Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De Tempeliers zijn terug! Extreemrechtse stroming? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267252)

Dadeemelee 8 december 2022 17:39

De Tempeliers zijn terug! Extreemrechtse stroming?

Het lijkt een nieuwe stroming in de Nationalistische en Extreemrechtse gelederen: Tempeliersorden. Geen cosplay of re-enacting maar een varia aan ‘orden’ die de Westerse waarden propageren in een replica van Vrijmetselaarsobedienties’

Men stelt dat het niks te maken heeft met VB en extreemrechts maar er zijn toch al ‘orden’ die openlijk extreemrechts propageren.

https://www.demorgen.be/nieuws/tempe...aden~b437c331/

Citaat:

In heel Vlaanderen komen tempeliers samen op geheime kapittels, in witte gewaden met rood kruis. De afgelopen jaren ontstonden verschillende ordes. Voor de ene een goed doel, voor de ander ‘een strijd tegen de islam en voor het zuiver houden van de witte, christelijke beschaving’. Ook Jürgen Conings was een tempelier.
Citaat:

De grootmeester van O.T.A.C. is Bob Wellens. Hij is ook provinciaal voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging én voorzitter van de werkgroep Kesterheide, die vrijwillig het praalgraf onderhoudt van Staf De Clercq, een Vlaams-nationalistische leider die collaboreerde met de nazi’s. Met zijn tempeliersorde wil Wellens zich niet voor de Vlaamse beweging inzetten, maar voor hulpbehoevenden. Eind oktober sloot hij een samenwerkingsovereenkomst af met het OCMW van de gemeente Dilbeek.

Op zijn Facebook-pagina deelt Wellens afbeeldingen van tempeliers die ten strijde trekken tegen moslims, met opschriften als ‘Verdedig Europa’. O.T.A.C. en Brugensis Vlaanderen willen expliciet de christelijke cultuur bewaren, maar verder houden ze zich naar eigen zeggen op de vlakte over politiek.
Citaat:

Dat is het verkeerde met de groepen die als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten en ons imago bevuilen”, zegt Elias. “Als een ridder zich bij ons profileert als extreemrechts, of het nu in de orde is of daarbuiten, bijvoorbeeld door een nazigroet op sociale media, dan krijgt die de deur gewezen. Onze vorige prior hebben we eruit gegooid omdat hij banden smeedde met een extreemrechtse tempeliersgroep uit de omgeving van Kortrijk.”

Elias wil geen namen noemen, maar uit berichten op Facebook valt af te leiden dat het gaat om een lokale afdeling in Kortrijk van de zogeheten Vlaamse Tempeliers Orde (VTO). “Wij screenen de mensen die zich bij ons aandienen en we blijven erover waken dat we absoluut niet in het hoekje van VTO terechtkomen”, zegt Elias.

De leiding van deze orde is in handen van groot-prior magister Gerard Van Noten, tevens voorzitter van de lokale Vlaams Belang-afdeling in Roosdaal.

Van Noten is een oud-militair, en een jager, die ook de Facebook-pagina ‘Wij willen varkensvlees’ oprichtte. De doelstelling van de Vlaamse Tempeliers Orde klinkt een stuk strijdlustiger dan die van de andere. Het gaat erom “onze eeuwenoude cultuur te vrijwaren (...) tegenover de aanvallen van de invasieve en oorlogszuchtige religies”. Van Noten wil met de orde ook “rassenvermenging” tegenwerken als die gepaard gaat met het verlies van christelijke waarden.
Gevaar of niet? Ik vind het toch weer verdoken anti-islam en anti-allochtoon.

Zipper 8 december 2022 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10079483)
Het lijkt een nieuwe stroming in de Nationalistische en Extreemrechtse gelederen: Tempeliersorden. Geen cosplay of re-enacting maar een varia aan ‘orden’ die de Westerse waarden propageren in een replica van Vrijmetselaarsobedienties’

Men stelt dat het niks te maken heeft met VB en extreemrechts maar er zijn toch al ‘orden’ die openlijk extreemrechts propageren.

daar kan dan niks op tegen zijn.

CUFI 8 december 2022 20:58

De echte Tempeliers werden de Orde Van Christus en hebben geen vijandschap met moslims, alleen in tijden van oorlog.
Maar we staan vandaag voor 1 gemeenschappelijke vijand, de duivel en diens minions.

patrickve 8 december 2022 21:03

Citaat:

Het wordt tijd he. Het begint precies nog niet te dagen dat we dat enorm probleem eerst moeten aanpakken voor we alle andere problemen kunnen beginnen op te lossen he. En dat hoe langer hoe meer mensen dat beginnen in te zien, en als die allemaal "extreem rechts" genoemd worden, dan gaat "extreem rechts" de meest normale zaak van de wereld worden.

daiwa 8 december 2022 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10079492)

Zeer zeker niet !

CUFI 8 december 2022 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10079571)
Het wordt tijd he. Het begint precies nog niet te dagen dat we dat enorm probleem eerst moeten aanpakken voor we alle andere problemen kunnen beginnen op te lossen he. En dat hoe langer hoe meer mensen dat beginnen in te zien, en als die allemaal "extreem rechts" genoemd worden, dan gaat "extreem rechts" de meest normale zaak van de wereld worden.

Begrijp je dan niet dat wij evenveel last hebben van moslims dan de Duitsers van de Joden? Ze zijn de zondebok om falend beleid op te pardonneren. De ware vijand zijn de collaborateurs van het vierde rijk. De “terroristen” zijn dan als de geallieerden tegen den Duits des tijd he. ;)

Erw 9 december 2022 05:32

Ik vind dit ook normaal.
Het is van alle tijden.
Mensen die geklooid worden, steeds erger; die stoppen met dat nog te pikken he.
Die klappen tegen de buren, die organiseren een benefiet en 5 benefiets verder staan er paarden ruiters en zwaarden he.

maddox 9 december 2022 06:59

Terug? Zijn die ooit weg geweest?

Herr Flick 9 december 2022 08:22

Citaat:

Zolang ze in club verband samenkomen is dat niet al te slim he, dat zit vergeven van spionnen van de belze staatssicherheit

Trouwens de grootste vrijmetslaars loges zijn belgicistisch. Ik heb ooit nen baas gehad die lid was. bijna al zijn dikke en trouwe klanten waren lid van dezelfde club. Of ze vrijdag na het eten in een lang kleed aan mekaars piet zaten te trekken terwijl ze vers maagdenbloed nuttigden weet ik niet. Ik vrees dat het bleef bij gewoon een glas Whiskey of Cognac na de maaltijd.

Skobelev 9 december 2022 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10079492)

Neen, maar dat christelijk zou ik er liever NIET bij zien. We zijn er net vanaf van dat geloof.

CUFI 9 december 2022 08:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 10079708)
Neen, maar dat christelijk zou ik er liever NIET bij zien. We zijn er net vanaf van dat geloof.

Ja 1 generatie die het beter wisten en zie waar de goddelozen ons afleverde. Onze kinderen kunnen hun kot niet meer opwarmen en de bomma wordt verkracht in het rusthuis.
Bravo mannekes.

Herr Flick 9 december 2022 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10079709)
Ja 1 generatie die het beter wisten en zie waar de goddelozen ons afleverde. Onze kinderen kunnen hun kot niet meer opwarmen en de bomma wordt verkracht in het rusthuis.
Bravo mannekes.

Vroeger was het mijnheer pastoor die de bomma achter het wijwatervat sterrekes liet zien. ;-)

CUFI 9 december 2022 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10079715)
Vroeger was het mijnheer pastoor die de bomma achter het wijwatervat sterrekes liet zien. ;-)

We kunnen er niet rond dat christendom ons continent welvaart bracht. Die was -toegegeven- slecht verdeeld. Maar er was een reformatie waarin iedere Europeaan moest leren lezen zodat niemand ze geen blaaskes meer konden wijsmaken. Een goede werkethiek ontstond, eerlijke handel werd bereikt en de welvaart boomde omhoog.

Wat wij vandaag zien, het verval, is niet christendom maar darwinisten te wijten. Ons continent is naar de vaantjes door een zelfvernietiging en niet door een ander neen. Eerst waren het de Joden, dan de christenen, nu de moslims en migranten; altijd een ander. Lees het verhaal van Achab en Izebel en de ivoren toren.

Skobelev 9 december 2022 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10079715)

En de misdienaartjes niet te vergeten.

Dadeemelee 9 december 2022 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10079683)
Terug? Zijn die ooit weg geweest?

Jaja, ik heb de Da Vinci Code ook gelezen en ik vrees dat er bij die Tempeliers ook een hoop zijn die die onzin ook geloven. ;-)

Dadeemelee 9 december 2022 09:39

Citaat:

Het is waarschijnlijk zoals bij de Loge: kies uw obediëntie. :lol:

Dadeemelee 9 december 2022 09:41

Citaat:

Met die onzin is meestal zoiets als ‘terugkeren naar de christelijke waarden’ verbonden. :|

Dadeemelee 9 december 2022 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CUFI (Bericht 10079566)
De echte Tempeliers werden de Orde Van Christus en hebben geen vijandschap met moslims, alleen in tijden van oorlog.
Maar we staan vandaag voor 1 gemeenschappelijke vijand, de duivel en diens minions.

De Tempeliers waren een gewapende militia van ‘geestelijken’. Die vochten gewoon mee naast het ‘reguliere’ leger ‘ter bescherming van het Heilige Land’.

Skobelev 9 december 2022 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10079758)
Met die onzin is meestal zoiets als ‘terugkeren naar de christelijke waarden’ verbonden. :|

terugkeren naar waarden is voor mij voldoende, laat dat christelijk er maar af. Dat christelijk crapuul heeft over de eeuwen vele miljoenen doden op het geweten.

Zipper 9 december 2022 10:47

Citaat:

dat is nu net wat ik linkselaars verwijt, enerzijds het katholicisme, de rkk neutraliseren (wat ik prima vond) en tegelijkertijd de rode loper uitrollen voor de fucking islam.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be