Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vlaanderen van hartewarmte arm - Wallonië niet rechts en warm (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267462)

De Rode Willem 26 december 2022 08:18

Vlaanderen van hartewarmte arm - Wallonië niet rechts en warm

De Warmste week : 5 miljoen
Viva for Life : 8 miljoen

Jaren propaganda voor rechtse kille harteloosheid heeft gevolgen.
De-met-een-leeg-blad-niets-op-tafel-gaan-leggen maatschappij !

Oh ja
Laat maar zitten om de persoonlijke kille koudhartigheid te proberen maskeren met collectieve drogredenen !

elsina 26 december 2022 11:35

https://nl.wikipedia.org/wiki/Music_For_Life

Van € 17.286.122 naar € 5.081.675

Als je ziet hoe Vivaldi met geld smijt naar het buitenland en voor onnozele projecten, dan is het ook maar normaal dat de doorsnee Vlaming het kotsbeu is om zijn zuurverdiende centen uit te geven.

Dadeemelee 26 december 2022 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10089535)

Oh ja
Laat maar zitten om de persoonlijke kille koudhartigheid te proberen maskeren met collectieve drogredenen !

Het is een gekend fenomeen, vroeger ook al vastgesteld.
Voor wat mij betreft: ik geef jaarlijks giften aan een vast aantal ‘goede doelen’ en doe niet mee aan die ‘inzamelingen’.

De Rode Willem 26 december 2022 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 10089619)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Music_For_Life

Van € 17.286.122 naar € 5.081.675

Als je ziet hoe Vivaldi met geld smijt naar het buitenland en voor onnozele projecten, dan is het ook maar normaal dat de doorsnee Vlaming het kotsbeu is om zijn zuurverdiende centen uit te geven.

Ach is dat zo ?
De "vlamingen" geven geld uit aan een belevingscentrum voor gezondheidsschadelijke chocolat : 500 000 euro
Ook aan engi om zonnepanelen te gaan leggen : 600 000 euro
200 miljoen per jaar geeft Vlaanderen aan nutteloze regionale luchthavens
En de vlaming zou dan door Vivladi negatief beïnvloed worden ?
Dat is dus een broodje-aap verhaal.

U gaat de individuele kille rechtse koudhartigheid niet afwentelen op een niet bestaande collectieve fictie.
De jarenlange rechtse kille propaganda heeft zijn consequenties.

En laat het vooral de rechtsen zelf zijn die deze consequentie niet onder ogen willen zien !
Vlaanderen is een kille koude maatschappij geworden.
Een met-een-leeg-blad-niets-op-tafel-gaan-leggen maatschappij

quercus 26 december 2022 13:24

Citaat:

Oh ja

Gezever van linkse lanterfanters.

patrickve 26 december 2022 13:27

Ik vind dat mensen die durven geven aan goede doelen ter plekke moeten geexecuteerd worden.

fred vanhove 26 december 2022 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10089626)
Voor wat mij betreft: ik geef jaarlijks giften aan een vast aantal ‘goede doelen’ en doe niet mee aan die ‘inzamelingen’.

Ik geef maandelijks 15 % van mijn inkomen weg

quercus 26 december 2022 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10089680)
Ik geef maandelijks 15 % van mijn inkomen weg

Misschien aan een vrouw van wie je gescheiden bent?

De schoofzak 26 december 2022 14:01

In een krantenartikel las ik enkele verklaringen die men kon geven om dit verschil te duiden.
Maar daar heeft de draadopstarter geen oren naar.

reservespeler 26 december 2022 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10089626)

2

Ik ook niet.
Ik geef regelmatig aan Sint-Vincentius in onze gemeente.
Geld en voeding.

De Rode Willem 26 december 2022 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10089697)
In een krantenartikel las ik enkele verklaringen die men kon geven om dit verschil te duiden.
Maar daar heeft de draadopstarter geen oren naar.

Een artikel in mijn oren stoppen zal de situatie van een kil koud rechts Vlaanderen en een warm niet-rechts Wallonië niet veranderen

De rechtsen moeten leren leven met de consequenties van 20-30 jaar,promotie voor rechtse harteloosheid

reservespeler 26 december 2022 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10089743)
Een artikel in mijn oren stoppen zal de situatie van een kil koud rechts Vlaanderen en een warm niet-rechts Wallonië niet veranderen

De rechtsen moeten leren leven met de consequenties van 20-30 jaar,promotie voor rechtse harteloosheid

Stop eens met van alles te verkondigen niet gehinderd door enige kennis van de materie.

reservespeler 26 december 2022 17:00

In Pepinster zijn ze er goed mee.
De meeste solidariteit kwam uit Vlaanderen.

Hilde
??@deprhi??

Schande!!! 17 maand na de overstroming #pepinster ??@PSofficiel?? ??@MR_officiel?? ??@Ecolo?? ??@PaulMagnette?? ??@GLBouchez?? #kerst pic.twitter.com/Ik4iTXbvcj

25/12/2022 22:25

quercus 26 december 2022 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10089747)
Stop eens met van alles te verkondigen niet gehinderd door enige kennis van de materie.

Goed geformuleerd! Onze Rooie laat zich op dit forum bij uitstek kennen door linkse slogantaal. Hij doet mij zo denken aan de tijd dat de Chinezen verplicht waren een boekje bij zich te hebben met het gedachtengoed van Mao. Dat moesten ze doodserieus bestuderen en regelmatig in koor afdreunen.

Zucht 26 december 2022 17:58

De bestuursraad van Samusocial heeft al direct een paar kisten champagne bijbesteld.

Vlad 26 december 2022 20:09

Tot enkele jaren geleden ging het geld van de Warmste Week naar goede doelen. Vorig jaar ging het naar wokepropagandacampagnes en sinds dit jaar naar het koningshuis dat er dan mag mee voor weldoener spelen. Je moet goed zot zijn om daar nog een cent aan te besteden.

Rudy 26 december 2022 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 10089894)
Tot enkele jaren geleden ging het geld van de Warmste Week naar goede doelen. Vorig jaar ging het naar wokepropagandacampagnes en sinds dit jaar naar het koningshuis dat er dan mag mee voor weldoener spelen. Je moet goed zot zijn om daar nog een cent aan te besteden.

De warmste week heeft mij tot nu toe niet geïnteresseerd. Iets zegt mij dat alles uiteindelijk stinkt als er derden mee gemoeid zijn.
Als ik iemand kan helpen dan doe ik dit face to face, zonder derden.

quercus 26 december 2022 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 10089743)

Bol het dan af naar Wallonië. Als toegewijde linkse lanterfanter en Vlaanderenhater zul je je daar lekkerder voelen. En wij zouden verlost zijn van van een chagrijnige hartevreter.

Weyland 26 december 2022 22:11

Ik zal weldra me aanmelden bij de lokale vrekkenclub.

Herr Flick 26 december 2022 23:30

Citaat:

Oh ja

ik vraag me af waar ze nog volk gevonden hebben om daar nog 5 miljoen aan uit te geven eerlijk gezegd.

en kille harteloosheid, de scouts van hier wat verder krijgen en de chiro meiskes ook ah als de pompiers komen die krijgen ook en die van t rode kruis maar enkel de lokale afdeling.

De rest moet zijn eigen boontjes maar doppen met lidgeld en die onozzelaars van 111111 of andere NGO's moeten vooral van mijnen oprit blijven .

Jehova's zeker, al hebben we die al zo dikwijls bij hun hun kloten gehad die komen pas terug aanbellen als de wereld effectief vergaan is.

Nu is het nog wachten op zo een elentriek of gas contracten leurder, ik ben al eens aan het bedenken wat voor sadistische streek ik daar mee ga uithalen, ze enkel overdragen bij de flikken of ze in mijn geheime gestapo kelder een lesje eerlijkheid bijbrengen ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be