![]() |
Frans spreken is niet goed voor Uw inkomen
Waar de Belgicisten vroeger steeds beweerden dat je goed Frans moest kunnen om vooruit te geraken in het leven ,
is de situatie heden volledig omgekeerd. De inwoners van de Franstalige regio's van dit land hebben een veel kleiner inkomen dan de inwoners van het Nederlandstalige Vlaanderen. Het gemiddeld inkomen per jaar van een Brusselaar is nu 15.444 € van een Waal is nu 18.518 € van een Vlaming is nu 21.071 € https://www.lesoir.be/473672/article...savoir-sur-les |
Hilarisch.
|
Citaat:
|
eentalig zijn is het probleem
|
Herinner ik mij de les Frans waar de Juffrouw die het gaf tegen mij zei: Ik zal u een 0 geven.
Ik reageerde beleefd: "geeft u er mij nog ééntje dan heb ik een fiets en dan kan ik naar huis rijden." :lol: Alles goed vroeg ze? Weer reageerde ik beleefd: "Meeeeeeehhgh wie, sa floddere moei bien" Ik vloog buiten + strafstudie :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
Vanuit mijn oogpunt is vooral uw redenering hilarisch. |
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien doen de bevoegde Gewestelijke autoriteiten bij Franstaligen veel te weinig om daar verandering in te brengen. Een typisch voorbeeld is westelijk Henegouwen dat dicht bij zuid West-Vlaanderen ligt. De vraag naar arbeidskrachten is er reeds vele jaren zéér hoog. De lokale bedrijven zien zich verplicht te recruteren in Frankrijk. De Fransen komen graag. De Walen uit het naburige Henegouwen ??? “Pas du tout! On préfère le chomage…” :roll: Door sommigen zal deze reactie weer bestempeld worden als “kakken op de Walen” |
Citaat:
|
Citaat:
Zeer opmerkelijk vermits Henegouwen de provincie met de hoogste werkloosheid is en pal naast een Vlaamse regio ligt waar quasi geen werkloosheid is. |
Om na te gaan of de stelling van de draadopener juist is, zou men het gemiddelde inkomen moeten kennen van doofstomme Walen, en dat vergelijken met mondige Walen.
|
Citaat:
Daar is net veel hilarisch aan volgens mij. |
Citaat:
|
Citaat:
Als ze maar Frans kunne tateren ,dan zijn de Walen gelukkig. Maar werken ,dat is een ander paar mouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
Men zou denken blij te zijn als ze in West Vlaanderen een goede baan kunnen hebben, in plaats van een uitkeringstrekker te zijn. Werken, kortom nuttig zijn, daar haalt een mens toch een deel van zijn eigenwaarde uit? Uitkering, als het niet anders kan dan wel tijdelijk, maar ik zou wel weer snel aan de bak willen en dus flink gaan solliciteren. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be