Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Loze beloften Waals Minister zullen Vlaamse onafhankleijkheid niet tegenhouden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266531)

Witte Kaproen 2 oktober 2022 08:42

Loze beloften Waals Minister zullen Vlaamse onafhankleijkheid niet tegenhouden

De schrik voor de onafwendbare Vlaamse Onafhankelijkheid bereikt nieuwe toppen bij de Waalse politici.

Als zoethoudertje voor de Vlamingen om hun jaarlijkse miljarden transfers toch maar te blijven doorstorten belooft de Waalse Minister v an Onderwijs dat het aanleren van het Nederlands verplicht zal worden in het Waals onderwijs .

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...oor-leerlingen

Dat dit enkel loze beloften zijn blijkt uit het volgende .

1) Het verplicht aanleren van het Nederlands in het Waals onderwijs zou pas in het schooljaar van 2027 beginnen.

2)Er zijn nu al onvoldoende leerkrachten Nederlands in het Waals onderwijs om die enkele Walen die nu al Nederlands volgen te kunnen onderwijzen.

3)In het Brussel Franstalig onderwijs is het Nederlands nu al een verplicht vak ,doch bijna geen enkel Franstalige Brusselaar die het Franstalig onderwijs daar volgt ,kan Nederlands spreken bij het beëindigen van zijn studies.

Besluit dit zijn enkel loze beloften die in de realiteit geen enkel verschil gaan maken en dus de Vlaamse onafhankelijkheid niet zullen kunnen tegenhouden.

Witte Kaproen 2 oktober 2022 08:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10042860)
De schrik voor de onafwendbare Vlaamse Onafhankelijkheid bereikt nieuwe toppen bij de Waalse politici.

Als zoethoudertje voor de Vlamingen om hun jaarlijkse miljarden transfers toch maar te blijven doorstorten belooft de Waalse Minister van Onderwijs dat het aanleren van het Nederlands verplicht zal worden in het Waals onderwijs .

1) Het verplicht aanleren van het Nederlands in het Waals onderwijs zou pas in het schooljaar van 2027 beginnen.

2)Er zijn nu al onvoldoende leerkrachten Nederlands in het Waals onderwijs om die enkele Walen die nu al Nederlands volgen te kunnen onderwijzen.

3)In het Brussel Franstalig onderwijs is het Nederlands nu al een verplicht vak ,doch bijna geen enkel Franstalige Brusselaar die het Franstalig onderwijs daar volgt ,kan Nederlands spreken bij het beëindigen van zijn studies.

Besluit dit zijn enkel loze beloften die in de realiteit geen enkel verschil gaan maken en dus de Vlaamse onafhankelijkheid niet zullen kunnen tegenhouden.

TREBRON 2 oktober 2022 09:58

Kaproen wanneer gaat ge eindelijk eens met uw voetjes op de grond komen en beseffen dat de Vlamingen nooit zelfstandig gaan worden om de simpele reden dat ze het gedeeltelijk niet willen en gedeeltelijk niet kunnen.
Moesten ze het gekund en gewild hebben waren ze dat al meer dan honderd jaar geleden al geweest. Ik heb hier nog romantische postkaarten van een vroegere (Vlaamse) buur met daarop in mooie letters "UN BONJOUR DE GAND".. Accepteer de realiteit en levet skone .

De schoofzak 2 oktober 2022 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 10042906)
Kaproen wanneer gaat ge eindelijk eens met uw voetjes op de grond komen en beseffen dat de Vlamingen nooit zelfstandig gaan worden om de simpele reden dat ze het gedeeltelijk niet willen en gedeeltelijk niet kunnen.
Moesten ze het gekund en gewild hebben waren ze dat al meer dan honderd jaar geleden al geweest. Ik heb hier nog romantische postkaarten van een vroegere (Vlaamse) buur met daarop in mooie letters "UN BONJOUR DE GAND".. Accepteer de realiteit en levet skone .

Wij, flaminganten, gaan pas beseffen dat onze strijd nutteloos is, van zodra de belgicisten niet meer reageren op onze stellinginnames.

Zo lang sommige politici ons bruine rakkers, of mentaal gehandicapten noemen,
zo lang Franstalige politici blijven beloven dat ze Nederlands gaan leren, maar het nooit doen,
zo lang de koekendoosaanbidders blijven lullen lijk Den Taaien,
zo lang centrum-rechts en rechts zonder enige grondslag gelinkt worden via den oorlog aan extreem-rechts ....
...
doen wij rustig maar vastberaden voort.

Universalia 2 oktober 2022 10:07

Citaat:

Er is echt geen revolutie nodig om België te ontbinden. Op een dag zal het systeem gewoon vanzelf blokkeren. De politici zullen moeten vaststellen wat zovele Vlamingen al veel langer hebben vastgesteld, namelijk dat het Belgische model niet meer werkt en hopeloos is vastgereden. Dat samen verder gaan geen zin meer heeft.
BRON

Of het kan een Vlaanderen apart daar is nog veeeeeeeel meningsverschil over. :roll:

Xenophon 2 oktober 2022 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10042913)
BRON

Of het kan een Vlaanderen apart daar is nog veeeeeeeel meningsverschil over. :roll:

Die dag is men al aan het uitstellen van in de tijd dat de Belgische partijen uiteen gespat zijn in Vlaamse en Waalse partijen.

Pandareus 2 oktober 2022 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10042909)
Wij, flaminganten, gaan pas beseffen dat onze strijd nutteloos is, van zodra de belgicisten niet meer reageren op onze stellinginnames.

Dan gaat het hier saai worden hee... de flaminganten (N-VA) en de racisten (VB) maken hier nu al het overgrote deel van de bijdrages op het forum...

Zou je graag enkel onder gelijkgestemden 'discussiëren' ?

Citaat:

Zo lang sommige politici ons bruine rakkers,
...niet 'ons', die term slaagt enkel op de racisten, dus op VB. Je bent toch nog bij N-VA ?

Citaat:

of mentaal gehandicapten noemen,
:lol: dat was een goeike hee, vanwege De Croo Senior ?

Citaat:

zo lang centrum-rechts en rechts zonder enige grondslag gelinkt worden via den oorlog aan extreem-rechts ....
... wees geen cry-baby aub, niemand linkt centrum-rechts aan de oorlog, dat is de erfenis van extreem-rechts (VB dus voor moest je bonen gegeten hebben)

Citaat:

doen wij rustig maar vastberaden voort.
Goe geklapt van de Schoof !

Zipper 2 oktober 2022 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10042860)

Als zoethoudertje voor de Vlamingen om hun jaarlijkse miljarden transfers toch maar te blijven doorstorten belooft de Waalse Minister v an Onderwijs dat het aanleren van het Nederlands verplicht zal worden in het Waals onderwijs .

2027 ?? Vijf jaar nodig om de taal van de meerderheid aan te leren, in dit apenland ??

Trouwens, eer dat het zover is heeft een andere minister dat terug afgevoerd.

Witte Kaproen 2 oktober 2022 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 10042906)

Uw buur met zijn Franstalige postkaartuit Gent zal de Vlaamse Onafhankelijkheid nog minder tegen houden,Trebron.:-)

Vette Pois(s)on 2 oktober 2022 10:54

hopelijk een strenge winter

Zipper 2 oktober 2022 10:55

foutje

Witte Kaproen 2 oktober 2022 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10042950)
2027 ?? Vijf jaar nodig om de taal van de meerderheid aan te leren, in dit apenland ??

Trouwens, eer dat het zover is heeft een andere minister dat terug afgevoerd.

Dat is de loze belofte van Bouchez.

Die belooft nu ook al jaren dat hij Nederlands gaat leren en spreken.

Nog nooit heeft hij 1 letter Nederlands gesproken op de TV.

Witte Kaproen 2 oktober 2022 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10042921)
Dan gaat het hier saai worden hee... de flaminganten (N-VA) en de racisten (VB) maken hier nu al het overgrote deel van de bijdrages op het forum...

...niet 'ons', die term slaagt enkel op de racisten, dus op VB. Je bent toch nog bij N-VA ?

... wees geen cry-baby aub, niemand linkt centrum-rechts aan de oorlog, dat is de erfenis van extreem-rechts (VB dus voor moest je bonen gegeten hebben)

Heb je ook tegenargumenten Panda.
Zoals "Ik ben er zeker van dat alle Walen Nederlands zullen leren en spreken om dit land te redden "?

Xenophon 2 oktober 2022 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10042952)
hopelijk een strenge winter

Hopelijk de volgende twee winters voor de kiezing zoals in de jaren zestig toen zelfs de Noordzee ten dele bevroor.

En ja, er gaan huizen/appartementen afbranden door het 'stoken' met die kaarsen en dergelijke meer.

Henri1 2 oktober 2022 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10042921)

Leg het maar uit , maar ik maak me nu wel zorgen hoor :-)

reservespeler 2 oktober 2022 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10042954)
Dat is de loze belofte van Bouchez.

Die belooft nu ook al jaren dat hij Nederlands gaat leren en spreken.

Nog nooit heeft hij 1 letter Nederlands gesproken op de TV.

Tutut, ik heb hem ooit NEE horen zeggen op de Vlaamse zender. En ik heb hem ook ooit in het (gebrekkig) Nederlands horen vragen of ie in het Frans mocht antwoorden.

Dadeemelee 2 oktober 2022 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10042909)

...

Laat mij even vertalen:

Racisme = rechts
Hayekiaanse Flaminganten = centrum-rechts
Liberalen en katholieken = links
Al de rest is extreem-links

Witte Kaproen 2 oktober 2022 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10042977)
Tutut, ik heb hem ooit NEE horen zeggen op de Vlaamse zender. En ik heb hem ook ooit in het (gebrekkig) Nederlands horen vragen of ie in het Frans mocht antwoorden.

Dan heb je veel geluk gehad en een historische uitzending bekeken, Reserve :-)

Pandareus 2 oktober 2022 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10042956)
Heb je ook tegenargumenten Panda.
Zoals "Ik ben er zeker van dat alle Walen Nederlands zullen leren en spreken om dit land te redden "?

Dat interesseert me geen kloten van de Schoof...

Ik zie niet in waarom ik 'tegenargumenten' zou moeten bijeen harken om onzin te weerleggen. Blijf maar grossieren in je dwangmatige fobie over onafhankelijkheid, het stoort me niet en het is grappig. Beetje zoals Harriechristus en zijn microwezentjes.

Witte Kaproen 2 oktober 2022 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10043067)
Dat interesseert me geen kloten van de Schoof...

Ik zie niet in waarom ik 'tegenargumenten' zou moeten bijeen harken om onzin te weerleggen. Blijf maar grossieren in je dwangmatige fobie over onafhankelijkheid, het stoort me niet en het is grappig. Beetje zoals Harriechristus en zijn microwezentjes.

Alweer een bewijs dat de Vlaamse onafhankelijkheid er zal komen.

Zelfs Panda kan geen tegen argumenten meer aanhalen.:-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be