Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Best nu al maatregelen nemen om de vaccinatiecentra terug op te starten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267495)

Witte Kaproen 29 december 2022 11:22

Best nu al maatregelen nemen om de vaccinatiecentra terug op te starten

Iedereen met een beetje gezond verstand kan voorspellen dat er zich nieuwe mutaties zullen voordoen tijdens de massale Corona uitbraak in China.

Om zich hiertegen te wapenen zou de regering nu al maatregelen moeten nemen om de vaccinatiecentra terug te kunnen opstarten zodat de kwetsbare populaties zo vlug mogelijk een nieuwe booster kunnen krijgen.

Dat zal niet eenvoudig zijn ,gewoon omdat de meeste vaccinatiecentra nu volledig ontmanteld zijn en dat de plaats waar ze zich bevonden ondertussen ingenomen zijn door andere gebruikers.

Hoofdstraat 29 december 2022 12:37

Waarom nog vaccineren?

Iedereen is al 1 of meerdere keren besmet geweest en dat beschermt beter dan een vaccin, dat is de wetenschap.

quercus 29 december 2022 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10091242)
Waarom nog vaccineren?

Iedereen is al 1 of meerdere keren besmet geweest en dat beschermt beter dan een vaccin, dat is de wetenschap.

Maar het virus muteert. En de vaccinatie moet dus volgen…

Rudy 29 december 2022 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10091198)
Iedereen met een beetje gezond verstand kan voorspellen dat er zich nieuwe mutaties zullen voordoen tijdens de massale Corona uitbraak in China.

Om zich hiertegen te wapenen zou de regering nu al maatregelen moeten nemen om de vaccinatiecentra terug te kunnen opstarten zodat de kwetsbare populaties zo vlug mogelijk een nieuwe booster kunnen krijgen.

Dat zal niet eenvoudig zijn ,gewoon omdat de meeste vaccinatiecentra nu volledig ontmanteld zijn en dat de plaats waar ze zich bevonden ondertussen ingenomen zijn door andere gebruikers.

Ga je de pessimist uithangen ?

Hoofdstraat 29 december 2022 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10091245)

Die is altijd te laat, als je het vaccin aangepast hebt is de bevolking al besmet met een nieuwe variant.

Je vergeet ook dat een virus muteert om zo’n vaccin te omzeilen. Hoe meer mensen je ermee vaccineert, hoe vlugger het virus muteert om je dan alsnog te besmetten. Dat is ook de reden waarom ze tot nu toe geen vaccins tegen de verkoudheid hebben ontwikkeld, dat zijn ook snel muterende coronavirussen.

Eigenlijk kun je alleen deftig vaccineren tegen bepaalde kinderziektes, al de rest is verloren moeite en geldklopperij.

.

Witte Kaproen 29 december 2022 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10091261)

Het is veel beter op tijd voorzorgsmaatregelen te nemen ,

dan de slogan van Vivaldi te volgen "Always too little and too late".

Witte Kaproen 29 december 2022 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10091278)
Die is altijd te laat, als je het vaccin aangepast hebt is de bevolking al besmet met een nieuwe variant.

Je vergeet ook dat een virus muteert om zo’n vaccin te omzeilen. Hoe meer mensen je ermee vaccineert, hoe vlugger het virus muteert om je dan alsnog te besmetten. Dat is ook de reden waarom ze tot nu toe geen vaccins tegen de verkoudheid hebben ontwikkeld, dat zijn ook snel muterende coronavirussen.

Eigenlijk kun je alleen deftig vaccineren tegen bepaalde kinderziektes, al de rest is verloren moeite en geldklopperij.

.

Het zijn wel de massale vaccinaties geweest die ons uit de lockdown gehaald hebben.
Zonder die efficiënte vaccinaties zaten we nu in de situatie waarin China zich nu bevindt.

Rudy 29 december 2022 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10091281)
Het is veel beter op tijd voorzorgsmaatregelen te nemen ,

dan de slogan van Vivaldi te volgen "Always too little and too late".

Zich laten vaccineren kan tegenwoordig op andere locaties. Bij de huisarts als ik me niet vergis. Momenteel is er blijkbaar weinig behoefte.
Wat ben je met een vaccinatiecentrum als niemand ingaat op een uitnodiging.
Zolang er geen kwaadaardige variant opduikt is alle vorm van paniek zinloos.

Rudy 29 december 2022 13:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen (Bericht 10091282)
Het zijn wel de massale vaccinaties geweest die ons uit de lockdown gehaald hebben.
Zonder die efficiënte vaccinaties zaten we nu in de situatie waarin China zich nu bevindt.

En wat is de situatie in China ? Dat er veel besmettingen zijn. Daar ga je niet noodzakelijk van dood.
Zolang er geen kwaadaardige variant opduikt zie ik geen reden tot paniek.

Trouwens, wat de doeltreffendheid van vaccinatie betreft. Dat ze mensen geholpen hebben kan ik beamen. Echter, iedereen werd over dezelfde kam geschoren, en daar liep het mis.
Wie nood heeft aan een vaccin zal wel aankloppen bij de apotheek en de huisarts.

De schoofzak 29 december 2022 13:32

Vanzelfsprekend hou ik mijn initiële visie aan: geen forumvirologen weten het beter, maar wel onze eigen topwetenschappers van artsen en biologen.

Ik las net dat Van Gucht zegt dat het zinloos is om Chinese toeristen buiten te houden. "Daar is geen enkele wetenschappelijke reden voor te vinden, momenteel".
Wat nu in China rond toert, zou een variant zijn waartegen wij reeds lang immuniteit opgebouwd hebben.
Geven ze wel al hun informatie, die Chinezen? De Gucht: wellicht niet. Maar als we een toerist binnen krijgen, en een nieuwe variant ontdekken, dan weten we dat tenminste al.

Twee weken zowat geleden, zei de Duitse topviroloog: de pandemie is over. Covid-19 is endemisch geworden.

tot slot: huisartsen kunnen nog altijd een booster aanraden en zelf geven, of laten geven bij een apotheker.

Witte Kaproen 29 december 2022 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10091284)
Zich laten vaccineren kan tegenwoordig op andere locaties. Bij de huisarts als ik me niet vergis. Momenteel is er blijkbaar weinig behoefte.

Een vaccinatiecentrum opstarten duurt wel iets langer dan een paar weken.
Als je wacht tot er een nieuwe variant in het land is ,zal het te laat zijn en kunnen de huisartsen niet op één twee drie, miljoenen mensen vaccineren.

gunter5148 29 december 2022 14:21

Neen.
Nog altijd niet.
Zij die nu nog steeds het wetenschappelijk achterhaald verhaal van lockdown/masker/vaccineren herhalen plegen voor mij een criminele daad.
Als je bang bent om besmet/ziek te worden, blijf dan thuis.
Als je bang bent geen hulp te krijgen in het ziekenhuis, blijf dan thuis.

En voor de rest, het vaxcsisme heeft nu lang genoeg geduurd.

anders gezegd, F off, vaxcsisten.

Gun 29 december 2022 14:50

Citaat:

:ROLF:
Ben jij nog steeds overtuigd van die vaccinaties?
Bijn jij nog steeds overtuigd dat de inhoud van die spuitjes zo mogen genoemd worden?
:ROLF:

gunter5148 29 december 2022 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10091245)

Inderdaad. En het vaccin is dus altijd post factum.

Dadeemelee 29 december 2022 16:08

Citaat:

Ontmanteld? Ik heb nog maar een paar maanden geleden de recentste booster gekregen. Die stoelen, schermen en pc’s zijn op een dag klaargezet.

Dadeemelee 29 december 2022 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10091284)

Ja, men is nu tot de conclusie gekomen dat die vaccins langer goed blijven bij minder diepe koeling. Dus logistiek is het veel eenvoudiger.

Witte Kaproen 29 december 2022 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10091389)
Ontmanteld? Ik heb nog maar een paar maanden geleden de recentste booster gekregen. Die stoelen, schermen en pc’s zijn op een dag klaargezet.

Niet als die ruimte door anderen gebruikt worden.

Wat nu al dikwijls het geval is.

Witte Kaproen 29 december 2022 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10091261)

Neen de realist.

"L'inquiétude grandit dans le monde face ?* la vague de Coronavirus en Chine
Les Etats-Unis ont rejoint un nombre croissant de pays qui ont décidé d'imposer des contrôles aux passagers en provenance de Chine, où la levée des restrictions sanitaires entraîne une explosion de cas de Covid-19."

https://www.lalibre.be/international...CB73OBKXRGWVE/

morte-vivante 29 december 2022 17:38

Eerste maatregel ondertussen al genomen! Scholen preventief dicht, en dit al zeker tot 9 januari!

Rudy 29 december 2022 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10091436)
Eerste maatregel ondertussen al genomen! Scholen preventief dicht, en dit al zeker tot 9 januari!

Tis kerstvakantie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be