![]() |
M Diependaele (N-VA) wil nieuwe regels voor sociale huurders die te groot wonen.
Sociale huurders die meer kamers hebben dan gezinsleden, zullen meer druk ervaren om te verhuizen naar een kleinere sociale woning. Op initiatief van Vlaams minister van Wonen Matthias Diependaele (N-VA) verhoogt de Vlaamse regering de ‘boetes’ per kamer naar gemiddeld 57 euro, waardoor sociale huurders die niet verhuizen makkelijk 100 euro per maand extra zullen betalen. “Maar de bedoeling is natuurlijk dat ze wél verhuizen.” De oppositie reageert afwijzend.
HLN. Hij heeft groot gelijk! Als ik vandaag in de krant sommige reacties lees, denk ik wat voor een egoïstisch mensen zijn dat toch. Ik moet mijn kleinkinderen een eigen slaapkamer kunnen geven als ze komen overnachten. zegt iemand. Of een iemand anders die zegt: ik heb 10.000 den euro's in dit huis gestoken. of nog: “Maar we zijn blijven vechten en het is dankzij die sociale woning dat we uit de armoede zijn geraakt en het ons lukte om terug op eigen benen te staan. Is dat niet de maatschappij die we willen? We bouwden een gezin uit met vijf kinderen. Mijn vrouw en ik werkten opnieuw en gaven onze kinderen kansen om te studeren. Nu zijn we 20 jaar later eindelijk helemaal uit de put, en op een punt dat we met het gezin extraatjes kunnen doen en dan gaan ze ons terug in de strijd duwen en dwingen om te verhuizen naar een konijnenhok? Mensonwaardig.” enz... Ik schaam me in die mensen hun plaats, als je weet hoeveel arme mensen jaren moeten wachten terwijl ze in een schimmel kruipkot wonen met één of twee slaapkamers. |
Je mag in een sociale woning wonen omdat je in een bepaalde situatie zit.
Als die situatie verbeterd, of wijzigt mag de sociale woonmaatschappij aan u voorstellen om bvb een andere woning te betrekken of na x tijd de huur te herzien dat is niet meer dan fair voor diegene die ook op de wachtlijst staan. Wil je dat allemaal niet dan moet je je maar op de prive markt begeven. |
DEZE DRAAD BESTAAT AL
De titel is, zoals wel meer, misleidend en vooral om de N-VA in een slecht daglicht te stellen. https://forum.politics.be/showthread.php?t=266798 |
Citaat:
|
Citaat:
En zoals je zegt, tittels van topic's zijn soms veel te misleidend. |
De N-VA is goed bezig met kiezers naar het BLOK te jagen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ken verschillende mensen die een sociale woning betrekken en wat ik tijdens sommige, politiek getinte, gesprekken al wel eens hoorde was dat zij zeker niet voor de N-VA gaan stemmen als het zover is. Of de maatregel die Diependaele als nieuwe regel wil toepassen een goede is dat durf ik nog in twijfel trekken. :| |
en een grotere garage voor de suvs
|
Citaat:
:lol: |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Bijlage 117003 |
Citaat:
En ja, het Blok heeft zeer zeker veel proleten onder hun kiesvee. |
Citaat:
|
Citaat:
Het Blok is de enige extreem-rechtse partij in België. Dat die ten behoeve van hun dopperspubliek en hun gepensioneerden of invaliden pleiten voor 'eigen dop eerst' en 'uw pensioen zit in de zak van mohammed' is géén links thema. |
Weeral een kindersubsidie bij. Als je meer kinderen maakt of erkent blijf je het recht van grotere sociale woning behouden.
Ik ben een voorstander voor de afbouw van alle kindersubidies, kindergeld, fiscale voordelen, crëche vergoedingen, studentenbeurzen, .... Als je kinderen wil dan moet je eerst bewijzen dat je economisch in staat bent er zelf voor op te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
Heel het programma van het blok is links. Jij bent zo verblind door dat éne thema dat je alles daartoe wil herleiden. Maar dat is onzin natuurlijk. |
Citaat:
De laatste zin ben ik wel volledig akkoord mee. |
Citaat:
De gemiddelde "vruchtbare" Vlaamse vrouw heeft 0,9...kinderen. Dat zouden er moeten gemiddeld 2 zijn, willen we onze welvaart behouden (niet: vermeerderen). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be