![]() |
Cordon sanitaire doorbroken?
Persoonlijk vind ik het hypocriet dat ze een wisselmeerderheid gebruiken als het hun wel uit komt.
Anderzijds vervagen nu wel de randen van het cordon, wat ik alleen kan aanmoedigen. bron Citaat:
|
Is er nog nooit, nergens, een wet of voorstel mee goedgekeurd door VB?
|
Citaat:
|
Is er al iemand die King Conner verwittigd heeft....zodat hij alle coalities kan opblazen tussen zijn partij Vooruit en de partijen die meegewerkt hebben aan het doorbreken van het Cordon......
|
Citaat:
|
Citaat:
Regeren is met een meerderheid iets beslissen Wisselmeerderheid is iemand vervangen in de meerderheid om iets te kunnen beslissen Dus is wisselmeerderheid een momentopname van regeren Dus het cordon doorbroken |
Vraag is hier:
- gaat het over een samenwerking/afspraak tussen CD&V en het VB? - stond er iets in het bestuursakkoord over de fusies? Het cordon betekent volgens mij niet dat men bij een vrije stemming per definitie tegen het VB zou moeten stemmen. Ik geef een ander zeer hypothetisch voorbeeld: De CD&V dient een voorstel in om abortus te verbieden. De VLD weet dat het VB tegen gaat stemmen en dat de VLD stemmen de doorslag gaan geven. Gaat de VLD dan voor de afschaffing van abortus stemmen? Ik denk en hoop van niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Onze Witte heeft dit hier al vaak geroepen. |
Citaat:
Het Cordon heeft de status van Sinterklaas bereikt. Enkel nog springlevend bij de" Simpelen van Geest". De politiek volwassenen beseffen al langer dat het niet meer bestaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Op TV-Oost zegt hij het volgende: “Als iemand van Vooruit de rug zou toekeren aan het bestuur waarin hij zit om met extreemrechts samen te werken, dan smijt ik hem uit de partij.” Vermoedelijk kent Roussau de voorgeschiedenis in Zwijndrecht niet, anders zou hij nu zijn gemeenteraadsleden van Zwijndrecht uit de partij moeten zetten. Zij hebben in mei met Vlaams Belang mee gestemd om een onderzoek en verkennende gesprekken over een fusie op te starten. De enige partij die toen tegen stemde, was net Groen, een van de coalitiepartners van Vooruit. |
Citaat:
Ik zou ook samen met het VB pro LGBTQ rechten stemmen. ;-) |
Citaat:
Citaat:
|
Het cordon is zoals een omerta tussen alle politieke partijen, behalve met het VB uiteraard.
Ik ben eens benieuwd hoelang dit nog standhoudt. |
Citaat:
maar voor de vrije meningsuiting ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ALARM ALARM beste forummers Gelieve Pandareus te verwittigen ! De dijk is gebroken ! Hij kan dan zijn tanks van zijn pantzers vullen en morgen gaan denazificeren. In de afspraak op vrijdag vernemen we van Bart van Eeckhout (redacteur de Morgen ) dat hij pleit voor een alternatief kanaal van migratie. Lachaert (voorzitter van de partij die" lijken tot leven we(r)kt", gaat nog een stapje verder wil gaan. en Greta heeft ook al haar kar gedraaid.....volwasssen aan het worden ? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be