![]() |
Slapen op straat
21 minderjarige vluchtelingen slapen op straat door gebrek aan opvangplaatsen: “Uitermate alarmerend”
Iedere dag komen er vluchtelingen bij in België en dan krijg je zulke toestanden. België kan toch geen opvangplaatsen voor vluchtelingen blijven bijmaken. Ik denk dat het meer dan genoeg is. Stoppen met opvangplaatsen bij te maken. |
Het is inderdaad een gevaarlijke situatie.
Zeker te weten dat die meesters zijn in de straten te domineren. Nog een gevaarlijkere situatie nu het licht op sommige plaatsen tussen bepaalde uren uitgaat. Op huidig ogenblik zit er dus niets anders op dat ze sito presto terug te sturen vanwaar zij zijn komen aanvaren daar wij mensen anders zelf in de problemen zouden kunnen komen. In bepaalde gevallen krijg je dan nog dit: Man (een kennis) die om 3u 's nachts na een feestje te voet terug huiswaarts wilde stappen wordt aangevallen... Wonder bij wonder geraakt hij er, naar zijn eigen zeggen, vrij goed weg en gaat het aangeven bij de Politie. Daar hoorde men hem aan en vroeg dan: "Wat doet u om dat uur nog op straat???" Hij zei tegen mij: "Als ik dat al niet meer mag?????" :roll: Ergens, tijdens zijn vertellen dacht ik eensklaps zonder enige aanwijsbare reden aan de Death Wish films met Charles Bronson (zaliger) in de hoofdrol. |
Citaat:
|
Het vliegtuig op ermee, gezinshereniging, terug naar ma en pa.
|
Onafhankelijk van wat je op middellange termijn van plan bent met die mensen, is het onaanvaardbaar dat deze niet onmiddellijk op een menselijke manier ontvangen worden.
Het minimum minimorum is : bed, bad, brood. In een gesloten tentenkamp of whatever, maar niet op straat. |
Citaat:
Zeg het maar? Je creëert er vandaag 1000 plaatsen bij en morgen heb je er weer 1000 tekort. |
Citaat:
Er zwerven nogal wat vluchtelingen rond, ook zij die het land moeten verlaten. Moeten we die van een bed, bad en brood voorzien ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Daarnet op canvas
Een 50 tal jongeren, Afghanen en Syriërs, hebben de nacht op straat moeten doorbrengen vanwege geen plaats. Stuur ze naar het Koninklijk paleis, plaats te over! |
Ik heb vroeger ook nog buiten geslapen. Wij maakten daar geen probleem van.
Verder is het zo dat 50% van die asielzoekers reeds een aanvraag heeft lopen in een ander EU land. Dat men daar al eens werk van maakt alsook van de gigantische instroom. |
Er zijn mensen die voor hun plezier in een tentje slapen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"awel? wa ligde gij hier te doen?" maar hij wist zelf niet hoe hij daar terecht was gekomen... een beteke zattekes geweest. :-P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Moeten er dan iedere dag plaatsen bijgemaakt worden voor opvang minderjarige asielzoekers?
Wat met plaatsen in de handicaptenopvang? Wat met plaatsen voor ouderen? Wat met sociale woningen? Die zijn er ook tekort maar daarover hoor je niks. |
Citaat:
|
Citaat:
Beter de Europese grenzen in onze richting sluiten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be