht, gezocht. Zijn allemaal die werkgevers racistisch en nemen ze liever niemand aan dan iemand met een migratieafkomst ? Dat zou raar zijn want er werken wel telkens mensen met een migratieafkomst. Het probleem is niet discriminatie, niet racisme, niet de werkgever, ... het probleem ligt bij een deel van de allochtonen zelf. Ze gaan voortrekken als ze niet capabel genoeg zijn slaat op niets. Er is genoeg ander werk waar men niemand vindt. |
Wil die brave man daarmee zeggen dat de importwerkkrachten inferieur zijn aan de autochtone?
Wat een racist is me dat? |
Neem niet de beste kandidaat, neem een migrant. Hoe krijg je zoiets eigenlijk uit je strot. Man toch.
|
Citaat:
1. Kies niet altijd voor de beste kandidaat “Bij de Vlaamse overheid is het zo: als twee kandidaten gelijk zijn, wordt de kandidaat met een migratieachtergrond gekozen. Maar er bestaan toch geen twee gelijke kandidaten. Het is beter om een iets minder goede kandidaat aan te werven met een migratieachtergrond, dan om de beste kandidaat aan te werven die geen migratieachtergrond heeft”, zegt Fons Leroy, die tot en met 2019 gedelegeerd bestuurder was bij de Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling en Beroepsopleiding (VDAB). “Een bedrijf maakt producten of diensten de sowieso ook voor een groot deel bij mensen met een migratieachtergrond terechtkomen. Dan is het een meerwaarde om die mensen ook in je eigen organisatie te hebben. Ze brengen belangrijke kennis mee. Hun diversiteit is een rijkdom.” Ik vind dat een belachelijke redenering. Positieve discriminatie is ook discriminatie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Met de kostprijs van een werknemer, zou een werkgever achterlijk moeten zijn niet de beste kandidaat aan te werven.
|
Citaat:
Zou het niet kunnen dat die vreemdelingen gewoon helemaal niet gaan soliciteren? |
Citaat:
De overheid is gewoonweg te gemakzuchtig als het om activeringsbeleid gaat. Hoe langer iemand thuis zit te genieten van de sociale zekerheid, hoe lastiger het wordt om die aan het werk te krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hou het op de werkvloer gezapig en plezant,
werf direct aan die verse migrant :-) |
Citaat:
|
Citaat:
En dan gaat het er niet om dat een uitkering ook maar een aalmoes is onder de armoedegrens. Het verschil tussen uitkering en loon is te klein en dat noopt niet tot werken, soms betekent werken dan zelfs financiële achteruitgang. Je zou voor minder niet veel goesting hebben om nog te solliciteren en daar bovenop ook nog eens gediscrimineerd worden..:roll: |
Citaat:
Wat vinden werkgevers daar eigenlijk van? Afkomst boven bekwaamheid? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be