Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Christen vermoordt atheïst (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26645)

Andro 23 december 2004 16:10

Christen vermoordt atheïst

BRISBANE - Een fanatieke christen moet achttien jaar de cel in omdat hij een man vermoordde die atheïst was. Een rechtbank in het Australische Brisbane veroordeelde de 40-jarige zwerver donderdag voor doodslag en ernstige mishandeling, meldden Australische media.

De christen ging de man met een bijl te lijf. Hij bracht de eveneens atheïstische echtgenote zware verwondingen toe.

Het echtpaar had de man een lift gegeven en uitgenodigd voor de lunch. De zwerver was twee dagen te gast bij zijn weldoeners, toen de vrouw vertelde dat zij en haar man niet in een god geloofden. Vervolgens sloegen bij de christen de stoppen door.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...e_iuml;st.html

__________________________________________________ __________________________

Wat is er gebeurd met "Heb uw naaste lief" en "Gij zult niet doden"?

Jeshua 23 december 2004 16:30

Ja, zo kan je een atheistisch koppel niet echt bekeren...

DenMathias 23 december 2004 17:33

Fundamentalisten... *zucht*
Komt niets goed van.

instromaniac 23 december 2004 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua

Hoe zou jij ze bekeren als het niet lukt met woorden?

mad_drone 23 december 2004 19:02

weer aan't stigmatiseren e? ;)

Niet alle zwervers zijn gek! :p

Andro 23 december 2004 19:18

Aaah, kijk waarden en normen.
De barmhartige goedbedoelende atheïsten.
De zwerver moordenaar, de Christ

Phrea|K 23 december 2004 19:39

Het zoveelste bewijs dat je in sommige landen gevaar loopt als atheïst. Op sites voor Amerikaanse atheïsten staan zelfs handleidingen over hoe je je best 'out' als atheïst (blijkbaar kun je daar soms problemen krijgen met je omgeving als je niet langer blijkt te geloven in God). :?

Phrea|K 23 december 2004 19:41

Gelukkig groeit het atheïsme nog steeds, ook in de States (jaarlijks 1% dacht ik). We winnen terrein. :twisted:

Jeshua 23 december 2004 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Hoe zou jij ze bekeren als het niet lukt met woorden?

niet. ik zou ze met rust laten totdat God zegt dat ik iets anders met ze moet doen. (p.s. onder woorden versta ik natuurlijk ook al mijn sites enzo, ik zou ze wel mee willen trekken naar een gemeente van geneizng bv)

Andro 23 december 2004 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Gelukkig groeit het atheïsme nog steeds, ook in de States (jaarlijks 1% dacht ik). We winnen terrein. :twisted:

Hmm... dat is goed nieuws!;-)

Wreker 23 december 2004 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
BRISBANE - Een fanatieke christen moet achttien jaar de cel in omdat hij een man vermoordde die atheïst was. Een rechtbank in het Australische Brisbane veroordeelde de 40-jarige zwerver donderdag voor doodslag en ernstige mishandeling, meldden Australische media.

De christen ging de man met een bijl te lijf. Hij bracht de eveneens atheïstische echtgenote zware verwondingen toe.

Het echtpaar had de man een lift gegeven en uitgenodigd voor de lunch. De zwerver was twee dagen te gast bij zijn weldoeners, toen de vrouw vertelde dat zij en haar man niet in een god geloofden. Vervolgens sloegen bij de christen de stoppen door.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/1...e_iuml;st.html

__________________________________________________ __________________________

Wat is er gebeurd met "Heb uw naaste lief" en "Gij zult niet doden"?

Het was toch geen "Ariaanse" christen zeker? ;-)

Jeshua 23 december 2004 21:11

dat moet gewoon weer een zwarte zijn geweest oh nee wacht nu weten jullie dat ik racistisch ben he shit.

(ik meen dit alles neit en ben sarcastisch)

Andro 23 december 2004 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Het was toch geen "Ariaanse" christen zeker? ;-)

En ik die dacht dat "Arius" al lang dood was.;-)

VlaamseBelg 24 december 2004 10:11

Doet mij denken aan de parabel van de barmhartige samaritaan, met het verschil dat het daar beter mee is afgelopen. :-)

HerrUU 31 december 2004 09:26

Citaat:

Mooi voorbeeld van christelijke naastenliefde, en waar denkt onze Jeshua aan? Bekeren! Man, you make me sick.

HerrUU 31 december 2004 09:28

Citaat:

niet. ik zou ze met rust laten totdat God zegt dat ik iets anders met ze moet doen. (p.s. onder woorden versta ik natuurlijk ook al mijn sites enzo, ik zou ze wel mee willen trekken naar een gemeente van geneizng bv)

Ah, dus moest je het in je koppeke krijgen dat God je zei dat je ze moest afslachten, dan zou je het doen?

HerrUU 31 december 2004 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Doet mij denken aan de parabel van de barmhartige samaritaan, met het verschil dat het daar beter mee is afgelopen. :-)

Ja, maar zijn volk boet er nu nog altijd voor...

Jeshua 31 december 2004 10:40

Natuurlijk slacht ik af als God dat zegt. God is de meest rechtvaardige rechter.

De rechtvaardige rechter 31 december 2004 10:49

zielig dat er weer een godsdienst gebruikt wordt om een moord goed te praten.

Jeshua 31 december 2004 10:53

God is de bezitter van ons alleen meneer onrechtvaardige rechter.
De aarde is zijn tuin. Hij mag bepalen wanneer iemand sterft en hoe. Moord is slechts als we van dat pad afwijken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be