Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Belgen zijn pessimisten en defaitisten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267119)

Dadeemelee 26 november 2022 00:13

Belgen zijn pessimisten en defaitisten.

Naar aanleiding van het WK.

maddox 26 november 2022 00:35

Een glas is niet half leeg, of half vol, maar is dan gewoon 2 keer te groot voor de job.

Mare, "Echte Belgen", voor zover ze bestaan, zijn Frankenstein sheeple.

Dadeemelee 26 november 2022 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10072679)
Een glas is niet half leeg, of half vol, maar is dan gewoon 2 keer te groot voor de job.

Mare, "Echte Belgen", voor zover ze bestaan, zijn Frankenstein sheeple.

In Nederland zitten ze nu te juichen omdat ze de poule gaan winnen en het WK gaan winnen.

Hier in België met hetzelfde palmares (eerste wedstrijd met moeite gewonnen) is het gezaag en geklaag.

maddox 26 november 2022 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10072689)
In Nederland zitten ze nu te juichen omdat ze de poule gaan winnen en het WK gaan winnen.

Hier in België met hetzelfde palmares (eerste wedstrijd met moeite gewonnen) is het gezaag en geklaag.

Ja, en? Hoe maakt dat mijn uitspraak verkeerd?

Dat ze in Nederland wel een echt land hebben, en geen Frankenstein staatje dat Frankrijk en Nederland een kloot moest aftrekken, da's een aardig verschil.

Dadeemelee 26 november 2022 01:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10072701)
Ja, en? Hoe maakt dat mijn uitspraak verkeerd?

Dat ze in Nederland wel een echt land hebben, en geen Frankenstein staatje dat Frankrijk en Nederland een kloot moest aftrekken, da's een aardig verschil.

Ik wil maar zeggen dat ik liever een nuchtere Belg ben die het wel en wee van zijn voetbalploeg opvolgt vanuit zijn living.

Dat is wat anders dan verafgoden. ;-)

Svennies 26 november 2022 02:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10072665)

Is er soms iets verkeerd aan het begrip "realist" mijn beste...:roll:

fred vanhove 26 november 2022 04:05

Citaat:

Dat men graag een mooie wedstrijd bekijkt of het nu voetbal wielrennen F1 af wat dan ook is begrijp ik en die ik ook.

Die ganse idolatrie kan me echter gestolen worden. Ik geniet van een mooie sportwedstrijd maar na de wedstrijd kan ik totaal niet begrijpen men daar dan nog mee bezig blijft ?

Wat heb JIJ of IK dan gewonnen ??? Totaal niks....geen EURO geen cent NADA en geen enkele sportman heeft mij ooit voorgesteld om mijn factuur te betalen.

Maar goed het niveau van de gemiddelde mens dom als ze zijn is nu eemaal niet hoog en de meeste mensen hebben ook niet veel anders in hun leven om zich over te verheugen.:| Het is eens wat anders dan in de file staan op de ring of aan de kassa van den Aldi.

Trouwens alles is maar zo belangrijk dan de aandacht die de media er aan besteed.

Henri1 26 november 2022 08:31

Citaat:

Ik denk dat u zich verkeerd uitdrukt.

Ik denk dat de grootste fans van De Rode Duivels vlaamsnationalisten waren en altijd zijn geweest. Het zwaartepunt van die fans zit ook bij het VB.

Dat verklaart het mindere enthousiasme nu het WK plaatsvindt in een Islamitisch land.

Denk daar maar eens over na.

TV-verslaafde 26 november 2022 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10072714)
Dat men graag een mooie wedstrijd bekijkt of het nu voetbal wielrennen F1 af wat dan ook is begrijp ik en die ik ook.

Die ganse idolatrie kan me echter gestolen worden. Ik geniet van een mooie sportwedstrijd maar na de wedstrijd kan ik totaal niet begrijpen men daar dan nog mee bezig blijft ?

Wat heb JIJ of IK dan gewonnen ??? Totaal niks....geen EURO geen cent NADA en geen enkele sportman heeft mij ooit voorgesteld om mijn factuur te betalen.

Maar goed het niveau van de gemiddelde mens dom als ze zijn is nu eemaal niet hoog en de meeste mensen hebben ook niet veel anders in hun leven om zich over te verheugen.:| Het is eens wat anders dan in de file staan op de ring of aan de kassa van den Aldi.

Trouwens alles is maar zo belangrijk dan de aandacht die de media er aan besteed.

Vette 2.

TV-verslaafde 26 november 2022 09:56

Zelfs als ze een zekere dood in de ogen kijken denken ze nog dat ze gewoon kunnen opgeven. Zo werkt het niet. Ze zijn allemaal ziek, de massa. Ze zijn nooit serieus. Het is allemaal maar een spelletje voor hen. -lol-

Voor grof geld heb je geen andere keuze dan je eigen leven te riskeren. Zo werkt de wereld...

Iedereen erodeert zijn kuttige bestaan voor geld. Neem dat niet lichtzinnig op.

:lol:

Herr Flick 26 november 2022 10:57

ah gaat dit over fc jupiler die dit weekend tegen fc couscous moeten, ... ik zit al met grote belangstelling uit te kijken naar de bokmatch in Molenbeek en Anderlecht

Rudy 26 november 2022 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10072838)
ah gaat dit over fc jupiler die dit weekend tegen fc couscous moeten, ... ik zit al met grote belangstelling uit te kijken naar de bokmatch in Molenbeek en Anderlecht

Het is al erg dat er morgen in Brussel cafés gesloten blijven uit schrik voor rellen.

Zipper 26 november 2022 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10072865)
Het is al erg dat er morgen in Brussel cafés gesloten blijven uit schrik voor rellen.

Ja, de Belgische multiculturaliteit (vooral in het Brusselse) is echt een zegen, en wie dat tegenspreekt is uitschot, een fascist en een nazi.

Dadeemelee 26 november 2022 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10072838)

De aanleiding is het WK, maar het is wel ook in het algemeen zo. We leven in één van de beste landen ter wereld en maar zagen en klagen. :|

Witte Kaproen 26 november 2022 13:12

Vlamingen zijn realisten en zien dat deze bejaardenclub geen WK kan winnen.

Rudy 26 november 2022 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10072907)

Waarom. Omdat het Belgen zijn en niet enkel Vlamingen ?

Anselmo 27 november 2022 16:54

Citaat:

Blijkt dat de Belgen realisten zijn !

Max van Dietschland 27 november 2022 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10072907)

Inderdaad, De Bruyne zegt het zelf.

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/...m-wk-te-winnen

Svennies 27 november 2022 23:26

Den Dadee mag zijn truitje terug in de kast hangen...

Dadeemelee 27 november 2022 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 10073721)
Den Dadee mag zijn truitje terug in de kast hangen...

Ik verzamel die en die hangen altijd in de kast. Deze is een mooie vind ik. :thumbsup:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be