![]() |
CD&V werkzoekenden die geen Nederlands leren ,geen dop meer.
"Als het van CD&V afhangt, moet een werkzoekende ook bereid zijn de taal te leren.
Doet een werkzoekende dat niet, dan verliest hij ook het recht op een werkloosheidsuitkering. Daarbij is het wel de bedoeling om het aanbod taalcursussen op te trekken. " https://www.knack.be/nieuws/belgie/c...-te-hervormen/ Ha de CD&V lanceert Vlaamsgezinde wetsvoorstellen. Nu zijn we zeker dat de verkiezingen nabij zijn . Op zich is het een goed logisch voorstel.Als je de taal van de regio niet spreekt ,zal het veel moeilijker worden om aan een jog te geraken. Alleen spijtig dat de CD&V die al sinds generaties aan de macht is ,daar pas nu mee afkomt. |
Wordt cd&v een rechtse partij ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij het OCMW (leefloners) is dit al heel lang de regel voor niet Europese immigranten. |
Citaat:
En verder, we hebben gezien met de heer Peeters hoe gemeend hun Vlaamse reflex is he... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar wie hier komt wonen zou wel de burgerzin moeten hebben om de taal van zijn medeburgers te leren. |
Citaat:
Dat zal hen leren om hun Vlaamsgezindheid in te slikken na de verkiezingen. |
Als je als buitenlander in Vlaanderen woont: basiskennis Nederlands.
Als je als buitenlander in Wallonië woont: basiskennis Frans. Als je als buitenlander in het Duitstalig gedeelte van België woont: basiskennis Duits. Als je als buitenlander in Brussel woont: basiskennis Nederlands en Frans. Ik woon in Vlaanderen en ik heb een basiskennis Frans en Duits en Engels. |
Citaat:
ga dat eens tegen de Walen zeggen, dan wordt je daar buiten gedragen op een ijzeren staaf getooid met pek en veren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit heeft met rechts of links geen jota uitstaans. Wie in Vlaanderen komt wonen moet zich binnen de kortste keren het Nederlands aanleren. Of vind jij dat ook al “te rechts”??? |
Citaat:
|
Citaat:
maar iemand verplichten Nederlands te leren is dan weer extreem rechts en te verwerpen volgens hen. |
Citaat:
Welke taal verplichten, lijkt mij gewoon gedicteerd door de taal van het landsdeel, dubbel blokken voor Brussel, maar allez. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be