Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Asielcrisis speelt Vivaldi uiteen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266741)

reservespeler 20 oktober 2022 17:14

Asielcrisis speelt Vivaldi uiteen

Asielcrisis speelt Vivaldi uiteen: “Departement in chaos”, maar cd&v-kopman Mahdi kiest voor aanval als de beste verdediging

Eigenlijk is dit een draad voor binnenland.
Maar volgens de moderatie moet je het bij immigratie plaatsen als het woord asiel er in staat, zodoende.

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Nicole de Moor (cd&) krijgt haar plan voor een “grootschalige opvang” er voorlopig niet door.

Madhi: “Als men zegt dat dit een regering is die crisissen aanpakt, wel dan hebben ze hier het ideale dossier om het te bewijzen”.

Regeringspartners: “Het departement verkeert in chaos. Als oud-staatssecretaris zou ik dan toch zwijgen”. Maar cd&v krijgt tegelijk steun: ook Groen uit kritiek. “Wie nu mogelijke oplossingen blokkeert, moet eens goed in de spiegel kijken”, zegt Groen-voorzitter Jeremie Vaneeckhout.

Van die had ik eerlijk gezegd niets anders verwacht.
Volgens bronnen (ook op ter zake) is de miserie begonnen toen men Theo aan de kant schoof en De Block in de plaats benoemde.

maddox 20 oktober 2022 17:20

Er is geen lieve en vriendelijke oplossing.

reservespeler 20 oktober 2022 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10053674)
Er is geen lieve en vriendelijke oplossing.

Ik denk het ook niet.

Herr Flick 20 oktober 2022 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10053682)
Ik denk het ook niet.

ik ben er wel zeker van.

nu dat nog aan al die mietjes van tsjeven, nva ers, vooruit/achteruiters en groenen uitgelegd krijgen.

Begin al eens met te bepalen wie er

Echt minderjarig is.
Echt vluchteling is (en geen beroepsprofiteur)

kan je al 95 % direct deporteren. die andere 5 kan je dan deftig opvangen.

daiwa 20 oktober 2022 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10053823)
ik ben er wel zeker van.

nu dat nog aan al die mietjes van tsjeven, nva ers, vooruit/achteruiters en groenen uitgelegd krijgen.

Begin al eens met te bepalen wie er

Echt minderjarig is.
Echt vluchteling is (en geen beroepsprofiteur)

kan je al 95 % direct deporteren. die andere 5 kan je dan deftig opvangen.

2 !

Vlad 21 oktober 2022 08:31

Leger springt in bij asielcrisis: 1.500 extra opvangplaatsen

Het leger zou beter onze grenzen verdedigen en op de binnenvallende kolonisten schieten. Toen half Wallonië overstroomde was het leger amper te zien.

Skobelev 21 oktober 2022 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10053979)
Leger springt in bij asielcrisis: 1.500 extra opvangplaatsen

Het leger zou beter onze grenzen verdedigen en op de binnenvallende kolonisten schieten. Toen half Wallonië overstroomde was het leger amper te zien.

en volgende week zijn er WEER 2000 plaatsen tekort....

reservespeler 22 oktober 2022 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10054030)
en volgende week zijn er WEER 2000 plaatsen tekort....

En de week er op weeral enz...

Patrick M 22 oktober 2022 11:17

En toch vind de regering altijd weer geld om bijkomende plaatsen te maken voor opvang van illegale vluchtelingen.
Er zijn autochtone Belgen die ook hulp nodig hebben maar daar wilt de regering niks van weten.

quercus 22 oktober 2022 11:30

Tenzij ik het verkeerd voor heb, maar ik dacht dat migranten die asiel zoeken dat horen aan te vragen in het eerste land van de EU waar ze binnenkomen (Akkoord van Dublin?). Doen ze dat ??? Blijkbaar niet, ze stomen direct door naar het gulle sinterklaasland “la Belgique”. Aan de huidige chaotische toestand kan slechts een eind komen als we ons permitteren om het op zijn Grieks aan te pakken: stevige pushbacks. Zoals het nu is kan het niet verder.

daiwa 22 oktober 2022 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10054608)
Tenzij ik het verkeerd voor heb, maar ik dacht dat migranten die asiel zoeken dat horen aan te vragen in het eerste land van de EU waar ze binnenkomen (Akkoord van Dublin?). Doen ze dat ??? Blijkbaar niet, ze stomen direct door naar het gulle sinterklaasland “la Belgique”. Aan de huidige chaotische toestand kan slechts een eind komen als we ons permitteren om het op zijn Grieks aan te pakken: stevige pushbacks. Zoals het nu is kan het niet verder.

Dat dacht ik ook.

Herr Flick 22 oktober 2022 23:29

Citaat:

dat is helemaal correct.

dat niet doen is zelf fraude / grond om de procedure te stoppen en ze terug naar den heimat te sturen.

reservespeler 23 oktober 2022 06:19

Citaat:

Dat is zo.
Eigenlijk moeten wij hier dus helemaal geen asielzoekers hebben, laat staan dat we ze moeten opvangen (tenzij dat ze met het vliegtuig naar hier komen).

Vlad 27 oktober 2022 17:53

Gemeenten kwaad omdat er gewoon tot tien keer meer 'vluchtelingen' gedumpt worden dan afgesproken of nog meer nadat is afgesproken dat men zou stoppen.:

Jabbeke
Glons

Vlad 27 oktober 2022 17:57

Als men onze grenzen niet met geweld gaat verdedigen en op de mensensmokkelende NGO pedofielen gaat schieten worden we een Afrikaanse provincie. Europa is een scheet groot ivg met Afrika en Azië. Stop de waanzin!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be