Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Duitsland wint WK! Niet met voetballen, maar door het tonen van ballen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267108)

reservespeler 24 november 2022 19:23

Duitsland wint WK! Niet met voetballen, maar door het tonen van ballen.

“Ook in dit spel winnen op het einde de Duitsers. Niet met de bal, wel met het tonen van ballen”

Liliana Casagrande
HBVL 24-11-2022 om 03:00

FIFA-baas Gianni Infantino heeft de grootste mensenrechtencampagne ooit op zijn naam staan. Als hij niet zo tiranniek gereageerd had op het plan van onder meer de Rode Duivels om een regenboogarmband te dragen, dan was dit gewoon een sympathieke actie geweest. De aanvoerders van ocharme zeven landen met zo’n bandje, dat had de wereld niet veranderd. Maar het getier, de aangekondigde gele kaarten en zelfs de dreigingen met uitsluiting van Infantino hebben het grasveld opgetild tot een arena voor mensenrechten. Of Infantino dat nu wil of niet, voetbal is ook politiek. Voetballers mogen meningen hebben, statements maken en onrecht aankaarten. Zeker als ze op een veld staan in een land waar dat allemaal niet vanzelfsprekend is. Onze minister van Buitenlandse Zaken Hadja Lahbib (MR) heeft in Qatar trouwens ook allerlei mensenrechten aangekaart met haar politieke tegenhanger. Van vrouwen, van arbeiders, van de LGBTQ+-gemeenschap. Maar die gesprekken hebben amper iemand beroerd. Laten we gewoon erkennen dat sportmensen wel eens meer in beweging kunnen zetten dan een minister. En laten we daar vervolgens dankbaar gebruik van maken.

Ik ben het niet eens met Liliiana i.v.m. dat de voetballers een statement moeten maken, dat voetballers aan politiek moeten doen op het grasveld.
Ik ben het wel met haar eens dat de Duitsers de Fifabaas voor schut gezet hebben en zo de morele overwinnaars zijn van het WK, wat de uitslag van het voetbal ook moge zijn.

Drukazz 24 november 2022 22:31

Compleet ridicule actie van de Duitsers.

Fifa-reglement is helder: politiek is verboden.

Als het de woke-landen (VS, Canada, Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Engeland etc) niet zint, kunnen ze altijd hun boeltje pakken en vertrekken.

Zipper 24 november 2022 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10072060)

Als het de woke-landen (VS, Canada, Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Engeland etc) niet zint, kunnen ze altijd hun boeltje pakken en vertrekken.

seksuele geaardheid is geen politiek, behalve in apenlanden als Qatar, Iran of Saoudi-Arabië.

Drukazz 25 november 2022 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10072065)
seksuele geaardheid is geen politiek, behalve in apenlanden als Qatar, Iran of Saoudi-Arabië.

Ook in Vlaanderen is de regenboogvlag een hypergevoelig en buitengewoon controversieel politiek symbool.

Het Antwerps stadsbestuur verbiedt dan ook het personeel om daarmee tijdens de werkuren rond te lopen.

Vlaams Blok heeft nog nooit deelgenomen aan zo'n mars.

De homolobby staat echter bijzonder sterk dus het zou mij niet verbazen dat de FIFA vroeg of laat plooit.

daiwa 25 november 2022 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10072609)
Ook in Vlaanderen is de regenboogvlag een hypergevoelig en buitengewoon controversieel politiek symbool.

Het Antwerps stadsbestuur verbiedt dan ook het personeel om daarmee tijdens de werkuren rond te lopen.

Vlaams Blok heeft nog nooit deelgenomen aan zo'n mars.

De homolobby staat echter bijzonder sterk dus het zou mij niet verbazen dat de FIFA vroeg of laat plooit.

In geen enkel land waar de islam baas is zal de FIFA ( durven ) plooien voor de homolobby !
De islam is daar baas !

Dadeemelee 25 november 2022 23:32

Vlaams Belang, Fifa en Islam: één strijd!

Svennies 25 november 2022 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10072634)
In geen enkel land waar de islam baas is zal de FIFA ( durven ) plooien voor de homolobby !
De islam is daar baas !

Tja, de baas van de FIFA woont in Qatar , is getrouwd met een Arabische en mag gratis gebruik maken van de emir zijn yacht....

Verder is die goede vriendjes met koning Salman bin Abdoel....

Dus hé ,tegen 2034 wordt het WK daarginds gespeeld en zal Infantino zijn zakken goed gevuld met geld worden....

En zullen we van Beckham momenteel maar zwijgen aangezien die zo'n 150 miljoen euro opstrijkt om nu voor Qatar ambassadeurtje te spelen....

Voor het geld dansen de beren ,en de vetste beren (qua vermogen wat geld betreft) zijn de eersten om te dansen...

daiwa 25 november 2022 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10072636)
Vlaams Belang, Fifa en Islam: één strijd!

Waar haal je die onzin uit?

Dadeemelee 25 november 2022 23:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10072652)

Ik lees gewoon deze draad en vat die samen.

Svennies 26 november 2022 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10072652)

2024 komt korter bij ,hij is er écht niet gerust in hé....
:

daiwa 26 november 2022 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10072653)
Ik lees gewoon deze draad en vat die samen.

Ik heb hier nergens gelezen dat het VB pro islam is.
Je weet goed genoeg dat het VB niets moet hebben van die barbaarse ideologie.

Dadeemelee 26 november 2022 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10072688)
Ik heb hier nergens gelezen dat het VB pro islam is.
...

Dat zei ik ook niet, ik zei ‘één strijd’.

daiwa 26 november 2022 01:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10072690)
Dat zei ik ook niet, ik zei ‘één strijd’.

De FIFA bakt zoete broodjes met de islam maar het VB zeker niet !
Hoe kom jij dan op één strijd?

Dadeemelee 26 november 2022 01:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 10072697)
De FIFA bakt zoete broodjes met de islam maar het VB zeker niet !
Hoe kom jij dan op één strijd?

Dus het VB steunt LGBTQ?

Svennies 26 november 2022 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10072699)
Dus het VB steunt LGBTQ?

Gij niet dus, dat is ook alweer genoteerd...

Dadeemelee 26 november 2022 01:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10072702)
Gij niet dus, dat is ook alweer genoteerd...

Ik steun LGBTQ.
Maar steunt het VB nu LGBTQ of niet? :|

Svennies 26 november 2022 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10072705)
Ik steun LGBTQ.
Maar steunt het VB nu LGBTQ of niet? :|

Komt gij nu uit de kast als VB'er.....

Straf.......

Allee , het hoge woord is er voor u blijkbaar uit...:wink:

Adam Smith 28 november 2022 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 10072060)

Sommige van hen, Duitsland, Nederland en België zijn hard op weg, de VS en Canada waarschijnlijk ook, maar voor hen is de blamage minder groot.
Frankrijk en Engeland zullen er wel een tijdje in blijven.

Verder is het wel een mooie ludieke actie van 'Die Mannschaft', helaas had het meer kracht gehad als ze daarna ook nog gewoon gewonnen hadden...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be