Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Boetsja, was het nu echt of niet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266810)

gunter5148 26 oktober 2022 10:54

Boetsja, was het nu echt of niet

De draad-titel zegt alles.

https://www.youtube.com/watch?v=dPb4DPsydPo

De geïnterviewde kwam ik al veel eerder tegen. Wat de man te vertellen heeft moet blijkbaar met alle geweld onwereldkundig blijven.

Als ik geloof dat de russen inderdaad oorlogsmisdaden pleegden in Boetsja, waarom zou ik dan niet mogen horen wat de beste man te vertellen heeft? Immers, ik zou het zelf gemakkelijk kunnen afdoen als leugens en des-informatie.

Of ben ik niet in staat dat onderscheid te maken?

Zouden de russen zich nog iets aantrekken van wat "het westen" over hen denkt, en daarom zich ook geenszins nog inhouden, en dus inderdaad schandalige oorlogsmisdaden plegen?

Of staat de beste man gewoon op de payroll van de russen?

Of zijn onze "leiders" smeerlappen die louter en alleen een propaganda-oorlog aan het vechten zijn, omdat ze niet meer weten hoe ze een "echte" oorlog moeten uitvechten?

dixit ERW; boemboem tegen blabla....

TheFourHorsemen 26 oktober 2022 13:51

Samenvatting filmpje?

gunter5148 26 oktober 2022 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10057264)
Samenvatting filmpje?

Samenvatting, beoordeling of mening?

Kijk er gewoon naar. Straks of morgen of wanneer dan ook. Denk er van wat je wil.
Ik denk er ook van wat ik wil.

Hoofdstraat 26 oktober 2022 15:04

Frans lukt niet, jammer

Jay-P. 26 oktober 2022 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10057312)
Frans lukt niet, jammer

8O ???
Meen je dat of is 't maar om te lachen.

TheFourHorsemen 26 oktober 2022 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10057299)

Kijk er gewoon naar. Straks of morgen of wanneer dan ook. Denk er van wat je wil.

41 minuten...

Ik wil gewoon weten wat die persoon denkt dat er gebeurde in Boetsja.

Met name:
1) Denkt hij dat het door Oekraïe in scène is gezet?
2) Uit wat leidt hij dat af?

fcal 26 oktober 2022 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10057299)

De gebruikelijke oorlogstoestanden. Beide partijen gaan aar alle waarschijnlijkheid in de fout en qua menselijkheid ontlopen ze mekaar niet veel. Algemeen wordt vastgesteld dat de 'meest ongeregelde' partij, de meeste wandaden begaat. Ik zou als Rus niet graag krijgsgevangene worden in Oekraïense handen noch als Oekraïner in Russische handen belanden. Waar aan elke kant duizenden mensen sterven, zijn alle truken toegelaten.

gunter5148 26 oktober 2022 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10057319)
41 minuten...

Ik wil gewoon weten wat die persoon denkt dat er gebeurde in Boetsja.

Met name:
1) Denkt hij dat het door Oekraïe in scène is gezet?
2) Uit wat leidt hij dat af?

Ik stond er niet naast toen de beste man er was. Dus ik niet bevestigen of wat hij zegt gezien te hebben ook waar is of niet.
Ik wil gewoon aantonen dat er inderdaad mensen zijn die menen te moeten zeggen dat het main-stream narratief over Boetsja onzin is, en dat inderdaad veel tot alles in scène werd gezet.
Het verhaal dat ze hem voor dat verhaal hebben willen afmaken, daar is nog geen 2de of 3de bron voor. Hij is wel slimmer dan de Jurgen precies :-)
Uiteraard betekent dat dat zij die het main-stream narratief "geloven" (wie was er dan wél om alles met eigen ogen te zien?) op hun achterste poten zullen staan, en op de man zijn karakter zullen schieten (ze kunnen immers geen "onweerlegbaar tegenbewijs" presenteren) en zij die van mening zijn dat de russen "gelijk" hebben zullen deze getuigenis als in steen gebeiteld zien (ook al stonden zij er zélf ook niet naast)

Gipsy 26 oktober 2022 17:33

Drie zeveraars samen lullen zonder enige betrouwbaarheid, die fantaseren en het gruwelijke ontkennen. Op een YouTube filmpje waar de eerste beste obscene zeveraars hun stront schijten.

Het is nogal evident dat die beelden er bij de mensen die deze gezien hebben er serieus ingehakt is. Dan gaan smeerlappen daar nog een schep bijdoen door deze gruwel te ontkennen en de slachtoffers af te schilderen als de daders om te walgen en te kotsen.

Gipsy 26 oktober 2022 18:06

https://www.stopfake.org/fr/comment-...ses-a-boutcha/

Het relaas van deze Fransman is in contradictie met de tijdstippen dat hij beweert in Oekraine beweert geweest te zijn en hij is pas de eerste keer naar Oekraine geweest half april terwijl de feiten gebeurt zijn voor 1 april. Bovendien waren zijn trips naar Oekraiene nooit langer dan 72 uur en vooral gelokaliseerd in Livl van waar het 600 km naar Butcha is midden in een oorlog met talloze checkpoints onderweg.

TheFourHorsemen 26 oktober 2022 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 (Bericht 10057351)
Ik stond er niet naast toen de beste man er was. Dus ik niet bevestigen of wat hij zegt gezien te hebben ook waar is of niet.
Ik wil gewoon aantonen dat er inderdaad mensen zijn die menen te moeten zeggen dat het main-stream narratief over Boetsja onzin is, en dat inderdaad veel tot alles in scène werd gezet.
Het verhaal dat ze hem voor dat verhaal hebben willen afmaken, daar is nog geen 2de of 3de bron voor. Hij is wel slimmer dan de Jurgen precies :-)
Uiteraard betekent dat dat zij die het main-stream narratief "geloven" (wie was er dan wél om alles met eigen ogen te zien?) op hun achterste poten zullen staan, en op de man zijn karakter zullen schieten (ze kunnen immers geen "onweerlegbaar tegenbewijs" presenteren) en zij die van mening zijn dat de russen "gelijk" hebben zullen deze getuigenis als in steen gebeiteld zien (ook al stonden zij er zélf ook niet naast)

Ik vraag ook niet om dat te bevestigen.

Ik vraag om kort samen te vatten wat hij nu eigenlijk beweert dat er is gebeurd.

fcal 26 oktober 2022 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10057375)
Drie zeveraars samen lullen zonder enige betrouwbaarheid, die fantaseren en het gruwelijke ontkennen. Op een YouTube filmpje waar de eerste beste obscene zeveraars hun stront schijten.

Het is nogal evident dat die beelden er bij de mensen die deze gezien hebben er serieus ingehakt is. Dan gaan smeerlappen daar nog een schep bijdoen door deze gruwel te ontkennen en de slachtoffers af te schilderen als de daders om te walgen en te kotsen.

In eender welke oorlog sneuvelt al eerste de waarheid. Er wordt zowel aan de ene als aan de andere kant gelogen en propaganda verspreid. Men dient alle verklaringen kritisch te benaderen en in vraag te stellen. Het is bijzonder moeilijk het ene van het andere te ontwarren in die propaganda-oorlog.

Hoe zat dat ook weer met Katyn? De Nazi-Duitsers hadden het toen bij het rechte eind. Slechts na de val van de USSR, bekende men aldaar det de Poolse officieren en intelligentsia vermoord werden door de USSR-communisten.

stab 27 oktober 2022 05:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 10057326)
De gebruikelijke oorlogstoestanden. Beide partijen gaan aar alle waarschijnlijkheid in de fout en qua menselijkheid ontlopen ze mekaar niet veel. Algemeen wordt vastgesteld dat de 'meest ongeregelde' partij, de meeste wandaden begaat. Ik zou als Rus niet graag krijgsgevangene worden in Oekraïense handen noch als Oekraïner in Russische handen belanden. Waar aan elke kant duizenden mensen sterven, zijn alle truken toegelaten.

Eigenlijk zou de vraag moeten zijn: "Als je de keuze heb tussen Oekraïens of Russisch krijgsgevangene te zijn, wat kies je dan?"

Ik zou niet lang twijfelen, vermoed ik.:roll:

Hoofdstraat 27 oktober 2022 06:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10057314)
8O ???
Meen je dat of is 't maar om te lachen.

Frans lukte niet op school en ik gebruik het ook nooit, alles is Engels tegenwoordig en daar kan ik wel heel goed mee overweg, niettegenstaande ik nauwelijks Engels kreeg op school.

Hoofdstraat 27 oktober 2022 06:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 10057439)
In eender welke oorlog sneuvelt al eerste de waarheid. Er wordt zowel aan de ene als aan de andere kant gelogen en propaganda verspreid. Men dient alle verklaringen kritisch te benaderen en in vraag te stellen. Het is bijzonder moeilijk het ene van het andere te ontwarren in die propaganda-oorlog.

Hoe zat dat ook weer met Katyn? De Nazi-Duitsers hadden het toen bij het rechte eind. Slechts na de val van de USSR, bekende men aldaar det de Poolse officieren en intelligentsia vermoord werden door de USSR-communisten.

Inderdaad, als de Oekraïners een stad heroveren en dan overal propere lijken zien liggen op straat die daar al 2 weken zouden moeten liggen, dan moet je kritisch blijven. Propaganda en wandaden gebeuren aan beide kanten, het kunnen evengoed slachtoffers zijn van wraakacties.

Jay-P. 27 oktober 2022 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10057552)
Frans lukte niet op school en ik gebruik het ook nooit, alles is Engels tegenwoordig en daar kan ik wel heel goed mee overweg, niettegenstaande ik nauwelijks Engels kreeg op school.

Rare breinkronkel, Hoofdstraat.

Waarom? -> lees effe meeHIER omtrent de relatie Engels / Frans, in absolute contradictie met je betoog.
Ik verdenk opvoedkundige indoctrinatie van jonge kleine Hoofdstraat, toendertijd. :-(
Of simpelweg jeugdige scholierenluiheid die als gemakkelijk excuus werd aanvaard binnen het opgroeien in een Vlomse anti Franse taalgemeenschap?
(ik had dat bvb. met Latijn en moderne wiskunde, zulke scholierenluiheid.)
Anderzijds, als het je niet zuur opbrak voor je carrière en welzijn heeft het uiteindelijk geen belang. Carpe Vitam.

DISCLAIMER: Ik denk maar luidop hè.
Geen wetenschappelijke onderbouwing van mijne kant hier.

Anselmo 27 oktober 2022 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 10057375)

Ontkennen tot ze er bij doodvallen.
Zo'n ontkenner vinden is trouwens geen kunst.
Men kan zelfs ook vandaag nog altijd lieden vinden die met overtuiging de holocaust als bedrog willen uitleggen.

fcal 27 oktober 2022 10:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 10057604)
Rare breinkronkel, Hoofdstraat.

Waarom? -> lees effe meeHIER omtrent de relatie Engels / Frans, in absolute contradictie met je betoog.
Ik verdenk opvoedkundige indoctrinatie van jonge kleine Hoofdstraat, toendertijd. :-(
Of simpelweg jeugdige scholierenluiheid die als gemakkelijk excuus werd aanvaard binnen het opgroeien in een Vlomse anti Franse taalgemeenschap?
(ik had dat bvb. met Latijn en moderne wiskunde, zulke scholierenluiheid.)
Anderzijds, als het je niet zuur opbrak voor je carrière en welzijn heeft het uiteindelijk geen belang. Carpe Vitam.

DISCLAIMER: Ik denk maar luidop hè.
Geen wetenschappelijke onderbouwing van mijne kant hier.

Niet iedereen heeft het 'geluk' op te groeien in een anti-Vlaamse Francofiele taalgemeenschap en zich zozeer te schamen voor zijn taalgroep, dat hij liever als Luxemburger aanzien wordt.

TheFourHorsemen 27 oktober 2022 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10057554)
Inderdaad, als de Oekraïners een stad heroveren en dan overal propere lijken zien liggen op straat die daar al 2 weken zouden moeten liggen, dan moet je kritisch blijven. Propaganda en wandaden gebeuren aan beide kanten, het kunnen evengoed slachtoffers zijn van wraakacties.

Neen want er werd met satellietbeelden vastgesteld dat die lijken er al weken lagen. Van de periode dat het nog onder Russische bezetting was.

Jay-P. 27 oktober 2022 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcal (Bericht 10057663)
Niet iedereen heeft het 'geluk' op te groeien in een anti-Vlaamse Francofiele taalgemeenschap en zich zozeer te schamen voor zijn taalgroep, dat hij liever als Luxemburger aanzien wordt.

Nice try. :lol:
Om de Witte te imiteren:
"Weeral een reden voor mijn onafhankelijk onderschrift".

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be