Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Betalen!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267410)

Skobelev 21 december 2022 09:01

Betalen!!

Omdat er de laatste tijd meer en meer extra heffingen, lasten en taksen op ons afkomen en onze regeringen telkens weer iets nieuws uitvinden om de bevolking te pluimen begin ik een oplijsting.

De spits afgebeten :

Nieuwe CO2 taks gaat u ongeveer 500€ per jaar kosten:
https://gocar.be/nl/autonieuws/econo...go_daily_nl_v2

Nr.10 21 december 2022 09:11

Aan een taks van 200 euro per ton koolstofdioxide uitstoot kan de opwarming van de aarde beperkt blijven tot 1,5°C.

Probleem: geen enkele politicus durft daarover praten (als de camera aanstaat).

Herr Flick 21 december 2022 09:13

om de belze staat te kloten betaal ik tegenwoordig liever belastingen en tax aan de hollanders. alleen mijne naft koop ik hier nog.

Universalia 21 december 2022 11:25

Betalen en betalen...

Men moet toch zien dat al de gelden die zomaar weggeschonken zijn aan sommige andere landen zoal Oekraïne en Congo/andere een beetje goedgemaakt kunnnen worden.

Pijnlijk detail is wel dat dit op de 'nek' van onze eigen burgers terecht komt.

'Kundig' zijn onze Politici wel als het gaat om nieuwe taksen en lasten uit te vinden... :roll:

De keerzijde van de medaille is dat de mesen die bij machte zijn om het financieel te kunnen uit België weg zijn.

Ik geloof dat Spanje een favorietje was om naartoe te trekken volgens sommige berichten op het net.

Als extra voor de CO2

De Europese Unie heeft op een zaterdagavond in december een plan gemaakt waarbij elke Europeaan extra gaat betalen voor CO2 uitstoot.

https://www.autoblog.nl/nieuws/breek...tstoot-3429418

Universalia 21 december 2022 12:50

Geven, doet de 'zotten' in vreugde leven? :roll:

De mensen soms iets geven maar wel zien dat het zo snel mogelijk terug in 'eigen' kas is en snel werk maken van nieuwe belastingen & taksen op wat dan ook?

Dat zij (Politici) uiteindelijk eens stoppen met massa's gelden te laten wegvloeien naar andere landen waar wij totaal geen boodschap aan hebben buiten overlast.

Op huidig ogenblik hebben wij die zelf hard nodig.

Ach dat zal wel weer onbehulpzaam klinken waarschijnlijk tot het hier ook helemaal fout loopt en dat zit er aan te komen. :roll:

De schoofzak 21 december 2022 14:24

Het strafste vond ik toch wel de Quick toen hij net min justitie werd.
Hij verhoogde de verkeersboetes niet. O neen, geen verhoging. Maar wel een toeslag er bovenop, om de kosten van de inning te vergoeden.

Als ge dan ziet hoe de verkeersboetes de laatste jaren omhoog gegaan zijn: ongelooflijk.
De eerste slag waren de zogenaamde mega-boetes van den Bleiter- Anciaux.
De tweede slag was de indeling van de boetes naargelang hun gevaarlijkheid. Nu zit er zowat meer in de hoogste categorie, dan in alle andere samen ...

Niks heeft dat nog te maken met verkeersveiligheid.

Zipper 21 december 2022 14:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10087155)
Het strafste vond ik toch wel de Quick toen hij net min justitie werd.
Hij verhoogde de verkeersboetes niet. O neen, geen verhoging. Maar wel een toeslag er bovenop, om de kosten van de inning te vergoeden.

Als ge dan ziet hoe de verkeersboetes de laatste jaren omhoog gegaan zijn: ongelooflijk.
De eerste slag waren de zogenaamde mega-boetes van den Bleiter- Anciaux.
De tweede slag was de indeling van de boetes naargelang hun gevaarlijkheid. Nu zit er zowat meer in de hoogste categorie, dan in alle andere samen ...

Niks heeft dat nog te maken met verkeersveiligheid.

Een paar maand geleden werd ik nog geflitst aan 42km/uur ipv 30, op een serieuze "bergop". (58€)
Probeer maar eens 30km/uur te handhaven op een deftige bergop.

fred vanhove 21 december 2022 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 10087167)
Een paar maand geleden werd ik nog geflitst aan 42km/uur ipv 30, op een serieuze "bergop". (58€)
Probeer maar eens 30km/uur te handhaven op een deftige bergop.

Als ge op sommige plekken 30 aanhoudt en op andere zelfs 50 hangen er direct 30 auto's achter uw gat met hun lichten te flitsen.

In Duitsland kan ik me heel makkelijk aan de opgelegde snelheden houden. Ze zijn daar dan ook realistisch. In België is dat de reinste kakafonie en totaal onrealistisch.
Niet moeilijk iedereen zelfs de traagste schildpad kan alle dagen wel ergens worden geflitst

StV 21 december 2022 14:52

Troost u, dit is nog maar het begin.
Geleidelijk aan zal men nog meer maatregelen invoeren samen met het CBDC en wat later CO2 punten gelimiteerde aankopen.

Maar eerst de boeren nog verder kapotmaken …

Universalia 22 december 2022 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10087181)
Als ge op sommige plekken 30 aanhoudt en op andere zelfs 50 hangen er direct 30 auto's achter uw gat met hun lichten te flitsen.

In Duitsland kan ik me heel makkelijk aan de opgelegde snelheden houden. Ze zijn daar dan ook realistisch. In België is dat de reinste kakafonie en totaal onrealistisch.
Niet moeilijk iedereen zelfs de traagste schildpad kan alle dagen wel ergens worden geflitst

Dan krijg je inderdaad te makjen met een hoopje bumperklevers die hun mening over uw 30km/u rijden even duidelijk maken, toeteren/met de lichten pinken.

Het idiote is eigenlijk dat je met de meeste wagens even wat gas geeft je al ver boven die 30km/u zit.

Dat er een regel is van 30km/u aan scholen of plaatsen waar veel kinderen/mensen lopen of spelen nog tot daartoe.

Met de meeste snelheidsmonsters van wagens de laatste tijden is 30km/u een ware kakofonie.

De clips op TV/het net te zien soms over sommige verkeerssituaties in de VS daar hoor je de agent bij een achtervolging soms zeggen: ik moet die uit de baan zetten want het gevaar is te groot nu hij/zij een woonzone nadert.

Mambo 22 december 2022 01:12

Politie en voornamelijk politici die politie teisteren zitten overvol met een tas hypothetische onzin om hun boete te rechtvaardigen.

Alles kan. Zelfs een ufo.

Johan Daelemans 22 december 2022 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 10087531)
Politie en voornamelijk politici die politie teisteren zitten overvol met een tas hypothetische onzin om hun boete te rechtvaardigen.

Alles kan. Zelfs een ufo.

Och, het gaat veel verder.
Ring van Tongeren, 5.45u 's morgens.
Flits ... 62km/uur i.p.v. 50.
Een paar dagen later, boete in de bus.
Verzwarende omstandigheden .... druk verkeer.

Wablieft !?

Belletje naar de politie, waar ik de foto wil opvragen.
Van het kastje naar de muur tot uiteindelijk terug bij het oorspronkelijk nummer.

"foto doorsturen is wat moeilijk, maar ik heb hem hier voor mij op het scherm... u was alleen op de baan ... ja, ik zie het..."

Druk verkeer, verzwarende omstandigheden - niks van aan dus.

" jamaar, mijnheer - we moeten 'druk verkeer' op het pv plaatsen tussen bepaalde uren. We kunnen toch niet
telkens kijken of er veel wagens op de baan zijn of niet?"

Wablieft !?

PV teruggestuurd met de melding dat er niet wordt betaald en dat ik de boete wel wil bevestigd zien door de politierechter.
(met rode balpen aangevuld - NIET SEPONEREN)

Nooit meer iets van gehoord.

Johan Daelemans 22 december 2022 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10086917)
.... alleen mijne naft koop ik hier nog.

Als het niet anders kan. Zelfs als het in het buitenland duurder is, toch koop ik zo veel mogelijk daar.
De Belgische overheid mag krijgen waar ze recht op hebben. Centen die correct worden besteed. Zo weinig mogelijk dus.

Nr.10 22 december 2022 09:37

Over één extra euro belastingen liggen mensen gewoonlijk uren te mekkeren, maar zijn die nieuwe energiefacturen niet vele malen ingrijpender?

Skobelev 22 december 2022 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10087626)
Over één extra euro belastingen liggen mensen gewoonlijk uren te mekkeren, maar zijn die nieuwe energiefacturen niet vele malen ingrijpender?

Die zijn van privé ondernemingen, niemand verplicht u daar iets aan te kopen. (ok, in realiteit is dat niet zo eenvoudig)
Maar hier wil ik graag oplijsten met welke verhogingen en extra lasten onze ettelijke regeringen telkens weer afkomen. Maw, hoe ze telkens weer, meer en meer, in uw en mijn zakken zitten zodat er uiteindelijk van onze vergoeding voor geleverde arbeid zo goed als NIETS meer over blijft.

Pandareus 22 december 2022 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StV (Bericht 10087188)
Troost u, dit is nog maar het begin.
Geleidelijk aan zal men nog meer maatregelen invoeren samen met het CBDC en wat later CO2 punten gelimiteerde aankopen.

Maar eerst de boeren nog verder kapotmaken

Daar is Vlaams minister Zulma Demir keihard aan het werken !

Infowarrior 22 december 2022 10:57

Het capaciteitstarief! Niemand is daar verbolgen over?!

Pure diefstal van onze roverheid! Het gaat niet lang meer rustig blijven in de Wetstraat als ze zo voortdoen.

https://www.vreg.be/nl/nieuwe-nettarieven

Met andere woorden: het zijn weer de werkende Vlamingen die de pineut zijn.

Ke Nan 22 december 2022 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior (Bericht 10087659)
Het capaciteitstarief! Niemand is daar verbolgen over?!

Pure diefstal van onze roverheid! Het gaat niet lang meer rustig blijven in de Wetstraat als ze zo voortdoen.

https://www.vreg.be/nl/nieuwe-nettarieven

Met andere woorden: het zijn weer de werkende Vlamingen die de pineut zijn.

Wetstraat? Ge bedoelt het Martelarenplein natuurlijk.

Pol Dolf 22 december 2022 11:59

ze moeten mij nog geld

maddox 22 december 2022 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 10086916)
Aan een taks van 200 euro per ton koolstofdioxide uitstoot kan de opwarming van de aarde beperkt blijven tot 1,5°C.

Probleem: geen enkele politicus durft daarover praten (als de camera aanstaat).

Hoe gaat een hoop geld geroofd van de kleine man het klimaat statisch maken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be