Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Indonesië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267219)

Vlad 6 december 2022 07:56

Indonesië

Al decennia probeert een deel Indonesiërs de toenemende macht van de moslimextremisten tegen te gaan en de westerse grondwet te verdedigen. Nu zou die grondwet het toch begeven. Binnenkort worden vreemdgaan, ongehuwd samenwonen, de president beledigen, zwarte magie bedrijven, ... strafbaar.

Bron.

Indonesië en Maleisië worden dikwijls als voorbeeld gegeven van landen waar de islam wel in grote getallen vreedzaam en progressief aanwezig is. Of dat nog veel langer het geval zal blijven zal binnenkort blijken.

cato 6 december 2022 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10078022)
Al decennia probeert een deel Indonesiërs de toenemende macht van de moslimextremisten tegen te gaan en de westerse grondwet te verdedigen. Nu zou die grondwet het toch begeven. Binnenkort worden vreemdgaan, ongehuwd samenwonen, de president beledigen, zwarte magie bedrijven, ... strafbaar.

Bron.

Indonesië en Maleisië worden dikwijls als voorbeeld gegeven van landen waar de islam wel in grote getallen vreedzaam en progressief aanwezig is. Of dat nog veel langer het geval zal blijven zal binnenkort blijken.

Buitenechtelijk sex is nu inderdaad strafbaar.
Volgens mij is dit al lang zo in alle moslimlanden.

Zipper 6 december 2022 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10078171)

nog een reden om geen moslims zich in de EU te laten vestigen.

De schoofzak 6 december 2022 15:23

Triestige evolutie.

Blijft toch een risico, een alsmaar groter wordend risico, om als toerist dat land te bezoeken. O.a. veel Australiërs gaan graag naar vb. Bali.

Jay-P. 7 december 2022 03:03

Gipsy?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10078274)
Triestige evolutie.
Blijft toch een risico, een alsmaar groter wordend risico, om als toerist dat land te bezoeken. O.a. veel Australiërs gaan graag naar vb. Bali.

De jaren twintig -met o.a. flappers et all in de US- van vorige eeuw waren plezanter. Nu afwachten wat de realiteit zal brengen in Batavia vandaag.

Gipsy is -denk ik- beter geïnformeerd over Indonesië in 't algemeen.
Benieuwd naar zijn gedachten ter zake?

maddox 7 december 2022 06:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 10078171)

Alleen als het met een moslim/a is.

Dhimmies, da's afhankelijk van hoe rijk of machtig de betrokken dhimmi is.

Slaven, dat mag.

De schoofzak 7 december 2022 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10078513)
Alleen als het met een moslim/a is.

Dhimmies, da's afhankelijk van hoe rijk of machtig de betrokken dhimmi is.

Slaven, dat mag.

Zeg jij dat op basis van je expertise in de mohammedaanse godsdienst, of in de Indonesische wetgeving?

Nietzsche 7 december 2022 16:02

Een islamitisch land heeft het niet zo op seks voor het huwelijk. Kom, laten we verontwaardigd gaan doen.

De schoofzak 7 december 2022 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10078801)
Een islamitisch land heeft het niet zo op seks voor het huwelijk. Kom, laten we verontwaardigd gaan doen.

Tools van het forum: het hangt mijn kloten uit dat ik hierboven "verontwaardig" niet in het rood kan zetten. En als je het signaleert, krijgt ge naar uwe kop dat ge zaagt.

Ter zake:
ik lees in deze draad niet zoveel verontwaardiging, maar wel tristesse.
2023 volgende maand ...
Straks een koppel Vlamingen die nog niet gehuwd zijn, maar wel op reis in Bali, de gevangenis is.

cookie monster 7 december 2022 22:50

Samenwonen is geen misdaad , punt aan de lijn !!
Tenzij men een misdaad begaat , zoals: moord , incest , kindermisbruik , verkrachting , ....

maddox 8 december 2022 06:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10078757)
Zeg jij dat op basis van je expertise in de mohammedaanse godsdienst, of in de Indonesische wetgeving?

Mijn goede belezenheid ivm de Islam, en gesprekken met de lokale iman laten we deze standpunten schrijven.

De Indonesische wetgeving, zoals de basis van deze draad aantoont, is aan het afglijden naar een Islamitische wetgeving, met de Soennitische weg als leidraad.

Vlad 17 augustus 2024 08:02

Vandaag, op de nationale feestdag, wordt de nieuwe hoofdstad officieel geopend al is ze nog niet de hoofdstad doordat het project wat vertraging heeft opgelopen. Maar wat een project.

Hoofdstraat 17 augustus 2024 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10078801)

Dat maakt het niet opeens ok, het toont gewoon aan dat islamieten alles overnemen als ze met genoeg zijn.

Zipper 17 augustus 2024 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10400923)
Dat maakt het niet opeens ok, het toont gewoon aan dat islamieten alles overnemen als ze met genoeg zijn.

op die manier zijn ook die ghetto's ontstaan in de Europese steden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be