Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Sihame El Kaouakibi vraagt twee parlementaire medewerkers, de schaamte voorbij. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=266991)

reservespeler 11 november 2022 17:36

Sihame El Kaouakibi vraagt twee parlementaire medewerkers, de schaamte voorbij.

Sihame El Kaouakibi vraagt twee parlementaire medewerkers aan (maar dat wordt meteen geweigerd)
Het onafhankelijke Vlaams Parlementslid Sihame El Kaouakibi heeft twee halftijdse parlementaire medewerkers aangevraagd. Dat meldt VTM Nieuws en het is aan onze redactie bevestigd.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11...i-medewerkers/

Gewoon de schaamte voorbij.

Ondertussen wordt één van de twee kandidaat medewerkers uit de OVLD gezet.

Jiri De Laet, de man die Sihame voordroeg als parlementair medewerker, wordt uit Open Vld gezet
Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert gaat Jiri De Laet uit de partij zetten. De Laet was een van de twee parlementaire medewerkers die Sihame El Kaouakibi had voorgedragen.

Draad opnieuw gestart omdat de vorige gesloten werd.

Rudy 11 november 2022 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10065451)
Sihame El Kaouakibi vraagt twee parlementaire medewerkers aan (maar dat wordt meteen geweigerd)
Het onafhankelijke Vlaams Parlementslid Sihame El Kaouakibi heeft twee halftijdse parlementaire medewerkers aangevraagd. Dat meldt VTM Nieuws en het is aan onze redactie bevestigd.

Jiri De Laet, de man die Sihame voordroeg als parlementair medewerker, wordt uit Open Vld gezet
Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert gaat Jiri De Laet uit de partij zetten. De Laet was een van de twee parlementaire medewerkers die Sihame El Kaouakibi had voorgedragen.

Lachaert heeft gelijk.
VRT NWS
Moeilijk om daar veel woorden aan te verspillen.

Svennies 11 november 2022 22:54

Het is eerder paniekvoetbal wat Lachaertje betreft hé...

Oma 12 november 2022 00:42

Och, de sjoemelpoedel heeft nog ziekeverlof tot einde december en daarna komt ze doodleuk toch weer gewoon zetelen als onafhankelijke in de hoop dat het dan allemaal overgewaaid is en ze verder kan teren op de rug van de belastingbetaler....en mogelijk zelfs met een paar medewerkers want jah, ze is nog niet helemaal gezond en heeft een beetje hulp nodig?
Daarvoor kan ze nog eens langsgaan en wat komedie spelen in een slachtofferrol bij de rechtbank..

reservespeler 12 november 2022 07:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10065656)
Och, de sjoemelpoedel heeft nog ziekeverlof tot einde december en daarna komt ze doodleuk toch weer gewoon zetelen als onafhankelijke in de hoop dat het dan allemaal overgewaaid is en ze verder kan teren op de rug van de belastingbetaler....en mogelijk zelfs met een paar medewerkers want jah, ze is nog niet helemaal gezond en heeft een beetje hulp nodig?
Daarvoor kan ze nog eens langsgaan en wat komedie spelen in een slachtofferrol bij de rechtbank..

Die naam mag niet meer gebruikt worden in een draadtitel, de draad wordt dan gewoon gesloten. Vandaar dat ik een nieuwe draad maakte.

reservespeler 12 november 2022 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10065592)
Het is eerder paniekvoetbal wat Lachaertje betreft hé...

Ik heb die mening ook.

Henri1 12 november 2022 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10065451)

En waarom werd die gesloten Reservespeler ?

Henri1 12 november 2022 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10065656)

U maakt zich aan dezelfde inbreuk schuldig als de poster in het gesloten topic. Wat nu ?

Henri1 12 november 2022 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10065702)
Die naam mag niet meer gebruikt worden in een draadtitel, de draad wordt dan gewoon gesloten. Vandaar dat ik een nieuwe draad maakte.

Niet alleen in de titel Reserve.

Universalia 12 november 2022 09:53

Naar alle waarschijnlijkheid gaat het om...

Citaat:

Grof schelden op politici, partijen en hun aanhang kan nog steeds,
-als er een onderbouwde rechtvaardiging volgt.
-als het relevant is in de gaande discussie
-als het geen repetitieve flood wordt
Uiteraard is het wenselijker om op een beschaafde wijze de discussie te voeren met argumenten waarom u een politicus, partij en aanhang desavoueren.
Ik blijf van mening dat de dame waar het over gaat haar spel 'slim' opgezet heeft (eigen geldgewin?) en dat er veel andere Politici geweest zijn die er met open ogen in getrapt zijn in de valstrik. :|

Rudy 12 november 2022 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10065758)

Het ging om de titel.
https://forum.politics.be/showpost.p...92&postcount=3
Ik vraag mij wel af waarom niet werd ingestemd met het voorstel om gewoonweg de titel te laten wijzigen.

reservespeler 12 november 2022 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10065755)
En waarom werd die gesloten Reservespeler ?

Van Pontifex in de gesloten draad.

Deze draad werd gesloten wegens het gebruik van bijnamen van politici in de titel.
We willen best zoiets gedogen in rubriek 'Over Koetjes & Kalfjes'
en eveneens in de meer politiek geöriënteerde fora voor volwassen discussie,
maar dat laatste op voorwaarde dat de bijnaam als onderwerp van discussie kan dienen, met een onderbouwde argumentatie over het waarom ervan.

Deze draad kan opnieuw open wanneer de auteur:
-toestaat dat de bijnaam gewijzigd wordt,
ofwel dat
-de 'discussie naar Koetjes en Kalfjes verplaatst wordt.

Lees i.v.m. deze materie eveneens in Suggesties en Mededelingen:
Besmeuren en uitschelden van politici, partijen en hun aanhang

reservespeler 12 november 2022 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10065758)

Toch wel.

Deze draad werd gesloten wegens het gebruik van bijnamen van politici in de titel.
We willen best zoiets gedogen in rubriek 'Over Koetjes & Kalfjes'
en eveneens in de meer politiek geöriënteerde fora voor volwassen discussie,
maar dat laatste op voorwaarde dat de bijnaam als onderwerp van discussie kan dienen, met een onderbouwde argumentatie over het waarom ervan.

Deze draad kan opnieuw open wanneer de auteur:
-toestaat dat de bijnaam gewijzigd wordt,
ofwel dat
-de 'discussie naar Koetjes en Kalfjes verplaatst wordt.

Lees i.v.m. deze materie eveneens in Suggesties en Mededelingen:
Besmeuren en uitschelden van politici, partijen en hun aanhang

Onzijdig 12 november 2022 09:59

Het woord sjoemelpoedel wordt regelmatig gebruikt, ook in de pers.
Maar kom laten we er niet over zeveren, als de moderatie zegt dat het niet mag is t zo.
Gezien Sihame als een wit konijn in de politiek is gekomen ( echt racistisch want ze is niet wit) vraag ik me af of we haar krulkonijn mogen/kunnen noemen.

reservespeler 12 november 2022 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10065770)
Het ging om de titel.
https://forum.politics.be/showpost.p...92&postcount=3
Ik vraag mij wel af waarom niet werd ingestemd met het voorstel om gewoonweg de titel te laten wijzigen.

Heb ik gedaan, echter zonder gevolg

Rudy 12 november 2022 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10065773)
Het woord sjoemelpoedel wordt regelmatig gebruikt, ook in de pers.
Maar kom laten we er niet over zeveren, als de moderatie zegt dat het niet mag is t zo.
Gezien Sihame als een wit konijn in de politiek is gekomen ( echt racistisch want ze is niet wit) vraag ik me af of we haar krulkonijn mogen/kunnen noemen.

In de reguliere media ben ik het woord sjoemelpoedel nog niet tegengekomen.
Hoe dan ook, en dan spreek ik voor mijzelf, ik vind dat dergelijk woordgebruik in de titel de discussie om zeep helpt.

Rudy 12 november 2022 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10065774)
Heb ik gedaan, echter zonder gevolg

Het sluiten gebeurde eergisteren, en gisteren was het een vrije dag. Een beetje geduld mocht wel. Nu ja, het is uw beslissing om een nieuwe draad te openen.

reservespeler 12 november 2022 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10065778)
Het sluiten gebeurde eergisteren, en gisteren was het een vrije dag. Een beetje geduld mocht wel. Nu ja, het is uw beslissing om een nieuwe draad te openen.

Toch zijn er ondertussen toch wijzigingen gedaan door de moderatie.

Pol Dolf 12 november 2022 10:22

boefjes onder mekaar

TREBRON 12 november 2022 10:48

Om welke reden geeft Bart Somers nu zijn ontslag niet? Indertijd hebben ze Theo Francken toch ook de deur uit gepest omdat die Turk hem bedrogen had en dan had hij er nog geen affaire mee ook. Ach ja? Juist ? Het was een N-VA 'er maar een Blauwe.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be