Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Oekraïense oorlog (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=228)
-   -   Ondanks nieuw pakket EU-sancties zet Rusland de strijd verder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267388)

thePiano 19 december 2022 14:33

Ondanks nieuw pakket EU-sancties zet Rusland de strijd verder

Drie dagen geleden het de Europese Unie het 9de pakket sancties tegen Rusland aangekondigd. Niet dat dit veel indruk maakt in Moskou.

Deze ochtend van 19 december heeft Rostec, een corporatie van honderden bedrijven geleid door het ministerie van Defensie, aangekondigd dat de speciale operatie van Rusland om de Donbas te beschermen gewoon wordt verder gezet. Dat ondanks de toegenomen beschietingen op Russische grondgebied die worden geleid door de NATO.

https://iz.ru/1443065/2022-12-19/v-r...iam-na-ukraine

Na bijna tien maanden dagelijkse bombardementen en beschietingen zijn grote delen van Oekraïne zowat in een maanlandschap veranderd. Dat had nochtans perfect vermeden kunnen worden. Helaas spreekt nog steeds niemand verzoenende taal om een einde te maken aan de gevechten.

De ca. 60.000 Oekraïense vluchtelingen die momenteel in België verblijven, hebben zich al verzoend met het feit dat deze oorlog nog enkele jaren zal aanslepen en het dan nog jaren kan duren - zo niet enkele decennia ! - vooraleer weer heropgebouwd is en bewoonbaar wordt gemaakt.

quercus 19 december 2022 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano (Bericht 10085945)
Drie dagen geleden het de Europese Unie het 9de pakket sancties tegen Rusland aangekondigd. Niet dat dit veel indruk maakt in Moskou.

Deze ochtend van 19 december heeft Rostec, een corporatie van honderden bedrijven geleid door het ministerie van Defensie, aangekondigd dat de speciale operatie van Rusland om de Donbas te beschermen gewoon wordt verder gezet. Dat ondanks de toegenomen beschietingen op Russische grondgebied die worden geleid door de NATO.

Na bijna tien maanden dagelijkse bombardementen en beschietingen zijn grote delen van Oekraïne zowat in een maanlandschap veranderd. Dat had nochtans perfect vermeden kunnen worden. Helaas spreekt nog steeds niemand verzoenende taal om een einde te maken aan de gevechten.

De ca. 60.000 Oekraïense vluchtelingen die momenteel in België verblijven, hebben zich al verzoend met het feit dat deze oorlog nog enkele jaren zal aanslepen en het dan nog jaren kan duren - zo niet enkele decennia ! - vooraleer weer heropgebouwd is en bewoonbaar wordt gemaakt.

Wel jaaa… het Westen zorgt ervoor dat het Oekraïens leger met gesofistkeerde wapens en gerichte opleiding stevig uitgerust is tegen de Russki-Orcs. Daar kunnen die Orcs militair niet tegen op. En, wat te verwachten was, die laffe bastaards richten hun agressie volop tegen de civiele infrastructuur en de bevolking. Ik voelde mij al een heel stuk beter wanneer ik las dat de Amerikanen en bondgenoten nu toch besloten hebben om meer “long range” type wapens te leveren waardoor de Oekraïeners nu ook dieper in Rusland kunnen toeslaan. Dat moet het zijn: LIK OP STUK!!!

TheFourHorsemen 19 december 2022 15:15

Citaat:

Volgens Rusland is er momenteel meer Russisch gebied onder Oekraïense controle dan andersom.

En omdat Rusland er niet in slaagt militaire successen te boeken (wanneer wordt de Russische stad Kherson eindelijk heroverd?), vallen ze maar wat burgerdoelen aan.

Wat een supermacht toch. :lol:

Bach 19 december 2022 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10085968)
En omdat Rusland er niet in slaagt militaire successen te boeken (wanneer wordt de Russische stad Kherson eindelijk heroverd?), vallen ze maar wat burgerdoelen aan.

Dat is net wat de Russische media Oekraïne verwijten en ondersteunen met beelden in hun media ivm Donetsk.

TheFourHorsemen 19 december 2022 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10085981)
Dat is net wat de Russische media Oekraïne verwijten en ondersteunen met beelden in hun media ivm Donetsk.

Na 8 jaar 'oorlog' zag Donetsk stad er nochtans heel wat beter uit dan Mariopol hoor.

Totaal onvergelijkbaar qua grootteorde.

En bovendien: Donetsk is niet enkel de schuld van Oekraïne.

Knuts 19 december 2022 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10085986)
Na 8 jaar 'oorlog' zag Donetsk stad er nochtans heel wat beter uit dan Mariopol hoor.

Zo is dat. Begin 2022, voor het begin van de Speciale Operatie, schreef een betrouwbare bron hierover:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 9876089)
Een vriend van mij bezocht recent Donetsk. Hij zei dat de stad een heel wat meer welvarende indruk gaf dan steden als Mariupol.

TheFourHorsemen 19 december 2022 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuts (Bericht 10085998)
Zo is dat. Begin 2022, voor het begin van de Speciale Operatie, schreef een betrouwbare bron hierover:

Voila, als zelfs Tommm het bevestigt moet het wel waar zijn.

Anselmo 19 december 2022 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10085999)
Voila, als zelfs Tommm het bevestigt moet het wel waar zijn.

Tomm heeft dus zijn kar gekeerd! Allemaal westerse propaganda om Rusland kapot te maken ! bah!

Bach 19 december 2022 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10085986)

Totaal onvergelijkbaar qua grootteorde.

En bovendien: Donetsk is niet enkel de schuld van Oekraïne.

De beelden die passeren over de aanvallen op Donetsk zijn in ieder geval geen militaire doelen en ook geen collaterale schade. Wat is het doel? Wraak? Terreur? Uitlokken van tegenreacties (die dan wel in de westerse pers komen)?

TheFourHorsemen 19 december 2022 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10086009)
De beelden die passeren over de aanvallen op Donetsk zijn in ieder geval geen militaire doelen en ook geen collaterale schade. Wat is het doel? Wraak? Terreur? Uitlokken van tegenreacties (die dan wel in de westerse pers komen)?

Tijdens WOII zullen er ook wel eens verzetsdaden van verzetsstrijders onschuldige Duitse slachtoffers hebben gemaakt.

Dat maakt van hen nog niet de agressor. Dat was nazi-Duitsland.

fred vanhove 19 december 2022 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10085958)
Wel jaaa… het Westen zorgt ervoor dat het Oekraïens leger met gesofistkeerde wapens en gerichte opleiding stevig uitgerust is tegen de Russki-Orcs. Daar kunnen die Orcs militair niet tegen op. En, wat te verwachten was, die laffe bastaards richten hun agressie volop tegen de civiele infrastructuur en de bevolking. Ik voelde mij al een heel stuk beter wanneer ik las dat de Amerikanen en bondgenoten nu toch besloten hebben om meer “long range” type wapens te leveren waardoor de Oekraïeners nu ook dieper in Rusland kunnen toeslaan. Dat moet het zijn: LIK OP STUK!!!

Laat ze maar toeslaan. Het is toch niet met hun geld dan wel met dat van U en mij.

De Russen liggen er niet wakker van en trekken momenteel massaal naar een of ander exotisch strand.

https://asia.nikkei.com/Business/Tra...mp-in-Thailand

TheFourHorsemen 19 december 2022 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10086029)
Laat ze maar toeslaan. Het is toch niet met hun geld dan wel met dat van U en mij.

De Russen liggen er niet wakker van en trekken momenteel massaal naar een of ander exotisch strand.

Voorafgaand aan WOII waren er ook velen van mening dat we Hitler niets in de weg mochten leggen. Ah ja, want anders is het oorlog en dat leidt tot nog meer schade. Wat kan ons Tsjecho-Slowakije schelen? Dat is toch niet ons probleem? Daar moeten wij toch niet financieel voor inboeten?

quercus 19 december 2022 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10086029)

Maar nogal wat van die Russische "toeristen" zijn gevluchte jonge mannen die liever niet reageren op een mobilisatiebevel van oppermongool Poetin.

Philemon 19 december 2022 16:27

Citaat:

ondanks de toegenomen beschietingen op Russische grondgebied die worden
geleid
door de NATO.

Ah ja ??? Welk gebied, het niet erkende grondgebied of de RF zelf.

fred vanhove 19 december 2022 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10085958)

Jij die zo een beetje expert oorlogsvoering bent.

Hoe zit het daar ondertussen met die gevechten ? Ik hoor daar nog weinig van ? Zijn die Russen daar ondertussen nog steeds niet verjaagt ? Dat UKR leger haalde de ene overwinning na de andere toch ? Nu is dat precies weer allemaal wat voorbij ? Of hebben ze daar ondertussen naar het WK gekeken ?
Het enige wat ik nog verneem is hoeveel miljarden er nu om de zoveel tijd vrijgemaakt worden.

fred vanhove 19 december 2022 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10086034)
Maar nogal wat van die Russische "toeristen" zijn gevluchte jonge mannen die liever niet reageren op een mobilisatiebevel van oppermongool Poetin.

Maar neen gij. Dat zijn toeristen met vrouw en kinderen. Ge kunt toch niet vluchten via een officiële luchthaven en toekomen in een land waar je maar 45 dagen mag blijven zonder visum ? Of denk jij dat die daar na 45 dagen een leefloon gaan kunnen krijgen ? En van Asiel hebben ze daar nog nooit gehoord.

Schreef het al.....niet zo naïef zijn. Meer als van wat in de gazet staat weten wij daar allemaal niet van.
Mensen weten zelfs niet wat er allemaal bij hun gemeentebestuur wordt bekokstooft je moet niet vragen op dat niveau.

quercus 19 december 2022 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10086038)

Hoe zit het daar ondertussen met die gevechten ? Ik hoor daar nog weinig van ? Zijn die Russen daar ondertussen nog steeds niet verjaagt ? Dat UKR leger haalde de ene overwinning na de andere toch ? Nu is dat precies weer allemaal wat voorbij ? Of hebben ze daar ondertussen naar het WK gekeken ?
Het enige wat ik nog verneem is hoeveel miljarden er nu om de zoveel tijd vrijgemaakt worden.

Kijk eens, dat het Westen militaire hulp verleent aan Oekraïene bevalt u duidelijk niet. Het kan u blijkbaar geen kloten schelen dat de Russische Orcs daar binnengerold zijn. Wel wat mij betreft moeten de Orcs daar weer buiten. Punt! Oekraïne heeft het volste recht om een onafhankelijke op het Westen georiënteerde natie te zijn. Poetin is wederrechtelijk dat land binnengerold. Hij moet daar weer buiten. Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige op dit forum ben die er zo over denkt. MAG HET EVEN, JA?

quercus 19 december 2022 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10086038)

Domme praat...
Weet jij zo een beetje hoeveel het nu vriest in Oekraïene???
In ieder geval voldoende om elke militaire activiteit op een heel laag vlammetje verder te zetten.

fred vanhove 21 december 2022 06:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10086034)

Ah zo. Die Putin mongool is dan blijkbaar nog niet de slechtste.:roll:

Igor gij moet u morgen aanmelden voor het front. Sorry Vlad dat zal niet lukken want ik vertrek morgen met vakantie naar Dubai.

En wanneer kom je terug ? Dat weet ik nog niet Vlad.

Ah ok. Goede reis Igor

:-D:-D:-D

fred vanhove 21 december 2022 06:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10086046)
Kijk eens, dat het Westen militaire hulp verleent aan Oekraïene bevalt u duidelijk niet. Het kan u blijkbaar geen kloten schelen dat de Russische Orcs daar binnengerold zijn. Wel wat mij betreft moeten de Orcs daar weer buiten. Punt! Oekraïne heeft het volste recht om een onafhankelijke op het Westen georiënteerde natie te zijn. Poetin is wederrechtelijk dat land binnengerold. Hij moet daar weer buiten. Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige op dit forum ben die er zo over denkt. MAG HET EVEN, JA?

Typische reactie van iemand die geen argumenten meer heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be