Herr Flick |
21 december 2022 11:42 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
(Bericht 10087007)
Neen, ik zit er niet op te wachten. Ik bedoelde het eerder als een soort boutade.
De film heb ik destijds toch enkele keren gezien. In het begin zoals de meesten, met oog voor de romantiek. Nadien ben ik die binnen de historische politieke context beginnen bekijken.
Net zoals Dokter Zjivago. Veel mensen, ouderen vooral, vinden het zo'n mooie film, romantisch met een mooi muziekje, maar snappen geen kloten van de historische context.
|
ja die historische context dat is ineens iets heel anders he.
Dokter Zjivago is ook een goeie kerstfilm als ge een aantal uren teveel hebt tijdens kerst...
ik weet nog goed dat ik daar als kind naar keek en die bleef maar duren, en dat bleef maar sneeuwen en dan die communisten, en nog meer communisten, allee eigenlijk zou ik die nu eens moeten herbekijken, maar er gaan nog altijd ontzetend veel communisten in zitten ;-) en veel sneeuw uren aan een stuk.
ik kijk dan liever nog maar eens naar Where Eagles Dare, ook veel sneeuw maar veel minder communisten.
Als je ondanks alle ellende eens wil lachen kan ik u Four Rooms aanbevelen en El Camino Christmas. Four rooms ga je moeten kopen of vinden in de betere Bib , El Camino Christmas zal nog wel op netflix zitten.
|