![]() |
Batterijfabrieken en goedkope groene energie...
Northvolt had ook een 60 GWh batterijfabriek in de startblokken staan in Noord-Duitsland...
Maar dat is nu uitgesteld wegens de dure energieprijzen... En als dat te lang gaat duren is het niet onmogelijk dat ze hun batterijfabriek in de USA gaan bouwen, hopelijk heeft de EU dat begrepen... Citaat:
|
EUROPA wilt terug naar de laatste ijstijd.
Vraag maar aan de klimaat gekken of aan de leden van het Kyoto akkoord. Interglacialen zijn hun een level te hoog. |
Citaat:
Doet me denken aan jouw miljarden vaccinatiedoden: https://forum.politics.be/showthread.php?t=259977 |
Citaat:
Ps de ijstijd overleefde niemand, gemiddeld was het toen 8°, nu 14° Neem dat eens mee met de bedenking van klimaatopwarming en co2. En dan weet je hoe hard ze je foppen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
The end of oil begins
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eens op volle productie is 60 GWh/jaar genoeg voor pakweg 1 miljoen BEV. Weetjes over recycling: https://northvolt.com/products The end of oil begins Some numbers to back it up: Charging cycles 1000 + The minimum lifetime of Northvolt's most powerful cells. Recyclable: 95 % After end-of-life, almost the entire battery cell is reused to make new ones. Less CO2: 90 % Our 2030 carbon footprint target comes from harnessing clean energy https://northvolt.com/articles/recycled-battery/ |
Met al die clean energy uit wind Toch stoppen omdat de mazout te duur is.
Beetje verdacht eh? |
https://www.carpixx.ch/nl/e-mobilita...ken-in-europa/
Om de kosten te verlagen en de levering van batterijen voor e-auto's veilig te stellen, Autofabrikanten investeren in de ontwikkeling van Europese batterijfabrieken. Volkswagen wil bijvoorbeeld: 2030 met partners zes productielocaties met een jaarcapaciteit van 240 Gigawattuur in gebruik nemen. |
Citaat:
Ze hebben toch batterijen en gebruiken toch windmolens? Of lukt dat niet....met batterijen? |
Citaat:
Oorzaak door MAP 7 van Demir en alle andere klimaat waanzinnigen waaronder TVDS en andere groenen |
Bovendien is het ook de grondstof voor talloze andere producten, zoals plastic, rubber, verf, tandpasta, piepschuim en nog veel meer.
Ons toetsenbord, scherm, polyester, verdelginsmiddelen, kunstmest, plastic zakje of alle plastic waar ze batterijen insteken, waterzuivering pompen, ontzilten, en nog duizend andere dingen. Allemaal door olie. |
Citaat:
Als alles vlotjes verkoopt zou er tegen 2030 mogelijk meer dan 1000 GWh aan productiecapaciteit zijn enkel in Europa. Maar door de oorlog en gepaarde plaatselijke energiecrisis zal er zeker enkele jaren vertraging zijn, maar dan enkel in Europa. Bron: Citaat:
The end of oil begins |
Maar zonder olie draait hun fabrieken blijkbaar niet.
T'is maar af te wachten of ze genoeg auto's zullen verkopen om die fabrieken te kunnen houden. Ze spreken nu al van verhuis. Als de prijs niet snel zakt is het over en out met Europese fabrieken. Die sluiten en verhuizen. |
Panasonic bouwt 30 GWh jaarcapaciteit erbij, deze keer in Kansas, USA
Citaat:
Wie het niet moest weten Texas is de US-staat met het meeste windturbines: Citaat:
https://www.spglobal.com/commodityin...llowed-by-wind |
STELLANTIS TEGEN WERKNEMERS: BEGIN ALVAST ELDERS TE SOLLICITEREN
1 maart 2022 Autogigant Stellantis, ontstaan uit de fusie van PSA en Fiat-Chrysler, ligt onder vuur omdat het z’n werknemers onder druk zet om een andere job te zoeken. De Franse vakbond vind de tactieken van het bedrijf schadelijk voor de werksfeer. Massaal jobverlies door elektrificatie Door de verplichte elektrificatie zullen in de autosector massaal jobs verloren gaan. Over de exacte aantallen lopen de schattingen fors uiteen, maar dat het een bloedbad lijkt te worden, daar is weinig twijfel over. ACEA, de koepelvereniging van Europese autoproducenten, telde eind 2021 al ruim 200.000 productiejobs minder dan amper vier maanden eerder. Gek genoeg zonder dat media of politiek er veel aandacht aan besteden. Voor elektrificatie lijkt elk offer gepermitteerd. 200'000 jobs minder. |
Tegen 2035 is het gedaan met brandstofwagens maar er is nog geen werkbaar alternatief. Dat is net hetzelfde liedje als met het sluiten van de kerncentrales zonder dat er alternatieven zijn. En dan verschieten dat de prijzen stijgen.
|
Er gaan wslk zelfs meer jobs zijn door het volledig plaatje van de electrificatie. Uiteraard andere jobs. In elk geval meer propere jobs.
Citaat:
Citaat:
|
Snelle elektrificatie bedreigt 500.000 jobs in auto-industrie
https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10351685.html En tzal nog veel erger worden als 2035 de rest zal failliet maken. |
Citaat:
Dit zowel in de productie als in de recyclage achteraf. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be