![]() |
Demir schaft premie voor thuisbatterijen af ten voordele van warmtepompboilers.
Goede zaak? Volgens mij niet. We hebben hoog nood aan elke vorm van buffering.
Met die warmtepompboilers (voor warm water) komt er nog een extra verbruik van elektriciteit bij. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221027_93557505 Citaat:
|
Vraag u liever af hoe Demir, of andere politici/cabineretards er hun zakken mee kunnen vullen.
|
Citaat:
In de wintermaanden wek ik, door de dag ook zo veel mogelijk warm water op in mijn buffervaten. Zo moet mijn warmtepomp in de nachtelijke uren (rolluiken naar onder) bijna niet draaien. Dit is een andere vorm van energieopslag. Let op, de warmtepomp doet dat enkel als de zonnepanelen energie leveren. |
Een warmtepompboiler is gewoon zuiniger dan een gewone electrische boiler.
Maar staat wel lang te zoemen en dat kan irritant zijn. En stoppen met premies voor huisbatterij en is een goede zaak, beter een grotere PV installatie met terugleveringsvergoeding. Krikt quota groenestroom beleid voor België op en huisbatterij niet. Politiek heeft hierover nagedacht!. |
Hoe lang gaat zo'n thuisbatterij mee ?
Als die niet lang meegaat dan vind ik een premie zinloos. |
Citaat:
|
Als het zinniger wordt om warmtepompen te subsidiëren, dan om batterijen te subsidiëren, dan moet er een politieke beslissing genomen worden.
Maar de argumenten waarom het zinniger geworden is, die moet je natuurlijk wel willen lezen. Anders weet ge er den hond zijn kloten van. |
Citaat:
Als een warmtepomp zinvoller efficiënter is dan moet de batterij niet worden aangemoedigd. |
Helaas heeft de Minister niet de macht en de mogelijkheden om gewoon komaf te maken met al die kompleet markverstorende subsidies....
Ik vrees eigenlijk dat ze zelf ook gelooft in die sprookjes....:-( Nog eens,zowat 100 jaar geleden was elk huisgezin geconfronteerd met energie-armoede...Zelf gepaste vormen van energiedragers winnen of vinden om dingen te doen en daar ook iets bij te zien in het donker was een belangrijk deel van de dagdagelijkse bezigheden.... Knappe mensen werkten toen aan steeds meer,soms gecentraliseerde-,soms niet-,distributiesystemen van verschillende vormen van energiedragers... Het werkte p e r f e c t tegen de jaren zeventig en,gedemonstreerd, zelfs nu nog....In Oekraine,waar zowat de helft ervan verwoest is op een schaal waarvan de groenen hier enkel kunnen dromen vertoont dat "ouderwets grijs systeem" nog steeds grote robuustheid en functionaliteit! In het kader van een of ander folieke moet ieder gezin nu weer zelf,al dan gesubsidieerd,doen als 100 jaar geleden....EN nu middels technische hulpmiddelen die bijna niemand van ons begrijpt,zelf kan onderhouden,soms zelf niet kan starten of stoppen,en veelal ,inclusief stuursoftware (ach ja! software,natuurlijk!)gemaakt in een zeker land ver weg waar we alle vertrouwen in hebben? nou? |
2-3 generaties was er geen warm water. Een warm bad was met water van de moor op de Leuvense stoof.
Putin heeft gelijk dat het Westen niet langer het unipolair lichtend pad is voor de rest van de wereld. Wat nut heeft het om subsidies te bieden om 247 warm water te hebben ( minstens 60° ten alle tijden om legionella te vermijden). |
Citaat:
Ik zie eerder het probleem in het feit dat ze een minder ongevaarlijke chemie promoten. Lithium polymer, in plaats van de veel veiligere Lithium Ferro nano PhOsphate (wat eigenlijk ook een LiPo is, maar dan iets minder energiedicht) Voor mij is de enige goeie thuisbatterij -als het een chemische moet zijn- een Ijzer Nikkel batterij. Lomp groot en zwaar voor het opgeslagen vermogen, maar met het elektroliet kan je gewoon branden blussen. |
Citaat:
En dat zegt Sonnen niet zelf maar zeggen de testresultaten van DNV GL. (labo) Uitgedrukt in aantal cyclussen voor 1 % capaciteitsverlies, een batterijmodule (200 cellen) van Sonnen haalde 588. Citaat:
Citaat:
Sonnen zelf geeft maar 10 jaar garantie in zijn prospectus: https://sonnen.de/stromspeicher/sonnenbatterie-10/ |
Citaat:
Batterijen zorgen voor veel ongewenst afval. Destijds moest ik al betalen voor m'n versleten batterij in de auto als die moest worden vervangen. |
Citaat:
Een passieve loodbatterij vergelijken met een modern li-ion batterijpack? Echt? |
Citaat:
|
Citaat:
De oude passieve li-ions heb ik naar het containerpark gebracht, kost me niets. Tenzij je gemeentebelasting als kosten aanrekend. lol. |
Citaat:
Ik heb net een packje LiFePo4's weggedaan, dat was na 15 jaar wel op. Maar ook de LFP's zijn minder veilig dan de Nikkel-Ijzer accu's. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik krijg daar geld voor. |
Citaat:
Echt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be