![]() |
Woningbelasting (Kadastraal inkomen) stijgt ferm in 2023
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221224_92417732
Dit is slecht nieuws voor iedereen, voor eigenaars, maar ook voor de huurders. De verhuurders gaan die meerprijs zeker doorrekenen aan hun huurders, dit zou kunnen betekenen dat een woning, waarvoor nu 800 euro huur betaald moet worden, volgend jaar plots 880 euro zal kosten, want buiten het KI zijn er nog kosten die de verhuurder heeft aan woningen, kosten die ook fiks duurder worden. Ik meen dat de huurprijs gelinkt is aan de gezondheidsindex. HBVL spreekt van woningen waar het KI meer dan 100 euro zal opslaan. HBVL 24-12-2022 Woningbelasting stijgt fors in 2023: verhogingen van meer dan 100 euro zijn geen uitzondering Gezinnen zullen volgend jaar tot bijna 10 procent of tientallen euro’s meer onroerende voorheffing betalen voor hun woning door de indexatie van het kadastraal inkomen. Dat schrijft De Tijd zaterdag. |
Citaat:
Dus die loonindexeringen komen er nog aan. |
Citaat:
Ik dacht het niet, momenteel zitten daar voor een groot deel onverkozenen in. Mensen die het niet aandurfden om zich te presenteren aan de kiezer. |
Citaat:
Gelukkig maar voor de gewone burgers hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Serieus blijven he, Vivaldi is centrumrechts hé. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alleen z'n blinde haat op alles wat naar de N-VA ruikt, verklaart z'n zienswijze op dit forum. |
ja het geld is op, en dus halen ze het overal , pikken pikken en nog eens pikken. Maar de oorzaken aanpakken, ha nee he, daar is inzicht en durf voor nodig.
2 eigenschappen die een goede politieker niet heeft. |
In de draad “betalen” zetten
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
er mag een fair KI zijn , mijn moeder betaalde 134 euro voor een woning met 2 slaapkamers
dat zou 200 mogen zijn |
Citaat:
Het is zelfs zo "erg" dat de MR zijn eigen rechtervleugel niet afgevaardigd heeft hetgeen me doet vermoeden dat,ten gronde,de MR ook niet bestaat,zoals de O-VLD....... |
Citaat:
|
Citaat:
Tien percent meer belastingen om de "chômeurs" van de PS te kunnen betalen. |
Citaat:
|
Daar wordt hier en daar in deze draad wel met spek geschoten.
In ieder geval: waarom zou het katastrofaal inkomen niet mee stijgen met de ene (gezondheidsindex) of de andere (bouwindex), net zoals de belastingschalen voor ons inkomen uit werk of sociale wetgeving? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be