![]() |
Goesting voor Vlaming mooiste woord
-->
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Goesting, dat zoveel betekent als trek, lust, zin of smaak, is een verbastering van het Latijnse 'gustus' (smaak). Het is weliswaar Vlaamse spreektaal, maar het woord is opgenomen in de Van Dale. Liefde De verkiezing van het mooiste 'Neder-Vlaamse' woord is een vervolg op vergelijkbare wedstrijden in Nederland, Duitsland en Groot-Brittannië. In ons land kozen luisteraars van het programma Rinkeldekinkel van Veronica 'liefde' als mooiste Nederlandse woord. De Duitsers gaven de voorkeur aan 'Habseligkeiten' (hebbedingetjes). Het woord 'Mother' scoorde het het best bij de Britten. bron: nosnieuws Ik had er eigenlijk nog nooit eerder van gehoord, waarschijnlijk omdat ik Nederlander ben;-) . |
Ik heb nu goesting in een glas bier.
|
Daar moet je wel goesting voor hebben om het woord "goesting" uit te kiezen tot mooiste woord.
|
oef.
stel je voor dat 'reutemeteut' had gewonnen. :roll: |
"ik heb goesting" zeg je ook tegen je lief.
Bubbers niet natuurlijk... die zeggen: "réjouissez-vous le roi!!!" |
is dit nu werkelijk een politiek thema??
|
http://forum.politics.be/announcemen...ouncementid=21
Meer iets voor K&K, Politiek: Binnenland is niet de dropbox voor alles wat je kwijt wil. |
Citaat:
Heeft immers weinig met politiek te maken. |
Maar neen trut ! Ondermaans is het mooiste woord. Godverdomme.
|
Citaat:
Na enig onderzoek hebben wij ontdekt dat dit een grap zou zijn. Gelieve dan ook nu te lachen om de auteur-lolbroek niet voor schut te zetten. Ik zal beginnen: hahaha. |
Citaat:
Dat kan niet anders dan een grap zijn. :lol: |
Gelukkig is internet lekker anoniem...
|
Een woord dat ik nog niet zolang heb leren kennen en heel plezant vind is: "toveroog".
Jammergenoeg zijn die al een tijdje uitgestorven. En nu heb ik goesting in een fris pintje. |
Ik heb geen goesting............. om maandagmorgen te gaan werken :-)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be