Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hoe lang duurt het voordat Twitter 90% van zijn beurswaarde verliest? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266952)

Dadeemelee 7 november 2022 21:20

Hoe lang duurt het voordat Twitter 90% van zijn beurswaarde verliest?

Het zal rap gaan denk ik met alle fratsen van Muskie boy.

CUFI 7 november 2022 21:22

Das de moment om te kopen.
Toen Trump verbannen werd zakte ze ook en dan weer fors omhoog.

Dadeemelee 7 november 2022 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10063406)
Das de moment om te kopen.
Toen Trump verbannen werd zakte ze ook en dan weer fors omhoog.

‘Media’aandelen herstellen zich niet. Twitter gaat Yahoo, facebook, Nokia en anderen achterna…
Tik-tok en Instagram zijn nu (voor even) de nieuwe goden.

CUFI 7 november 2022 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10063412)
‘Media’aandelen herstellen zich niet. Twitter gaat Yahoo, facebook, Nokia en anderen achterna…
Tik-tok en Instagram zijn nu (voor even) de nieuwe goden.

Twitter komt van enkele tiental euro en is richting €200 aan het gaan.
Alles wat Elon aanraakt verandert in goud. Alles is mogelijk, maar het is nu wel in handen van een genie he.

ViveLaBelgique 7 november 2022 22:26

Twitter is niet langer beursgenoteerd sinds 27.10.2022.

Als Elon Musk & co Twitter terug naar de beurs brengen zal het met winst zijn of niet zijn.

CUFI 7 november 2022 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10063421)

Als Elon Musk & co Twitter terug naar de beurs brengen zal het met winst zijn of niet zijn.

https://www.google.com/finance/quote...oQ3ecFegQIFhAe

Maar ik zie net dat Elon het wilt veranderen naar een niet beursgenoteerd bedrijf. https://www.rtlnieuws.nl/economie/be...miljard-dollar

Frankenstein 7 november 2022 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10063421)

Juist.

Citaat:

"Na mijn belegging realiseer ik me dat dit bedrijf niet zal floreren, noch zijn maatschappelijke taak vervult in zijn huidige vorm. Twitter moet daarom veranderen in een niet-beursgenoteerd bedrijf", schrijft Musk in een toelichting.

"Ik heb in Twitter geïnvesteerd omdat ik geloof in het potentieel ervan om hét platform voor vrijheid van meningsuiting voor de hele wereld te zijn. En ik geloof dat vrijheid van meningsuiting een maatschappelijke noodzaak is voor een functionerende democratie", vervolgt Musk.

Frankenstein 7 november 2022 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10063405)
Het zal rap gaan denk ik met alle fratsen van Muskie boy.

U denkt hardop en wij zoeken het antwoord voor u uit.

Dadeemelee 7 november 2022 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 10063429)
U denkt hardop en wij zoeken het antwoord voor u uit.

Hij gaat nog veel van zijn Tesla aandelen moeten verkopen of leningen aangaan om Twitter te financieren.

Dadeemelee 7 november 2022 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein (Bericht 10063425)
Juist.

Juist, vrijheid van meningsuiting door MAGA Musk.
Hij is nog maar pas aan de macht en zit massaal niet-Republikeinen te bannen.
‘Freedom of speech? My ass. :lol:

ViveLaBelgique 7 november 2022 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10063431)
Hij gaat nog veel van zijn Tesla aandelen moeten verkopen of leningen aangaan om Twitter te financieren.

Twitter is nu private equity. Elon Musk is weliswaar de grootste eigenaar maar niet de enige. Er zit ook een olieprins in Twitter.

Dadeemelee 7 november 2022 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10063434)
Twitter is nu private equity. Elon Musk is weliswaar de grootste eigenaar maar niet de enige. Er zit ook een olieprins in Twitter.

Ja uiteraard. De kwestie is: wat gaat het nog waard zijn?
Het is het privé speelgoed van Musk geworden. Hij heeft vandaag gezegd dat hij MAGA is en hij is bezig met MAGA-kritische accounts te bannen.

Wat denk je dat de financiële waarde van Twitter nog is?

Dadeemelee 7 november 2022 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10063417)
Twitter komt van enkele tiental euro en is richting €200 aan het gaan.
Alles wat Elon aanraakt verandert in goud. Alles is mogelijk, maar het is nu wel in handen van een genie he.

Een genie? Hij heeft nogmaals bewezen dat hij een nitwit is. Hij heeft mensen ontslagen die hij nu weer moet terug aanwerven omdat ze onmisbaar waren.
Die gaan serieus cashen. :lol:

CUFI 8 november 2022 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10063442)
Een genie? Hij heeft nogmaals bewezen dat hij een nitwit is. Hij heeft mensen ontslagen die hij nu weer moet terug aanwerven omdat ze onmisbaar waren.

Hij is dus een letterlijke rocket scientist he...
Als twitter crasht is dat een muggenbeet voor hem, ff krabben en de jeuk is weg voor ge het doorhebt.

patrickve 8 november 2022 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10063437)
Het is het privé speelgoed van Musk geworden. Hij heeft vandaag gezegd dat hij MAGA is en hij is bezig met MAGA-kritische accounts te bannen.

Het was hem niet om de financiele waarde van Twitter te doen volgens mij. Ik denk dat hij Twitter zoals het bestond, een storend medium vond, en dus gaat hij dat volgens mij oftewel aanpassen aan wat hij een beter medium vindt, dan wel vernietigen.

Twitter was inderdaad een enorm politiek wapen geworden tegen waar Musk sympathie voor heeft. Het is Twitter dat ervoor gezorgd heeft dat Trump niet herkozen werd in zekere zin. Volgens mij is het idee gewoon dat Musk er 44 miljard voor over heeft om dat politieke wapen oftewel naar zijn hand te zetten, dan wel gewoon de grond in te boren.

Kortom, Twitter gebruikte zijn media macht om de politieke vijanden van Twitter nadeel te bezorgen (waaronder Trump). Musk heeft er 44 miljard voor over om dat ongedaan te maken ; en misschien het wapen naar zijn hand te zetten, dan wel het te vernietigen. Twitter zal nooit meer Trump benadelen.

Johan Daelemans 8 november 2022 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10063517)
Het was hem niet om de financiele waarde van Twitter te doen volgens mij. Ik denk dat hij Twitter zoals het bestond, een storend medium vond, en dus gaat hij dat volgens mij oftewel aanpassen aan wat hij een beter medium vindt, dan wel vernietigen.

Twitter was inderdaad een enorm politiek wapen geworden tegen waar Musk sympathie voor heeft. Het is Twitter dat ervoor gezorgd heeft dat Trump niet herkozen werd in zekere zin. Volgens mij is het idee gewoon dat Musk er 44 miljard voor over heeft om dat politieke wapen oftewel naar zijn hand te zetten, dan wel gewoon de grond in te boren.

Kortom, Twitter gebruikte zijn media macht om de politieke vijanden van Twitter nadeel te bezorgen (waaronder Trump). Musk heeft er 44 miljard voor over om dat ongedaan te maken ; en misschien het wapen naar zijn hand te zetten, dan wel het te vernietigen. Twitter zal nooit meer Trump benadelen.

Misschien vloeit en achter de schermen massa's Russisch kapitaal zijn richting uit.
Ik zie Musk ook een beetje als een halve gek die een hele massa gekken wist te strikken
om hem van zulke rijkdom te voorzien om zijn niveau van gekte nog naar een hoger niveau te tillen.
Roept hij ondertussen niet op om republikein te stemmen?

ViveLaBelgique 8 november 2022 08:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10063437)

Elon Musk heeft nergens gesteld dat hij MAGA is. Elon Musk wil een lame duck als president.

ViveLaBelgique 8 november 2022 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10063442)

Heb je de koers van Meta van de afgelopen maanden al eens bekeken ? Als Meta dezelfde drastische ingrepen had gedaan in hun personeelsbeleid, inclusief correctie omdat ze een te grove borstel zouden hebben gebruikt, was het aandeel Meta gestegen en niet gekelderd.

Johan Daelemans 8 november 2022 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10063525)
Elon Musk heeft nergens gesteld dat hij MAGA is. Elon Musk wil een lame duck als president.

Hij gaat er niet mee akkoord dat hij met geld niet alles kan kopen.
Trump praktijken. Hoog gerechtshoven omkopen, enz.. dat een simpele mens dat niet kan,
akkoord. Maar een Musk of Trump ... dat moet toch kunnen - niet?

ViveLaBelgique 8 november 2022 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10063517)

Er is ook onderzoek besteld geweest waarin bewijzen werd dat Donald Trump dankzij Twitter Potus werd met hulp van Russische accounts. Die Russische hulp was maar goed voor een marginaal aantal stemmen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be