Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wie spreekt beter Nederlands? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26750)

gm10 25 december 2004 20:29

Wie spreekt beter Nederlands?

Meestal verbijf ik niet in Belgie en zie ik geen Belgische media. Met de Kerstperiode probeer ik mijn schade in te halen (hoewel het niveau van de VTM hiervan een loodzware opdracht maakt).

Een vraag die ik me stelde na het zien van wat beeldmateriaal van 2004: wie spreekt beter Nederlands op dit moment: Filip de Winter of kroonprins Philippe? Gelieve bij jullie keuze geen rekening te houden met politieke voorkeuren.

C uit W 25 december 2004 20:32

Prins Philippe spreekt aarzelend en slecht.
Maar dit hoort thuis in K&K

Horus 25 december 2004 20:36

Eigenlijk een foute vergelijking, aangezien de prins zijn best wil doen om juist nederlands te praten.
Die is opgegroeid met franstalige ouders.

De Filip van het VB heeft een nederlandstalige jeugd gehad, dus voorsprong op de 'Coburg'.

Dus heeft de prins een stapje voor omdat hij bewijzen wil dat hij zijn landgenoten kan aanspreken, ongeacht de taal.
Terwijl de andere er van uitgaat, ik ben in Vlaanderen, dus ik praat nederlands (ik heb hem zelfs nog nooit dialect horen praten, maar logisch misschien, want ik ken die man dan ook alleen van het journaal).

Andro 25 december 2004 20:39

Zo kan men ook vragen: "Wie spreekt beter Frans: prins Philippe of Filip De Winter?"

ingenious 25 december 2004 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Horus
Eigenlijk een foute vergelijking, aangezien de prins zijn best wil doen om juist nederlands te praten.
Die is opgegroeid met franstalige ouders.

De Filip van het VB heeft een nederlandstalige jeugd gehad, dus voorsprong op de 'Coburg'.

Dus heeft de prins een stapje voor omdat hij bewijzen wil dat hij zijn landgenoten kan aanspreken, ongeacht de taal.
Terwijl de andere er van uitgaat, ik ben in Vlaanderen, dus ik praat nederlands (ik heb hem zelfs nog nooit dialect horen praten, maar logisch misschien, want ik ken die man dan ook alleen van het journaal).

die brugse klanken zitten er na al die jaren toch nog in hoor. en da wil dan burgemeester van antwerpen worden. ni me moa zenne! :-)

Horus 25 december 2004 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
die brugse klanken zitten er na al die jaren toch nog in hoor. en da wil dan burgemeester van antwerpen worden. ni me moa zenne! :-)

Toekomstmuziek: alle toekomstige burgemeesters zijn verplicht de plaatselijke dialecten machtig te zijn, wat denk je? :-):-)

ingenious 25 december 2004 20:51

Citaat:

Toekomstmuziek: alle toekomstige burgemeesters zijn verplicht de plaatselijke dialecten machtig te zijn, wat denk je? :-):-)

goei plan. nu nog een meerderheid vinden. ;-)

Horus 25 december 2004 20:53

Citaat:

We gaan die zoeken tijdens de optredens van Clouseau in het sportpaleis, volk genoeg!:-D

Horus 25 december 2004 20:54

Citaat:

Of we gebruiken voor éénmaal dezelfde methode als de Oekraïners, meerdere keren stemmen, zou het opvallen?:roll:

Fille van de Foor 25 december 2004 20:55

Beiden even slecht (of even "goed" zo je wil).

PP heeft problemen met de grammatica, FDW dan weer met de semantiek.

Horus 25 december 2004 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fille van de Foor
PP heeft problemen met de grammatica, FDW dan weer met de semantiek.

Nou 8O !
Veel lettersoep gegeten in het verleden? :-)

ingenious 25 december 2004 20:58

Citaat:

We gaan die zoeken tijdens de optredens van Clouseau in het sportpaleis, volk genoeg!:-D

sorry, maar daar krijgt ge me niet naartoe :?

Horus 25 december 2004 20:59

Citaat:

sorry, maar daar krijgt ge me niet naartoe :?

Komaan, voor het goede doel!
Een burgemeester die verstaanbaar dialect spreekt, dit omwille van het voorkomen van communicatieproblemen (wat de laatste tijd wel echt een probleem blijkt te zijn).

Ik trakteer U ne cola. :-D

ingenious 25 december 2004 21:05

Citaat:

Komaan, voor het goede doel!
Een burgemeester die verstaanbaar dialect spreekt, dit omwille van het voorkomen van communicatieproblemen (wat de laatste tijd wel echt een probleem blijkt te zijn).

Ik trakteer U ne cola. :-D

oeh, ne cola, ok dan, ik doe mee. :)

we kunnen het ook gewoon wat mooier verpakken hé. als we nu eens een petitie starten om alle niet-geïntegreerde raadsleden terug te sturen naar hun stad van herkomst. 1 van de integratievoorwaarden is dan de taal. wedden dat we op een vb-congres dan keiveel handtekeningen kunnen verzamelen. :-D

Horus 25 december 2004 21:10

Citaat:

oeh, ne cola, ok dan, ik doe mee. :)

we kunnen het ook gewoon wat mooier verpakken hé. als we nu eens een petitie starten om alle niet-geïntegreerde raadsleden terug te sturen naar hun stad van herkomst. 1 van de integratievoorwaarden is dan de taal. wedden dat we op een vb-congres dan keiveel handtekeningen kunnen verzamelen. :-D

tsstss, pak jij het niet wat 'extreem' aan??;-) :-D

ingenious 25 december 2004 21:18

Citaat:

tsstss, pak jij het niet wat 'extreem' aan??;-) :-D

sorry, dit forum heeft de extreme kant in mij wakker gemaakt. :?

Horus 25 december 2004 21:21

Citaat:

sorry, dit forum heeft de extreme kant in mij wakker gemaakt. :?

Drie weesgegroetjes en een rituele slachting van een krop sla en t' is U vergeven. :-)

Griffin 25 december 2004 21:25

Hmm, hier is niet veel maatschappelijks aan blijkbaar! :P

Horus 25 december 2004 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Spreekt U correct genoeg nederlands om aan deze peiling mee te doen?
:-):-):-)

ingenious 25 december 2004 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

idd. het lijkt me eerder een thread voor politiek binnenland :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be