Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   VB eigen volk aan het feest ? Neen exotische rasisten eerst ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266716)

De Rode Willem 18 oktober 2022 19:56

VB eigen volk aan het feest ? Neen exotische rasisten eerst !

https://www.hln.be/nieuws/waarom-zam...medium=twitter

Citaat:

Vlaams Belang doneert na een sponsorloop 50.000 euro aan een omstreden Zuid-Afrikaanse nederzetting, Orania. De actie kwam er op voorzet van de lokale afdeling in Mol, ook Antwerps kopstuk Filip Dewinter liep mee. In Orania trekken blanke Afrikaners met heimwee naar het apartheidsregime zich terug, zwarte Zuid-Afrikanen zijn er niet welkom.
Tja in volle crisis het eigen volk laten stikken en een zootje,malotige racisten steunen.
Hoeveel meer moet de racistische inborst van het vb bewezen worden ?

Shadowke 18 oktober 2022 20:34

nog nooit gehoord van de Plaasmoorde Rooie?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Erfaan...in_Zuid-Afrika

momenteel worden er massaal blanke families (inclu kinderen), vooral boeren, vermoord door zwarten en de daders worden amper vervolgd.

dat HLN-artikel is heel misleidend. kan evengoed zijn dat ze geen zwarten toelaten uit angst dat ze vermoord worden.
dus blanken die zich moeten verdedigen tegen zwarten is racistisch?

Drukazz 18 oktober 2022 20:46

Een blank dorpje met weinig criminaliteit en waar mensen nog om elkaar geven.

Blijkbaar maakt dat sommige linksen zenuwachtig. ;-)

Mooie actie van het Vlaams Blok!

Witte Kaproen 18 oktober 2022 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10052614)

Tja in volle crisis het eigen volk laten stikken en een zootje,malotige racisten steunen.

Een Turkse gemeenschap in Sint Joost ,een Marokkaanse gemeenschap in Molenbeek en een zwarte gemeenschap in Soweto is OK.

Maar een blanke gemeenschap in Orania zou niet mogen want racistisch. :roll:

Everytime 18 oktober 2022 20:46

Citaat:

2

Everytime 18 oktober 2022 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10052628)
Een Turkse gemeenschap in Sint Joost ,een Marokkaanse gemeenschap in Molenbeek en een zwarte gemeenschap in Soweto is OK.

Maar een blanke gemeenschap in Orania zou niet mogen :roll:

In de voorbeelden die u geeft, wonen er ook andere gemeenschappen in die gemeenten.

Witte Kaproen 18 oktober 2022 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 10052631)
In de voorbeelden die u geeft, wonen er ook andere gemeenschappen in die gemeenten.

Hoeveel Vlamingen wonen er nog in Sint Joost,denk je?
Hoeveel blanke Zuid-Afrikanen wonen er in Soweto?

Everytime 18 oktober 2022 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10052633)
Hoeveel Vlamingen wonen er nog in Sint Joost,denk je?
Hoeveel blanke Zuid-Afrikanen wonen er in Soweto?

Hoeveel Belgen zoals u en ik? Toch nog steeds de meerderheid. Net als in Anderlecht en in Schaerbeek.

Herr Flick 18 oktober 2022 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 10052631)

Ik wil u als blanke boer wel eens bezig zien in Zuid Afrika. In dat zwarte communistische arbeidsparadijs van onze goeie vriend Mandela zaliger en zijn corupte ANC vriendjes en vriendinnetjes.

maddox 19 oktober 2022 03:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 10052639)
Hoeveel Belgen zoals u en ik? Toch nog steeds de meerderheid. Net als in Anderlecht en in Schaerbeek.

Ik ben geen Belg zoals u. Er zijn een paar dingen die gelijklopend zijn, waaronder zo'n arbitrair stuk document dat beweerd dat ik Belg ben.

Maar dat maakt van mij geen Belg. Ik ben een 2de generatie allochtoon.

Vlad 19 oktober 2022 05:47

Zwart Zuid-Afrika is zo racistisch, corrupt en gewelddadig als maar kan. Je moet echt wel geluk hebben met waar je woont. Gates communities en eigen veiligheidspersoneel zijn er veelal de norm. Het heeft niets met racisme te maken dat je daar van weg wilt. Dat is gewoon zelfbehoud. Heb in Australië verscheiden mensen leren kennen die Zuid-Afrika waren ontvlucht. Dat waren van die van in de kleuterschool anti-racistisch opgevoede milieubewuste hooggeschoolde dogoodders dus men kan niet beweren dat ze uit racisme gevlucht zijn, of eigenlijk wel, uit het anti-wit-racisme van een groot deel van de zwarte bevolking.

Universalia 19 oktober 2022 09:14

Door de media verzwegen: zwarte racisten vermoorden duizenden blanke boeren in Zuid-Afrika

TheFourHorsemen 19 oktober 2022 09:17

Citaat:

Het VB zal blanke Afrikaners meer als eigen volk beschouwen dan gekleurde vreemdelingen in Borgerhout.

Vanuit die visie is dat toch niet zo vreemd wat ze doen?

patrickve 19 oktober 2022 09:44

Citaat:

Moet de sociale inborst van zeg maar de PS dan ook bewezen worden ?

Pandareus 19 oktober 2022 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10052778)
Het VB zal blanke Afrikaners meer als eigen volk beschouwen dan gekleurde vreemdelingen in Borgerhout.

Vanuit die visie is dat toch niet zo vreemd wat ze doen?

Eigenlijk wel.
Want de fanbase van het Blok loopt hier steeds te zeggen dat ze géén racisten zijn omdat ze enkel de islamieten weg willen.
Dat heeft dus niks te maken met blank zijn van die afrikaners of gekleurde vreemdelingen.

Tenzij die Blokkers comedie speelden ? :-P

TheFourHorsemen 19 oktober 2022 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10052920)
Eigenlijk wel.
Want de fanbase van het Blok loopt hier steeds te zeggen dat ze géén racisten zijn omdat ze enkel de islamieten weg willen.
Dat heeft dus niks te maken met blank zijn van die afrikaners of gekleurde vreemdelingen.

Tenzij die Blokkers comedie speelden ? :-P

Tja, die discrepantie komt ook vaak aan bod wanneer het over het succes van het VB in Ninove gaat hé.

Toen ik de laatste keer opmerkte dat het daar toch vooral over zwarten gaat dan over islamieten, antwoordde één van de forumleden dat het geen probleem is zolang ze niet met te veel zijn.

Tja. :-D

Zipper 19 oktober 2022 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10052952)
Tja, die discrepantie komt ook vaak aan bod wanneer het over het succes van het VB in Ninove gaat hé.

Toen ik de laatste keer opmerkte dat het daar toch vooral over zwarten gaat dan over islamieten, antwoordde één van de forumleden dat het geen probleem is zolang ze niet met te veel zijn.

Tja. :-D

dat was ik, en daar sta ik nog altijd achter. Hier in de straat woont al jaren een Rwandese familie, zonder noemenswaardige problemen. Als daar "morgen" twee zulke families bijkomen, krijgen we garantie "ambras".
Als mensen in Denderleeuw klagen over "Matongé-toestanden", heeft dat niks met racisme te maken.

TheFourHorsemen 19 oktober 2022 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10052989)
dat was ik, en daar sta ik nog altijd achter. Hier in de straat woont al jaren een Rwandese familie, zonder noemenswaardige problemen. Als daar "morgen" twee zulke families bijkomen, krijgen we garantie "ambras".
Als mensen in Denderleeuw klagen over "Matongé-toestanden", heeft dat niks met racisme te maken.

Dus het gaat niet enkel over de religie maar ook over het ras?

Zipper 19 oktober 2022 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10052990)
Dus het gaat niet enkel over de religie maar ook over het ras?

Neen, het gaat over de overlast. En overlast is universeel.

TheFourHorsemen 19 oktober 2022 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10052991)
Neen, het gaat over de overlast. En overlast is universeel.

Maar u gaat ervan uit dat als er extra Rwandezen in uw straat komen wonen dit tot meer problemen gaat leiden dan wanneer er extra Belgen in uw straat komen wonen.

De overlast linkt u dan toch aan ras / nationaliteit / afkomst?

Verbeter me gerust indien ik u verkeerd begrijp.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be