![]() |
Leven in een minder warm huis went
Zou leven in minder grote huizen niet beter zijn om (terug) aan te wennen ??:roll:
Ik herinner me dat toen ik kind was het bij de meeste mensen heel warm was binnen. Zelfs veel te warm vooral dan bij mijn grootouders. De mensen stookten met kolen. Maar wat vooral een groot verschil is met nu is dat de mensen maar 1 kleine plaats verwarmden daar waar de kachel stond. De rest van het huis werd niet verwarmd. Maar ja ik schreef het al dat mensen nu allemaal heel groots moeten wonen...enorme livings enorme slaapkamers en badkamers waar je een dansavond kan in organiseren. https://www.demorgen.be/beter-leven/...derd~b3a7c8e8/ |
Gewoon zelf iets stoken en overschakelen van gas naar pellets, hout, afval odm.
|
Die grote huizen zijn meestal omwille van de kinderen. Als ze het huis uit zijn zit je dan daarmeen.
Je kan het deels verhelpen met thermostaten in de individuele kamers. |
Binnen 50 jaar in de boekjes:
2022....toen verwarming een onbetaalbare luxe is geworden. |
genoeg autobanden om op te stoken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uwe rook moet weg, maar ge moet altijd wat verse lucht ventileren als ge stookt he. Zelfs met een gaskachel met schouw kunt ge co2 vergiftiging krijgen. Ge kunt dat zelfs diy’en door een ijzeren chemisch vat te pimpen en den uitlaat door uw raam te laten gaan. Wel zien dat uw doorsteek op hout geen diy is maar een speciaal doorvoerstuk om geen brand te veroorzaken he. Een bodem van steentjes en cement verlengt de levensduur. |
Citaat:
|
Citaat:
Gelijk het Arbeit macht frei was. |
Citaat:
Uit cijfers blijkt dat mensen almaar kleiner wonen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of omdat de jaren 60-80 1 gezinswoningen nu gebruikt worden om een paar generaties "maybe nieuwe Belgen" in te herbergen. |
Vroeger had je indelingen.
Kleine kamers of drieluiksdeuren om kamers te sépareren. |
Citaat:
We gaan nu een paar zware gordijnen gebruiken om de leefkamer en keuken af te schermen , en die samen met de badkamer te verwarmen. De rest moet dienen als isolatie. |
Citaat:
|
Citaat:
pas op met al die bijverwarmingskes, want die vliegen of in brand of ge stikt erin. |
Citaat:
|
Citaat:
Die tijd is voorbij. Nu wordt het 20 graden. Ik verwarm enkel de living. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be