![]() |
Ondanks nieuw pakket EU-sancties zet Rusland de strijd verder
Drie dagen geleden het de Europese Unie het 9de pakket sancties tegen Rusland aangekondigd. Niet dat dit veel indruk maakt in Moskou.
Deze ochtend van 19 december heeft Rostec, een corporatie van honderden bedrijven geleid door het ministerie van Defensie, aangekondigd dat de speciale operatie van Rusland om de Donbas te beschermen gewoon wordt verder gezet. Dat ondanks de toegenomen beschietingen op Russische grondgebied die worden geleid door de NATO. https://iz.ru/1443065/2022-12-19/v-r...iam-na-ukraine Na bijna tien maanden dagelijkse bombardementen en beschietingen zijn grote delen van Oekraïne zowat in een maanlandschap veranderd. Dat had nochtans perfect vermeden kunnen worden. Helaas spreekt nog steeds niemand verzoenende taal om een einde te maken aan de gevechten. De ca. 60.000 Oekraïense vluchtelingen die momenteel in België verblijven, hebben zich al verzoend met het feit dat deze oorlog nog enkele jaren zal aanslepen en het dan nog jaren kan duren - zo niet enkele decennia ! - vooraleer weer heropgebouwd is en bewoonbaar wordt gemaakt. |
Citaat:
|
Citaat:
En omdat Rusland er niet in slaagt militaire successen te boeken (wanneer wordt de Russische stad Kherson eindelijk heroverd?), vallen ze maar wat burgerdoelen aan. Wat een supermacht toch. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Totaal onvergelijkbaar qua grootteorde. En bovendien: Donetsk is niet enkel de schuld van Oekraïne. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat maakt van hen nog niet de agressor. Dat was nazi-Duitsland. |
Citaat:
De Russen liggen er niet wakker van en trekken momenteel massaal naar een of ander exotisch strand. https://asia.nikkei.com/Business/Tra...mp-in-Thailand |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe zit het daar ondertussen met die gevechten ? Ik hoor daar nog weinig van ? Zijn die Russen daar ondertussen nog steeds niet verjaagt ? Dat UKR leger haalde de ene overwinning na de andere toch ? Nu is dat precies weer allemaal wat voorbij ? Of hebben ze daar ondertussen naar het WK gekeken ? Het enige wat ik nog verneem is hoeveel miljarden er nu om de zoveel tijd vrijgemaakt worden. |
Citaat:
Schreef het al.....niet zo naïef zijn. Meer als van wat in de gazet staat weten wij daar allemaal niet van. Mensen weten zelfs niet wat er allemaal bij hun gemeentebestuur wordt bekokstooft je moet niet vragen op dat niveau. |
Citaat:
|
Citaat:
Weet jij zo een beetje hoeveel het nu vriest in Oekraïene??? In ieder geval voldoende om elke militaire activiteit op een heel laag vlammetje verder te zetten. |
Citaat:
Igor gij moet u morgen aanmelden voor het front. Sorry Vlad dat zal niet lukken want ik vertrek morgen met vakantie naar Dubai. En wanneer kom je terug ? Dat weet ik nog niet Vlad. Ah ok. Goede reis Igor :-D:-D:-D |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be