Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Blanco check voor het Spoor, Vivaldi smijt met geld dat er niet is. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267436)

reservespeler 23 december 2022 12:56

Blanco check voor het Spoor, Vivaldi smijt met geld dat er niet is.
 
https://www.standaard.be/cnt/dmf20221223_94057306


De Groenen (ECOLO hoort daar ook bij) smijten weer met geld.



Wat het Spoor doet met het belastinggeld zien we in Bergen, waar een gebouw van meer dan 300 miljoen neergezet werd, er zijn echter amper reizigers.
https://www.tijd.be/ondernemen/logis.../10239572.html

De Rode Willem 23 december 2022 13:02

Fantastisch werk van Vivaldi !
Weer een van de naargeestige erfenissen, vrucht van verwaarlozing en blinde destruktieve besparingen van de N-VA regering Michel op een construktieve en goede manier opgeruimd.
Proficiat !

Na tien jaar terug een toekomstvisie met doelstellingen voor de NMBS ?
Wat heeft die vorige regering dan gedaan ?

Oppositie voeren is voor N-VA vervallen tot het hypocriet uithalen naar Vivaldi over dingen die ze zelf feestelijk en glorieus hebben nagelaten in de rechtse rampregering Michel I.
Alle zaken die Vivaldi aanpakt, zijn al jaren bekend. Vivaldi is de eerste regering die er iets aan probeert (moet) te doen.

reservespeler 23 december 2022 14:10

44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!

De Rode Willem 23 december 2022 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10088487)
44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!

Er is mij hier tijdens de Oosterweel-ontsporings discussie gezegd dat men investeringen niet moet meerekenen.
Dit zijn investeringen in het spoor
Door Vivaldi
En plots wordt die investeringen wel een probleem
Lachwekkend

Onzijdig 23 december 2022 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10088429)
Fantastisch werk van Vivaldi !
Weer een van de naargeestige erfenissen, vrucht van verwaarlozing en blinde destruktieve besparingen van de N-VA regering Michel op een construktieve en goede manier opgeruimd.
Proficiat !

Na tien jaar terug een toekomstvisie met doelstellingen voor de NMBS ?
Wat heeft die vorige regering dan gedaan ?

Oppositie voeren is voor N-VA vervallen tot het hypocriet uithalen naar Vivaldi over dingen die ze zelf feestelijk en glorieus hebben nagelaten in de rechtse rampregering Michel I.
Alle zaken die Vivaldi aanpakt, zijn al jaren bekend. Vivaldi is de eerste regering die er iets aan probeert (moet) te doen.



Witte Kaproen 23 december 2022 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10088487)
44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!

Het zou goedkoper zijn om voor elke reiziger een taxi te betalen.

De schoofzak 23 december 2022 15:36

Er zijn meer nmbs-treinen die lucht vervoeren dan dat er zijn die passagiers vervoeren. Vooral in het zuiden van het land.

En die treinen die dan wel passagiers vervoeren, die zitten zo overvol dat destijd Schoofken soms op de grond moest gaan zitten, zelfs al had hij een tiketje eerste klas.

Maar toegegeven: als ge graag staakt, dan is dat aangenamer in comfortabele omstandigheden, dan wat anders.

En op langere termijn: ik denk dat over 20 jaar veeeel meer mensen die nu naar Brussel en andere grote steden pendelen, dan zullen thuiswerken.
De treinen die ze nu plannen, worden geleverd binnen 10 jaar. Nog eens 10 jaar later gaan die voor niets dienen.

reservespeler 23 december 2022 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10088493)
Er is mij hier tijdens de Oosterweel-ontsporings discussie gezegd dat men investeringen niet moet meerekenen.
Dit zijn investeringen in het spoor
Door Vivaldi
En plots wordt die investeringen wel een probleem
Lachwekkend

Over welke investeringen gaat het precies?
Juist ja, er komen geen investeringen, gewoon de tekorten aanzuiveren.

Vlad 23 december 2022 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10088487)
44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!

Gezien de inflatie en het groter aanbod is dat niet meer geld dan de NMBS de voorbije tien jaar kreeg en zal er dus weinig of niets veranderen. Vergeet niet dat nog een aantal megalomane stationsprojecten en waanzinnig dure en trage ontdubbelingswerken aan de gang zijn.

Tegen dat alle M7's geleverd zijn is er weer ander materiaal dat al lang aan vervanging toe is en problemen levert. En de EU begint zich te moeien met de regelgeving. Ik zie het de komende tien jaar niet verbeteren.

Vlad 23 december 2022 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10088493)
Er is mij hier tijdens de Oosterweel-ontsporings discussie gezegd dat men investeringen niet moet meerekenen.
Dit zijn investeringen in het spoor
Door Vivaldi
En plots wordt die investeringen wel een probleem
Lachwekkend

Die 44 miljard houden ook de werkingskosten in. Investeringen maken er maar een klein deel van uit.

reservespeler 24 december 2022 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10088622)
Die 44 miljard houden ook de werkingskosten in. Investeringen maken er maar een klein deel van uit.

Nu heb je hem al weer wijzer gemaakt.


Ik weet niet of de NMBS de toelating gekregen heeft om geld te mogen lenen.

Micele 24 december 2022 09:57

1 Bijlage(n)
Tip: bezoek Zwitserland eens, en neem daar de trein of de bus.

Algemene info: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwitserse_spoorwegen

Reis eens met de auto naar een stad in Zwitserland, neem best Bazel.

Parkeer de wagen in een gratis parkeergarage aan de rand van de stad, dan een OV-dagticket nemen aan de automaat.

Men kan ook de taxi nemen, wat ook OV is.

Geel binnen de rode zone is autovrij:



https://www.badische-zeitung.de/neue...-98612281.html

Info Bazel:
Citaat:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bazel_(Zwitserland)

In 2019 werd Bazel door Mercer samen met Genève en Zürich gerangschikt onder de tien meest leefbare steden ter wereld.
En dat wisten jullie wel... (er zal 10 jaar later niet veel verandert zijn, maar BE zal wel niet meer bij de eerste 15 staan), link meldt wel wat CH investeert .
https://www.consultancy.nl/nieuws/47...uit%20de%20bus.

Belgium zakt in 2017 naar 14e plaats: (in 2012 nog 11e)
https://www.bcg.com/publications/201...formance-index

maddox 24 december 2022 11:22

Da's Zwitserland, niet Belgistan.

fox 25 december 2022 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10088493)
Er is mij hier tijdens de Oosterweel-ontsporings discussie gezegd dat men investeringen niet moet meerekenen.
Dit zijn investeringen in het spoor
Door Vivaldi
En plots wordt die investeringen wel een probleem
Lachwekkend

Wel zullen u maar niet kwalijk nemen dat u het verschil tussen investering en kosten niet kent.

Erw 25 december 2022 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10088487)
44 miljard zal het spoor ons kosten gedurende de looptijd van van 10 jaar.
44 miljard euro, ongelooflijk!

Kijk naar de verdubbeling van het aantal sporen tussen Gent en Brugge.
Daar zijn ze al 50 jaar aan bezig. Toen de spoorlijn er eeuwen geleden kwam, doorsneed die talloze bestaande wegen, zorgende voor knelpunten en files op de overgeblevene, en massa's energie en tijds verspilling door de langere trajecten van het om moeten rijden.
In recente jaren hebben ze er weer een miljard tegenaan gesmeten. De rest van de overwegen gesloten, en alweer enkele overblijvende voor alle verkeer gereduceerd tot enkel fietsers en voetgangers.
Net zo de autostrade E40 er parallel mee. Bruggen voor alle verkeer, gereduceerd eerst tot enkel nog tractoren via een hoge drempel in het midden waar enkel een tractor over kan, en later de helft van de brug vol betonblokken zetten, ja zelfs dode boomstronken, een gangetje overlatrende voor fietsers.
De economische kost van die onderbrekingen is gigantisch.
En dat terwijl dat spoorwegbedrijf jaar na jaar de verliezen verder opstapelt.
Die spoorweg loopt als een Berlijnse Muur doorheen het land.
En ze veranderen de ooit vrije ongehinderde wegen naar spitsroeden waarbij ze chauffeurs die de spoorweg willen kruisen, eerst kilometers de andere richting uit forceren. Bvb de gewestweg die loopt langs Nevele naar Zomergem (nu Lievegem), ze hebben er een stuk rondweg rond gelegd als vervanging van een centrale overweg. Iemand die van het tussenliggend dorp komt en naar het noorden > zomergem wil, verplichten ze vanaf de oude weg rechtsaf te slaan, naar de spoorweg, eronder, tot een rotonde nog een km verder en pas daar kan hij draaien om naar Zomergem te rijden.
En zo overal. Tussen Bellem en Aalter, vroeger 3 trajecten, ze hebben 1 overgelaten en de 2 andere via betonblokken en zelfs complete heraanleg > halvering enkel voor fietsers van 1 van de 2.
En elk jaar krimpen ze het wegennet verder in.
Je ziet duidelijk waarmee ze bezig zijn: het scheppen van een totalitaire wereld, op alle vlakken.
Een pasje een vergunning een ticket een certificaat voor dit dat en alles.

reservespeler 1 januari 2023 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10089351)
Wel zullen u maar niet kwalijk nemen dat u het verschil tussen investering en kosten niet kent.

Oei.

Patrick M 1 januari 2023 13:07

Goede investeringen voor de NMBS.
Ook investeringen in Hasselt om het station te renoveren.
Ik kan het alleen maar toejuichen.

reservespeler 2 januari 2023 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 10092891)
Goede investeringen voor de NMBS.
Ook investeringen in Hasselt om het station te renoveren.
Ik kan het alleen maar toejuichen.

Welke investeringen?
Ik heb daar nog niets van mogen / kunnen lezen.
Alleen dat ze weeral nen hoop geld gaan steken in een onderneming waarvan de werknemers niet gemotiveerd zijn om een perfecte dienstverlening te garanderen.

Ik herinner mij nog dat het aantal vertragingen sterk verminderde, niet doordat de treinen stipter reden, maar door anders te rekenen. Treinen die minder dan 10 minuten vertraging hadden, werden / worden aanzien als stipt.

Onzijdig 3 januari 2023 04:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10093602)
Welke investeringen?
Ik heb daar nog niets van mogen / kunnen lezen.
Alleen dat ze weeral nen hoop geld gaan steken in een onderneming waarvan de werknemers niet gemotiveerd zijn om een perfecte dienstverlening te garanderen.

Ik herinner mij nog dat het aantal vertragingen sterk verminderde, niet doordat de treinen stipter reden, maar door anders te rekenen. Treinen die minder dan 10 minuten vertraging hadden, werden / worden aanzien als stipt.

Als we nu eens 10 % minder belasting betalen en wij beschouwen het als volledig betaald, zou dat lukken.

reservespeler 3 januari 2023 07:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10093825)
Als we nu eens 10 % minder belasting betalen en wij beschouwen het als volledig betaald, zou dat lukken.

Stak plan en we zitten binnen de marge.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be