![]() |
Gigantische prijsverschillen onder merkgarage's onderling....
Mijn "grote" beurt komt er stilaan aan.
Ik heb dan een offerte gevraagd in de garage waar ik al 4 jaar klant ben. Kostprijs iets meer dan 600 Euro BTW inbegrepen. Ik vond dit wel erg veel en vroeg op enkele andere plaatsen de prijs op. De goedkoopste was meer dan 40% goedkoper. Dit is net als mijn vaste garage een officiële concessie houder die dezelfde werkzaamheden uitvoert. Zijn er hier nog mensen met dezelfde vaststellingen |
ik ga altijd naar dezelfde, eerst en vooral omdat er niet al te veel concessiehouders van zijn. Die vent zegt eerlijk wat er moet gebeuren. Ik heb er vertrouwen in, is die duurder dan die andere eerlijk gezegd veel zal dat niet zijn denk ik. We spreken mekaar met de voornaam aan een woord is een woord en nen deal is nen deal en den dag dat niet meer zo is, is het bye bye en dat weet hij net zo goed als ik.
|
Citaat:
Als uw "grote beurt" uitgevoerd is zou ik toch eens naar de vervangen filters kijken.... Oliefilter, luchtfilter, pollenfilter, (dieselfilter) en een liter of 5 olie. Kostprijs grof gerekend 150€, en een uurtje werk. |
Als je het niet vertrouwt, terecht of uit overdreven achterdocht, dan ga je beter voor private leasing.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kom hier te vernemen dat er nog steeds mensen zijn die naar de "merk" garage gaan voor onderhoud.
Ik kan alleen maar zeggen dat we dan collectief niet moeten klagen als er geen garages op wandelafstand meer gaan zijn.... Maar voor een "grote beurt" is die 600 € inderdaad de ordegrootte.... |
Citaat:
|
Consessiehouders mogen meer rekenen.
Een prijsverschil van 20 ?* 25€/U. (vele werken laten ze wel doen door onafhankelijke garages al dan niet freelance op afroep....of zelfs buitenland zoals polen, Hongarije en zo) |
Citaat:
|
Het kan er niet meer af zeker...
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
|
Citaat:
RIPPEN is het. |
Citaat:
|
Citaat:
" ja meniejr, der is een print kapot, 'k moet er een "nieuwe" insteken, dat is dan 8000bfr aub" Vervolgens ging die kwispel met uw oude print naar huis, legde hij enkele nieuwe soldeerpunten op transistoren en gebruikte de print voor de volgende "klant" |
Onderhoud ondertussen gebeurd.
Merkgarage op kleinere schaal dan diegene waar ik voorheen ging. Verschil: - In deze garage werkt de baas als mecanicien. - In de andere garage moeten ze een man of 8 betalen iedere maand. Dus zoeken naar een kleinschalige merkgarage kan lonend zijn. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be