![]() |
Cosplay
Deze ochtend wemelt het van de rare vogels hier in m'n buurt in Gent. Het blijkt dat er hier ergens een groot cosplay evenement is.
Ik blijf het een bizar fenomeen vinden. Wat is eigenlijk de bedoeling van deze verkleedpartijen? ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Zich naar een thema,halloween,bepaalde strips,star wars,......verkleden en dan zich verzamelen met gelijkgezinden. Iedere werkende dag verkleed ik mij als "professioneel"(werkledij,meestal wat vuil,beduimelde werkschoenen) Maar voor deze "cosplay" ontvang ik maandelijks een bijdrage,zoals mijn medegezinden. |
Citaat:
Het lijkt mij een amusement dat je eerder bij kinderen zou verwachten. |
Citaat:
|
Een 'reenactment' is ook zoiets, maar dan voor volwassenen.
Niet iedereen hoeft zich op dezelfde manier te amuseren, hé. |
Briljant vond ik toch die reenactors die een bezoek aan het toilet door een onschuldige evenementganger omdraaiden in een arrestatie in de gang van een ruimteschip door keizerlijke stormtroopers,en in aanwezigheid van Darth Vader no less...
Wees flink,zoek zelf maar eens YT af...;-) |
Citaat:
https://facts.be/nl/ |
Citaat:
![]() |
Citaat:
Meeste zijn ook geen cosplayers maar gewoon fantasy/game/comics ‘fanaten’ (niet denigrerend bedoeld). |
Allee ,een hoop verklede wokes dus....
Allemaal watjes eerste klas ....:roll: |
Citaat:
gespeeld, you infidel? ;-) |
Lijkt me nog wel tof als ge er de.rijd en het geld kunt insteken.
Daar zitten soms wel ferme dingen tussen. |
Ik was vandaag een hele dag op FACTS.
Ben er als roboteer, en we zijn er met het DRG. Cosplay staat voor Costume Play, en de hoofdmoot van de cosplayers gaat voor superhelden, computerspel figuren en anime-hoofrollers. Maar een belangrijk deel gaat op in francises als Star Wars en Dr Who. Waar we wel weinig van hebben in België, is aan actieve trekkies. En natuurlijk de Furries. Naughty en netjes. Belangrijk punt, het is over het algemeen een groep beleefde, onderlegde mensen. Weinig tot geen bontkraaghyena's en soortgelijken. |
Citaat:
Probeer maar eens, een hele dag in een harnas rond te banjeren op zo'n beurs. Als er zo'n Warhammer 40K space marine van 3m hoog voorbij wandelt in een costum gemaakt uit een paar dozijn kilo schuimrubber, glasvezel en latex, daar moet je bewondering voor hebben... Maar ook stormtroopers in die dunne commercieel verkrijgbare abs pantsertjes, die weten prima wat zweten is. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar heb wel ervaring met dat soort van outfits, als maker, alswel drager, als LARper (nu wel 18 jaar geleden, laatste event voor me was augustus 2004), dus ja, vele van de cosplayers zijn blij dat ze hun huzarenstukje kunnen afleggen en gaan douchen. Langs de andere kant, er zijn ook de meer luchtige costums . |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken cosplay, maar het is niet mijn directe interesse. |
Citaat:
Is populair, trendy. Vooral leuk om te zien. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be