![]() |
Icoon gaat verdwijnen uit het straatbeeld...
"Meerdere ernstige biedingen" om Makro over te nemen, morgen start winkelketen met uitverkoop
Er zijn meerdere kandidaten om de noodlijdende winkelketen Makro Belgium over te nemen. Dat laat gerechtsmandataris Nick Peeters weten, die het biedingsproces faciliteert. Morgen start overigens een totale uitverkoop in de verschillende Makro-vestigingen in ons land. Als "kind" was het een belevenis om met je ouders mee te gaan naar de Makro. ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/15/makro-overname/ |
Grand Bazar, Sarma ...
|
Gustje van de melkboer, Staans van Mieke van de Kaantenier, Zeef Herman...
Ook allemaal al lang verdwenen... |
Citaat:
Het waren er goeie en niet duur. |
Citaat:
|
Mijn eerste studentenjob was in de Makro.
Veel domme klanten. Maar dat is allicht in alle winkels |
Citaat:
|
Citaat:
|
Voor wie van een beetje nostalgie houdt. Zie VRT NWS
Ik vind dat het onderwerp een betere plaats verdient dan K&K. Het concept Makro was prima. |
een betje dicriminerend voor wie geen btw-nummer heeft
|
Citaat:
En die van de food mochten destijds ook in de non-food binnen ... Als dat géén discriminatie was... |
Citaat:
(zal dan toch maar niks kopen bij den Macroo) |
Citaat:
|
De makro voor mij dat is "na het winkelen zo'n kaartje aan de rubber van je autoraam vinden zodat je gaat denken, gvd is mijn auto al zo oud .."
|
De Makro is/was hetzelfde als de ‘malls’/shoppingcentra of hypergrootwarenhuizen. Alles op één plek.
Dat is nu overgenomen door Bol en andere Amazons. Je vindt er ook alles, veel meer keuze en je kan gemakkelijk prijzen vergelijken. |
Citaat:
Juist, in het begin was een btw-nummer hebben noodzakelijk. Nadien had een bedrijf of organisatie een klantenkaart waarmee werknemers in de Makro konden winkelen. Het ging om het concept. Er bij mogen behoren. Zielig eigenlijk, achteraf beschouwd. |
Makro was de allereerste echte Hypermarkt (waar je zowel tv's, onderbroeken, verse mosselen als meubels kon kopen, netjes verdeeld in Food en Non-Food)
Mijn eerste gsm heb ik nog bij Makro gekocht. Ondertussen zijn er in elke provinciestad vijf of zes supermarkten, dat het zeker niet meer lonend zou zijn om 50km verder bij Makro te gaan winkelen. Hier waar ik woon is een heel grote Carrefour, een grote Colruyt, een Lidl, een Aldi en nog een drietal kleinere superettes. Waarom zou ik dan nog tot Machelen rijden als het allemaal vlakbij te koop is. Jaja, de "Ster-aanbiedingen" behoren definitief tot het verleden. |
Als ik me goed herinner, heb ik vroeger als kind ergens rond Oostende zo'n winkel bezocht waar je feitelijk niks kon kopen, maar wel bestellen via een catalogus (zo'n 35 jaar geleden wel).
Geen idee meer hoe het heette, m'n opa was er zot van. Ge kon daar ook alarmpistolen enzo bestellen dacht ik. Anyway, de Makro. Strip lezen in den opvang zuigde. Die hadden destijds zo wel amiga's enzo staan waar ik gefascineerd door was, maar niet kreeg van onze pa omdat we al een computer staan hadden. Ah, de Makro, good old days. Best lekkere zeetong in het restaurant ook. |
Citaat:
Ze reden daar wel rond met kooi apen etc, misschien dat het met de veiligheid te maken had of zo ? Geen idee eigelijk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be