![]() |
Laadpalen en overheid: theorie en praktijk, vb. in de UK
Dat kunnen ze, de politici: beloven.
En de kritiekloze lovers: geloven. titel: Staat dit ons ook te wachten? Tesla's staan in ellenlange wachtrijen voor laadpalen tijdens feestdagen in Engeland link: https://www.hln.be/buitenland/staat-...land~a3b4291b/ Citaat:
|
De "overheid" heeft,voor zover mij bekend,ook niet de benzinestations gesubsidieerd.Ik geloof zelfrs niet dat er wetten,enegerlei waar,bestaan die het MINIMUM aantal benzinepompen zal opleggen....
Het is inderdaad een probleem dat er nog voor een tijdje problemen gaan zijn met de laadinfrastruktuur,mede door het kuddegedrag van mensen.... Maar vooral omdat er,zolang de technologie en het economisch model niet gestabiliseerd zijn (en waar de overheid eigenlijk uit WEG zou moeten blijven,want dan loopt het ZEKER mis!) er onbalansen tussen vraag en aanbod gaan zijn.... Overigens,speciaal uit de VS(waar men alweer VOOR is op de curve) komen berichten dat het nu heel normaal is dat aan EV-tankstations verschillende van de aanwezige laadpunten defecten vertonen..Er zijn nu zoveel EV-drivers dat dat een echt probleem geworden is....het is allemaal nog niet volwassen.... Maar ook dat gaan de uitbaters en de sector wel oplossen.Ooit,lang geleden,ging het met die benzinepompen waarschijnlijk ook niet zo vlotjes en moest gehannest worden met blikken en trechters en zo.... Een taak voor "de overheid" is WEL te stoppen met opgelegde zottigheden met het electriciteitsnet,we zien nu al problemen ter grootte van een kerncentrale opduiken.... |
Dit is nog maar het topje van de ijsberg die op komst is.
De wereld zal letterlijk stilvallen met die EV’s. En de laadpalen firma's gaan failliet aan de defecten en garantie herstellingen. |
Dat is wat ik direct zag: die geforceerde overgang naar elektrisch rijden is feitelijk een massa-immobilisatie plan van dezelfde schaalgrootte die de nazi's hanteerden in hun plannen allerhande.
|
Ik beheer een laadpalenpark op een bedrijfsparking.
Van de 50 zijn er alle dagen wel 3-4 die een reset nodig hebben, en 1 die de aandacht van de "lease maatschappij" behoeft. 13.2 staat nu al 3 weken in panne, en ik kan die niet herstellen omdat 1) ik alleen maar knopjes mag drukken 2) fysiek vervangen van printplaten blijkbaar te moeilijk is voor me. |
Die commentaar daar:
"Op sociale media eisen ze meer laadpalen: “Ik hou van Tesla, maar dit land voldoet niet aan de normen als ze helemaal elektrisch willen gaan”." Helemaal elektrisch. Die zien dus niet de elektriciteitsproductie, maar het aantal laadpalen als limiterende factor. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
1. UK Citaat:
Citaat:
Citaat:
Of : Tankstations en overheid, theorie en praktijk. |
Dat mensen urenlang aanschuiven voor 7 cent, dat zijn idioten.
Maar urenlang aanschuiven omdat al uw voorgangers uren aan een stuk per stuk staan te laden, dat zijn nog grotere idioten. Bij hun is het van moeten. |
Zonder kernenergie en zeer snel laden wordt elektrisch rijden een ramp en zal een groot deel van de bevolking het autorijden moeten laten en sterk in z'n vrijheid beknot worden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik stel voor olifanten zo te belasten dat ze uiteindelijk ineenschrompelen tot paperclips... heeeee....zou ik geen GEWELDIG eco-poco-progressief-politicus zijn,of minstens een ambtenaar? :oops: |
Citaat:
Citaat:
Dat jij je aan een clickbaittitel laat vangen ligt niet aan mij he. Je hebt toch al van zwarte vrijdag en zaterdag gehoord als de mensen massaal op vakantie rijden via Frankrijk? Ook via Duitsland. Je moet toch eens meer buitenkomen. Is goedkoper gaan tanken ook al overmacht? Is het gekend fenomeen tanktoerisme nu ook al overmacht? Grapjas. Punt 4 was ik dus vergeten: dagelijks ellenlange files door tanktoerisme, zowat aan alle Europese grenzen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220319_96860574 https://www.hln.be/sint-niklaas/lang...elen~a2621272/ In alle talen. Ggl is uw vriend. Het systeem van een combinatie van tankstations, hun prijzen, teveel plofwagens die daar absoluut goedkoper willen tanken, en daarvoor ook een uur aanschuiven, zelfs op de weg zodanig dat de politie het verkeer moet regelen... |
Citaat:
EN wat is de grote constante inb al die vernoemde avonturen...eigenlijk in meer of minder mate al decennialang regelmatig? Juist.... 1)kuddegeest....het is de aard van het beestje,niks meer aan te doen 2)De overheden,en hun spelletjes met taksaties..... Want,laat ons wel wezen,het aantal olieraffinaderijen in Europa (we hebben zelfs import van destillaten rechtstreeks van het Arabisch schiereiland tegenwoordig) is zo beperkt,dat daar geen grote divegentie in kost meer KAN bestaan.....Die overheden echter ,die overal van die liter brandstof een "belastbaar feit" maken,naar genoegen aanpasbaar...tsja..... Terug naar de draadstart....de installateurs van laadinfrastruktuur gaan nog een tandje bij moeten steken natuurlijk.Dat gaat wel lukken. Ik vrees overigens dat veel van de problematieken ook wel zullen te maken hebben met de data-infrastruktuur er achter....Het lijkt me ingewikkelder dan wat bvb een benzinepomp en zijn betaalterminal moeten doen... |
Het aantal laadpunten in UK, quasi up to date 30 november 2022:
60.701 laadpunten, waarvan 14.337 snellaadpunten, waarvan 8.995 ultrasnellaadpunten (minstens 100 kW) Dan nog ruim 400.000 andere laadmogelijkheden, die deels ook openbaar benut kunnen worden. Citaat:
Het aantal BEV in UK is alvast ruim boven 620.000. Citaat:
Wie zich ondanks dat laat vangen door *onnozele buitenlandse clickbait ligt alvast niet aan mij. (* zelfs treinstakingen wordt straal genegeerd, en daarom massaal Kertsmisverkeer via de weg (ook door stedelingen die anders de trein zouden nemen) , en in UK rijden ze sowieso enkel Tesla, looool) |
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_15118 The new standard for EV charging: ISO15118 Plug&Charge Citaat:
Nog wat over het deel overmacht in draadstarter, de Britten weten heus wel wat Boxing Day is, en als dan het spoor nog staakt, werden 15 miljoen auto's verwacht. Dan weet je het wel, hé. Citaat:
Citaat:
|
Hier nog iemand die het beklaagd.
Alle chargé stations out off order. https://thedriven.io/2022/03/28/why-...they-reliable/ |
Beste snellaadpunten in UK: (12 aanbieders)
Citaat:
Tesla heeft ~14,4% van alle snellaadpunten in UK: https://www.zap-map.com/statistics/ onderste grafiek. Bijna 1 op 5 of ~19% van alle BEV in UK zijn Teslas. https://www.fleeteurope.com/en/finan...car-sales-2021 https://cleantechnica.com/2022/12/06...-y-bestseller/ Ik neem aan dat ~30% van de BEVs nooit of tot 2 maal per jaar snelladen. Van alle laadmogelijkheden is 8-10 % snelladen. |
Ze moeten ook nog werken eh Micele.
En geen urenlange wachttijd. |
Kunnen ze niks maken zodat ge uw elec. wagen gewoon bij u thuis in de garage kunt opladen?
Gewoon opladen langs het stopcontact of bestaat dat al? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be