Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Belgen domste van alle Europeanen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266653)

Blue Sky 13 oktober 2022 08:46

Belgen domste van alle Europeanen

Van alle Europeanen maken zij de minste verplaatsingen te voet om bijvoorbeeld naar de bakker te gaan maar nemen ze de auto.

En dan vervolgens lopen te klagen over hoge brandstofprijzen natuurlijk. Ze gaan dan wel een paar keer in de week gaan sporten om toch wat beweging te doen voor de gezondheid.

Dagelijkse beweging is nochtans van cruciaal belang en de sportmomenten worden teniet gedaan door de dagen dat je niet beweegt en dat brengt ons dan weer bij de titel van dit topic.

Micele 13 oktober 2022 09:17

Citaat:

Belgen domste van alle Europeanen
Daar twijfel ik elke dag minder aan.
Citaat:

https://www.autonieuws.be/nieuws/722...eter%20aflegde.

De vzw Car-Pass, die het register van de kilometerstanden van het Belgische wagenpark beheert, maakte bekend dat de gemiddelde Belgische personenwagen vorig jaar 15.384 kilometer aflegde. Dat is 11 procent meer dan in 2020 maar nog steeds 14% minder dan in 2019 toen van Corona nog geen sprake was. Teslabestuurders reden vorig jaar het meest.
Nemen we Duitsland:
Citaat:

https://www.autozeitung.de/jaehrlich...ng-197899.html

Deutsche Autofahrer:innen legten 2021 im Schnitt 11.230 Kilometer mit ihrem Pkw zurück. Dabei unterscheiden sich die jährlichen Fahrleistungen zwischen Elektroautos, Benzinern, Hybriden und Diesel deutlich, wie eine Auswertung von "Check24" zeigt.
Lijkt me te weinig, toch maar dubbelchecken via overheid:

TV-verslaafde 13 oktober 2022 09:26

Dat zeggen ze dan toch altijd.

België is een transit land. Dus je staat veelal vast in het wegennetwerk.

Je kan zoals Frankrijk tol eisen, maar ik weet niet of dat er ooit van komt. Dan is dat gelijk gedaan hé, dat vastzitten.

Gelijk...

Micele 13 oktober 2022 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 10049487)
Dat zeggen ze dan toch altijd.

België is een transit land. Dus je staat veelal vast in het wegennetwerk.

Je kan zoals Frankrijk tol eisen, maar ik weet niet of dat er ooit van komt. Dan is dat gelijk gedaan hé, dat vastzitten.

Gelijk...

In België is er tol voor vrachtwagens vanaf +3,5 ton sinds 2016, maakt dus geen bal uit.

Citaat:

Dan is dat gelijk gedaan hé, dat vastzitten.
Denk je?

TV-verslaafde 13 oktober 2022 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10049491)
In België is er tol voor vrachtwagens vanaf +3,5 ton sinds 2016, maakt dus geen bal uit.

Denk je?

Geen bal, maakt het uit.

Okay dan.

Neen, want dan gaat al het verkeer naar de gewestwegen. En als je die dan ook nog eens vol putten maakt en je maakt alleen je autostrades "top of the Line". Ja, dan moeten ze wel.

Zo werkt het niet, hé.....

Economie voor alles.

maddox 13 oktober 2022 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10049461)
Van alle Europeanen maken zij de minste verplaatsingen te voet om bijvoorbeeld naar de bakker te gaan maar nemen ze de auto.

En dan vervolgens lopen te klagen over hoge brandstofprijzen natuurlijk. Ze gaan dan wel een paar keer in de week gaan sporten om toch wat beweging te doen voor de gezondheid.

Dagelijkse beweging is nochtans van cruciaal belang en de sportmomenten worden teniet gedaan door de dagen dat je niet beweegt en dat brengt ons dan weer bij de titel van dit topic.

Ben ik blij dat ik alleen op mijn identiteitskaart Belg ben.

Sinds ik mijn fietsaanhanger heb is boodschappen doen ook autoloos.

TV-verslaafde 13 oktober 2022 10:13

In de UK zijn al die gewestwegen zonder lichten, super smal, doodrij banen. Dus dan kiezen mensen voor comfort....

Neen...

Micele 13 oktober 2022 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 10049534)
In de UK zijn al die gewestwegen zonder lichten, super smal, doodrij banen. Dus dan kiezen mensen voor comfort....

Neen...

Bwah
Het rijden in UK viel me best mee, al een tijdje geleden (Dover tot West-End, Cornwall, 8 dagen Zuid-Engeland vooral Cornwall). Altijd vlotte voorrangswegen, goed aangeduide verkeersinrichting vlotte grote rotondes.
Amper betutteling met drempels en sowieso geen vlotheidsremmende voorrangsregels.

Op de snelwegen meezwemmen aan 120-130 kmu. Op de brede gewestwegen mag je even snel (70 mph officieel)

Duidelijk aangeduide flitspalen ook, in geel fluo kleurtje.

Na een tijdje wel ambetanter rijden als het stuur links zit. :lol:

TV-verslaafde 13 oktober 2022 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10049548)
Bwah
Het rijden in UK viel me best mee, al een tijdje geleden (Dover tot West-End, Cornwall, 8 dagen Zuid-Engeland vooral Cornwall). Altijd vlotte voorrangswegen, goed aangeduide verkeersinrichting vlotte grote rotondes.
Amper betutteling met drempels en sowieso geen vlotheidsremmende voorrangsregels.

Op de snelwegen meezwemmen aan 120-130 kmu. Op de brede gewestwegen mag je even snel (70 mph officieel)

Amper betutteling, okay dan.

Nu op die autostrades heb ik ook wel gemerkt dat ze altijd zeer hoffelijk zijn. Vrij vlot allemaal.

Op het "continent" rijden meer frustraten rond wisten ze dan fijntjes te zeggen.

Vette Pois(s)on 13 oktober 2022 10:49

het klootjesvolk met de suvs

Micele 13 oktober 2022 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 10049573)
het klootjesvolk met de suvs

Dat is gemakkelijker in- en uitstappen in de file. Onderschat dat niet. :lol:

TV-verslaafde 13 oktober 2022 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10049577)
Dat is gemakkelijker in- en uitstappen in de file. Onderschat dat niet. :lol:

Jij verkiest de Duitse accordeon. Vlammen, opstopping.

Vlammen, opstopping.

Het SUV klootjesvolk, ja. Cruisecontrol. Dat is het beste. En dan hoog en droog.

Onzijdig 13 oktober 2022 11:10

Belgen domste van alle Europeanen, het is maar wat u verstaat onder dom. :shocked!:

TV-verslaafde 13 oktober 2022 11:32

Frankrijk, wanderlust.

Ik heb kanker overleefd. Ben verkracht geweest. Djezus...

Tol, luchtje scheppen, tol betalen, luchtje scheppen.

Micele 13 oktober 2022 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 10049587)
Jij verkiest de Duitse accordeon. Vlammen, opstopping.

Vlammen, opstopping.

Het SUV klootjesvolk, ja. Cruisecontrol. Dat is het beste. En dan hoog en droog.

De kunst is zoveel en zolang mogelijk in de leegte tussen de drukke treintjes te rijden. Cruisecontrol helpt daar zeker.

Als je vlamt rij je van treintje tot treintje, maar je zit er vooral lang middenin.

fox 13 oktober 2022 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10049461)

Bakker op 1 km van mijn deur. Daarvoor is het nodig een gewestweg te nemen over een afstand van 500m. Er is geen voetpad op die gewestweg en het fietspad is een moordstrookje.

Herr Flick 13 oktober 2022 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10049548)
Bwah

Als ik daar nog rijd en ik moet iets huren, dan is het een automatique, ik wou altijd schakelen met het dingske om de vensters op en neer te laten. ..

Liefst nog met de eigen auto, gewoon aan denken dat ge aan de goeie kant van de baan moet rijden en ronde punten rechts moet oprijden.

Die achterlijke voorrangsregels van hier hebben ze daar inderdaad niet. Engels systeem is veel eenvoudiger.

Micele 13 oktober 2022 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10049698)
Als ik daar nog rijd en ik moet iets huren, dan is het een automatique, ik wou altijd schakelen met het dingske om de vensters op en neer te laten. ..

Liefst nog met de eigen auto, gewoon aan denken dat ge aan de goeie kant van de baan moet rijden en ronde punten rechts moet oprijden.

Die achterlijke voorrangsregels van hier hebben ze daar inderdaad niet. Engels systeem is veel eenvoudiger.

euh rotondes in UK is naar LINKS oprijden, je zit al links.

als je van de Dover terminal van de boot komt heb je er al direct een paar kort na mekaar.

Weyland 13 oktober 2022 15:07

Ik ga altijd te voet hoor. Het is ook de beste bakker van de streek op wandelafstand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be