![]() |
Wat is de meerwaarde van een Vlaamse minister van Justitie?
Wat is de taak van een Vlaams minister van Justitie?
Klacht van een burger aan haar kabinet: Aan de Vlaamse Minister van Justitie, Geachte mevrouw Demir, Ik probeer al jaren een klacht met burgerlijke partijstelling te laten onderzoeken door een onderzoeksrechter, Maar die willen de aangeklaagden niet oproepen en geen verklaringen laten afleggen zodat ik niet verder kan met deze rechtszaak. Is dit de manier waarop rechtzoekenden behandeld worden in België? Mijn klacht bij Minister Van Quickenborne hierover werd ook zorgeloos naast zich neergelegd. Bent u gemachtigd om hier iets aan te doen zodat ik verder kan met mijn dossier? Hoogachtend, Antwoord van Zuhalleke, Dank voor uw mail. Onze Minister is in deze niet gemachtigd. Ik vrees dat wij u hierin dus niet kunnen helpen. Met hartelijke groeten, kabinet Demir |
Een postje meer binnen de politiek
Citaat:
Eindelijk komt die vraag?:roll::roll: |
De taak van die minister is daar zijn, bestaan.
Zoals de Walen hun claim op Brussel zullen proberen valideren met het 'bestaan' van Wallo-Brux. Hen wacht enkel bittere teleurstelling wat dat betreft. |
Citaat:
u hebt het klaarblijkelijk over de grondwetshervormingen, maar wat is uw opinie over de werking van Justitie bij de gewone rechtsgang? Justitie is een gedrocht, amateuristisch, corrupt, klassenjustitie, er wordt gemanipuleerd, gesjoemeld, naast de feiten geantwoord, niet gemotiveerd wat nodig is,.. Is België een rechtsstaat of een bananenrepubliek? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zolang de ministers niets te zeggen hebben en ook de HRJ geen controle kan uitvoeren op de werking van Justitie zal de BJ altijd corrupt zijn |
Citaat:
De Wetgevende Macht maakt de wetten en de Rechterlijke Macht past ze toe. Zie maar wat er in de USA aan de gang is: SCOTUS (de hoogste Rechterlijke Instantie) beslist daar over de wettelijkheid van wetten die door het Parlement gestemd zijn. Aberant (omgekeerd zou ook aberant zijn). |
Citaat:
En gij gelooft da Justitie heeft haar eigen werkwijze en agenda, ze leggen wetten naast zich neer, hoeveel keer moet de EU nu nog zeggen dat vonnissen moeten gemotiveerd zijn, maar de rechters blijven het vertikken |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be