Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Deze "regering" heeft geen oppositie-partijen meer nodig...... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267085)

Zipper 20 november 2022 21:37

Deze "regering" heeft geen oppositie-partijen meer nodig......

..........met zulke coalitie-partners :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221120_96496018

En als De Croo nu denkt dat het losgeweekt MR-goudhaantje de meubelen alsnog nog kan redden.............:|

Aangezien de gesprekken met Bertrand al maanden bezig waren, verdenk ik er De Croo & C° ernstig van dat ze De Bleeker opzettelijk hebben doen "struikelen". Bertrand was trouwens al onderweg naar de koning nog voor De Bleeker haar ontslag had ingediend.

Boduo 20 november 2022 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10069967)

En als De Croo nu denkt dat het losgeweekt MR-goudhaantje de meubelen alsnog nog kan redden.............:|

Aangezien de gesprekken met Bertrand al maanden bezig waren, verdenk ik er De Croo & C° ernstig van dat ze De Bleeker opzettelijk hebben doen "struikelen". Bertrand was trouwens al onderweg naar de koning nog voor De Bleeker haar ontslag had ingediend.

De 7 elfjes worden gestreeld door Crootje.

De gemuilkorfde 21 november 2022 10:52

De liberale familie is één en ondeelbaar :lol::lol::lol:

De Rode Willem 21 november 2022 11:10

Een franse zwarte schimmel maakt het blauwe fabriekje onbewoonbaar

wagner.666 21 november 2022 11:27

Één nieuw poepkonijn voor de croo & den hoerenboel van de open vld.

Sneaky 21 november 2022 11:44

MR en VLD rollen vechtend over straat. Kostelijk :popcorn:

Citaat:

Liberale voorzitters maken openlijk ruzie: ‘Ik wil dat dit stopt, het is niet langer acceptabel’

De spanningen tussen de Vlaamse en Franse liberalen zijn de voorbije weken nog toegenomen. Voorzitters Egbert Lachaert en Georges-Louis Bouchez schoten dit weekend weer met scherp.

KELLY VAN DROOGENBROECK21 november 2022, 03:00
Vooral binnen het federale parlement, waar beide partijen nochtans tot de meerderheid behoren, zouden er enkele voorvallen geweest zijn die Egbert Lachaert sterk betreurt. Zo zou MR-kamerlid Marie-Christine Marghem onlangs premier Alexander De Croo (Open Vld) “persoonlijk aangevallen” hebben in verband met het nucleaire dossier. Marghem, die nog samen met De Croo in de vorige regering zat, zei twee weken geleden in een interview met de Franstalige nieuwszender LN24 over de premier dat ze “niet meer wist wie ze voor zich had”.

Daarnaast klaagde Lachaert op C’est pas tous les jours dimanche op RTL TVI ook over de reactie van de MR na de recente moord op een politieagent in Schaarbeek. “Onze minister zat niet in een gemakkelijke positie”, aldus Lachaert. “Dit is een zeer delicaat dossier, we moeten niet de populistische kaart spelen. En nu zie ik dat sommige parlementsleden hem aanvallen op een manier die bijna een copy and paste is van het Vlaams Belang. Ik wil dat dit stopt, het is niet langer acceptabel.”
link

Herr Flick 21 november 2022 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 10070203)
MR en VLD rollen vechtend over straat. Kostelijk :popcorn:

link

ik denk dat je hiervoor wel een Quatarese tribune gevuld krijgt.

reservespeler 21 november 2022 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10069967)

Het is een grote schande.

reservespeler 21 november 2022 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10070174)
De liberale familie is één en ondeelbaar :lol::lol::lol:

Hahaha.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10070184)
Een franse zwarte schimmel maakt het blauwe fabriekje onbewoonbaar

??????

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 (Bericht 10070197)
Één nieuw poepkonijn voor de croo & den hoerenboel van de open vld.

Het zal zoiets zijn ja.

De Rode Willem 21 november 2022 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10070219)
??????

Ken u Laurette en de Vlaams huiszwam niet meer ?!
De Walen hebben nu een analoog in de zwarte huisschimmel

https://lvb.net/item/5515

Herr Flick 21 november 2022 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10070226)
Ken u Laurette en de Vlaams huiszwam niet meer ?!
De Walen hebben nu een analoog in de zwarte huisschimmel

https://lvb.net/item/5515

ah madame Laurette hare schimmel heb ik gemist, dat moet door de mazen van het net geglipt zijn.

nu ja ze kan er maar deugd van gehad hebben. Is het uiteindelijk tot een proces gekomen, of heeft het CGKR dat niet behandeld wegens het feit dat walen geen vlamingen kunnen discrimineren of zoiets ?

reservespeler 21 november 2022 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10070239)
ah madame Laurette hare schimmel heb ik gemist, dat moet door de mazen van het net geglipt zijn.

nu ja ze kan er maar deugd van gehad hebben. Is het uiteindelijk tot een proces gekomen, of heeft het CGKR dat niet behandeld wegens het feit dat walen geen vlamingen kunnen discrimineren of zoiets ?

Het zal zoiets zijn ja.
PS: Het was mij ook ontgaan.

Herr Flick 21 november 2022 13:03

Opperatie , gooi eens een politiechef buiten gaat ook niet schoon eindigen, ... ik denk dat crooke constant met een machinepistool russische roulette aan het spelen. is.

De schoofzak 21 november 2022 18:51

Eén ding is zeker ! La Noble Immigrante (Alexia Bertrand, geïmporteerde nieuwe Vlaming, omdat niemand in de vld nog kan tellen tot drie) strijkt haar ministeriële wedde op, maar beschouwt dat als een zakcentje voor in 't weekend.

kelt 21 november 2022 19:23

Onze goede vriend,de MR voorzitter, heeft wel een paar pijnpunten gemeld die niet ontkend kunnen worden.Misschien vindt men ze in de Wetstraat niet belangrijk maar in de Dorpsstraat beslist wel....

We hebben ,noblesse Oblige,weer een van de slechtst uitziende begrotingen van de ganse EU (let wel,met Liberalen in de regering hé!!!),En er is NOG STEEDS geen ondertekende,verbintelijke,overeenkomst over de kerncentrales.....en dan moeten we het over de migratiecrisis (ik weiger nog te spreken van de vluchtelingecrisis,alles is dooreen gehaspeld nu) maar niet hebben....

Misschien kan de Premier en zijn "Vivaldi-ploeg" daar,in hun kringen rondom blijven draaien en intern wat ruzien.......Mr Bouchet weet wel dat het niet meer uit te leggen is aan steeds meer gezagsgetrouwe,werkende en dus belastingsbetalende burgers......
....exact het publiek waar hij,in Wallonie toch,op mikt voor de MR....

Maar kom....het orkest speelt verder de Vivaldi suite of zo....who cares...

Max van Dietschland 21 november 2022 19:41

Het moment voor de NVA om de liberale familie uit elkaar te spelen. Iets wat niet gelukt was in 2019, kan nu wellicht wel. Al de NVA haar communautair programma mildert, zit de partij zeker in een federale regering in 2024 met MR en zonder VLD.

Xenophon 21 november 2022 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 10070413)
Het moment voor de NVA om de liberale familie uit elkaar te spelen. Iets wat niet gelukt was in 2019, kan nu wellicht wel. Al de NVA haar communautair programma mildert, zit de partij zeker in een federale regering in 2024 met MR en zonder VLD.

Welk communautair programma?

Henri1 21 november 2022 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 10070413)

Dat is een fabeltje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be