patrickve |
10 oktober 2022 10:14 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
(Bericht 10047514)
Zo is dat. Toch nog iemand die wakker is :-P
|
Dat vind ik het grote voordeel aan die sancties. Ik geloof niet in sancties om de Russen "te pesten". Het spreekt vanzelf dat je geen belangrijke business doet met uw vijand, maar niet om die "te pesten", wel omdat je niet afhankelijk wil zijn van waar je op gaat schieten. Ik denk dat in WO II, de Britten ook niet veel belangrijke handelswaar kochten in nazi-Duitsland. Maar zij dachten uiteraard niet dat ze daardoor Duitsland op de knieen gingen krijgen.
Ik heb het al vaak gezegd: die sancties, als sancties, zijn oliedom en beslist door onze oliedomme EU "leiders", maar ze zijn een godsgeschenk om de Groene Zever bloot te leggen, die verborgen werd door Russisch gas.
Zelfs al waren de relaties met de Russen prima, dat gas was een schandaal, omdat het verborg dat we onze energie infrastructuur stukgemaakt hadden (kernuitstap) om te vervangen door een Roze Olifantjes sprookje van de Groene Lullen ; in de eerste plaats Duitsland.
Hoe verder we dat zotte straatje zouden bewandelen, hoe harder de klop zou zijn. De klop die we nu krijgen is niks, vergeleken met de klop die we binnen 5 of 10 jaar zouden gehad hebben indien we nog altijd dat gas zouden blijven krijgen.
|