![]() |
Wie spreekt beter Nederlands?
Meestal verbijf ik niet in Belgie en zie ik geen Belgische media. Met de Kerstperiode probeer ik mijn schade in te halen (hoewel het niveau van de VTM hiervan een loodzware opdracht maakt).
Een vraag die ik me stelde na het zien van wat beeldmateriaal van 2004: wie spreekt beter Nederlands op dit moment: Filip de Winter of kroonprins Philippe? Gelieve bij jullie keuze geen rekening te houden met politieke voorkeuren. |
Prins Philippe spreekt aarzelend en slecht.
Maar dit hoort thuis in K&K |
Eigenlijk een foute vergelijking, aangezien de prins zijn best wil doen om juist nederlands te praten.
Die is opgegroeid met franstalige ouders. De Filip van het VB heeft een nederlandstalige jeugd gehad, dus voorsprong op de 'Coburg'. Dus heeft de prins een stapje voor omdat hij bewijzen wil dat hij zijn landgenoten kan aanspreken, ongeacht de taal. Terwijl de andere er van uitgaat, ik ben in Vlaanderen, dus ik praat nederlands (ik heb hem zelfs nog nooit dialect horen praten, maar logisch misschien, want ik ken die man dan ook alleen van het journaal). |
Zo kan men ook vragen: "Wie spreekt beter Frans: prins Philippe of Filip De Winter?"
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Beiden even slecht (of even "goed" zo je wil).
PP heeft problemen met de grammatica, FDW dan weer met de semantiek. |
Citaat:
Veel lettersoep gegeten in het verleden? :-) |
Citaat:
|
Citaat:
Een burgemeester die verstaanbaar dialect spreekt, dit omwille van het voorkomen van communicatieproblemen (wat de laatste tijd wel echt een probleem blijkt te zijn). Ik trakteer U ne cola. :-D |
Citaat:
we kunnen het ook gewoon wat mooier verpakken hé. als we nu eens een petitie starten om alle niet-geïntegreerde raadsleden terug te sturen naar hun stad van herkomst. 1 van de integratievoorwaarden is dan de taal. wedden dat we op een vb-congres dan keiveel handtekeningen kunnen verzamelen. :-D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, hier is niet veel maatschappelijks aan blijkbaar! :P
|
Citaat:
:-):-):-) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be