Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Bart de Wever zingt mee met Wilhelmus. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267199)

DeZeeuw 4 december 2022 16:52

Bart de Wever zingt mee met Wilhelmus.

Mathieu van der Poel won vandaag de Scheldecross in Antwerpen. Opvallend detail: burgermeester Bart de Wever zong uit volle borst mee met het Wilhelmus. Bij mij rees toen de vraag: zou hij ook hebben meegezongen met de Brabançonne wanneer Wout van Aert had gewonnen?

Witte Kaproen 4 december 2022 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw (Bericht 10077266)
Mathieu van der Poel won vandaag de Scheldecross in Antwerpen. Opvallend detail: burgermeester Bart de Wever zong uit volle borst mee met het Wilhelmus. Bij mij rees toen de vraag: zou hij ook hebben meegezongen met de Brabançonne wanneer Wout van Aert had gewonnen?

Neen ,maar wel met de Vlaamse Leeuw.:-)

fox 5 december 2022 10:11

Citaat:

Het is wel de bedoeling dat u daar een bron voor geeft.

DeZeeuw 5 december 2022 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10077538)
Het is wel de bedoeling dat u daar een bron voor geeft.

U had gistermiddag naar Sporza moeten kijken ;-)

TheFourHorsemen 5 december 2022 12:07

Citaat:

Neen.

Kijk naar de kleur van de das van Bart De Wever en dan vooral de combinatie tussen de kleur van zijn kostuum, die van zijn hemd en die van de das.

Bart De Wever kiest altijd ZEER bewust zijn dassen.

Universalia 5 december 2022 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10077605)
Neen.

Kijk naar de kleur van de das van Bart De Wever en dan vooral de combinatie tussen de kleur van zijn kostuum, die van zijn hemd en die van de das.

Bart De Wever kiest altijd ZEER bewust zijn dassen.

Die andere schimmige figuur op de foto is dat dien ollander niet?

Henri1 5 december 2022 12:25

Citaat:

De man weet volgens mij niet eens wat het Wilhelmus is.

fox 5 december 2022 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw (Bericht 10077544)
U had gistermiddag naar Sporza moeten kijken ;-)

Dat is niet op sporza geweest. Betekent dit dan dat u liegt?

DeZeeuw 5 december 2022 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10077640)
Dat is niet op sporza geweest. Betekent dit dan dat u liegt?

Zucht :roll:

DeZeeuw 5 december 2022 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10077627)

Blijkbaar wel dus.

TheFourHorsemen 5 december 2022 14:19

Citaat:

Waar leidt u dat uit af?

fox 5 december 2022 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw (Bericht 10077721)
Zucht :roll:

Ja, als je je bron weigert te geven, dan stel ik me daar vragen bij natuurlijk. Op sporza is het alvast niet geweest.

DeZeeuw 5 december 2022 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10077819)
Ja, als je je bron weigert te geven, dan stel ik me daar vragen bij natuurlijk. Op sporza is het alvast niet geweest.

Zeker wel, werd live uitgezonden op Eén.

quercus 5 december 2022 17:36

Citaat:

Het Wilhemus is een erfenis uit de 80-jarige oorlog, zoals u uiteraard ok wel weet. Welnu Vlaanderen en Brabant waren er ook bij betrokken vermits ze ook ondertekenaars waren van de Akte van Verlaetinghe en bovendien zich allebei hadden aangesloten bij de Unie van Utrecht.

DeZeeuw 5 december 2022 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10077847)
Het Wilhemus is een erfenis uit de 80-jarige oorlog, zoals u uiteraard ok wel weet. Welnu Vlaanderen en Brabant waren er ook bij betrokken vermits ze ook ondertekenaars waren van de Akte van Verlaetinghe en bovendien zich allebei hadden aangesloten bij de Unie van Utrecht.

Helaas kwamen Vlaanderen en Brabant terug in Spaanse handen. Op Staats-Vlaanderen en Staats-Brabant na tenminste.

Bart de Wever is historicus.... hij kent de geschiedenis der lage landen als geen ander. Vandaar ook dat hij voorzitter van een separatistische partij is ;-)

Boduo 5 december 2022 21:01

Citaat:

Zoals die premier uit Ieper die niet wist wat de Brabançonne is (?)
Yves Leterme.

TheFourHorsemen 6 december 2022 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw (Bericht 10077906)
Helaas kwamen Vlaanderen en Brabant terug in Spaanse handen. Op Staats-Vlaanderen en Staats-Brabant na tenminste.

Bart de Wever is historicus.... hij kent de geschiedenis der lage landen als geen ander. Vandaar ook dat hij voorzitter van een separatistische partij is ;-)

Awoe separatisme. Aldus de separatisten van 1830.

fox 6 december 2022 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw (Bericht 10077833)
Zeker wel, werd live uitgezonden op Eén.

Niet dus.

reservespeler 6 december 2022 14:39

Wat dit met sport te maken heeft is me een raadsel, toch verplaatste de moderatie deze draad naar sport.

Begrijpe wie begrijpe kan.

patrickve 6 december 2022 14:42

Citaat:

Het is nogal traditie bij Belgische politici om buitenlandse nationale liederen te zingen :-)

https://www.youtube.com/watch?v=fHKh57Mls84

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be