Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   200 miljoen per jaar pensioen voor Ronaldo. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267516)

Dadeemelee 30 december 2022 23:40

200 miljoen per jaar pensioen voor Ronaldo.

Ik zie het Messi niet doen. Een carriere onwaardig imo.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221230_96786408

Nietzsche 30 december 2022 23:41

Prachtig.

Dadeemelee 30 december 2022 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10092248)
Prachtig.

Tsja sheik ali ben baba geeft nu 200 miljoen € aan Ronaldo om in een zandbak te komen spelen. :lol:

Onzijdig 31 december 2022 02:18

Ah, om de poen is het te doen. Voetbal is geen volkssport meer, het is pure business.

fred vanhove 31 december 2022 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10092297)
Ah, om de poen is het te doen. Voetbal is geen volkssport meer, het is pure business.

Klopt niet helemaal.Als je het alleen hebt over de allerhoogste toplagen is dat inderdaad zo echter zijn er honderden miljoenen mensen die enkel voetballen voor het plezier.
Dat is beetje met alle beroepen zo. Bruce Springsteen vraagt ook vele miljoenen om een uurtje te komen spelen terwijl miljoenen mensen muziek spelen als hobby en niet zelden moeten betalen om ergens te mogen spelen.
Bokser Floyd Maywaether int ook 200 miljoen voor 1 kamp terwijl het gros van de boksers alleen maar een boksen voor een paar toeken op hun bakkes.
Een topkok vangt ook miljoenen maar de meeste mensen koken voor het plezier.

Niets belet ons te gaan kijken naar amateur voetbal wedstrijden waar nog wel wordt gespeeld voor een hesp en een salami.

reservespeler 31 december 2022 06:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10092247)

Waar gaat dit stoppen?

reservespeler 31 december 2022 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10092300)
Klopt niet helemaal.Als je het alleen hebt over de allerhoogste toplagen is dat inderdaad zo echter zijn er honderden miljoenen mensen die enkel voetballen voor het plezier.
Dat is beetje met alle beroepen zo. Bruce Springsteen vraagt ook vele miljoenen om een uurtje te komen spelen terwijl miljoenen mensen muziek spelen als hobby en niet zelden moeten betalen om ergens te mogen spelen.
Bokser Floyd Maywaether int ook 200 miljoen voor 1 kamp terwijl het gros van de boksers alleen maar een boksen voor een paar toeken op hun bakkes.
Een topkok vangt ook miljoenen maar de meeste mensen koken voor het plezier.

Niets belet ons te gaan kijken naar amateur voetbal wedstrijden waar nog wel wordt gespeeld voor een hesp en een salami.

Ik merk dat zelfs in 4e provinciale het geld meespeelt.
Spelers die 1000 euro en meer / maand vragen en krijgen.
Dan spreken we nog niet van de winstpremies.

Voor het plezier spelen, voor de overwinning spelen, voor ... doe je voor je plezier, dat doe je gratis.
De voetbalwereld is door en door rot.

En de terreinverzorgers, de terreinverzorgers mogen zich, bij een dag hard werken, gratis een pintje drinken.

koe de poing 1 januari 2023 21:57

Cristiano Ronaldo in 2015: I want to retire with “dignity” not in USA, Qatar or Dubai

maar goed, voor 200 miljoen kan een mens al eens van gedacht veranderen.

Bach 1 januari 2023 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 10093116)
Cristiano Ronaldo in 2015: I want to retire with “dignity” not in USA, Qatar or Dubai

maar goed, voor 200 miljoen kan een mens al eens van gedacht veranderen.

Nu hij zijn Goat ambities toch niet kan waarmaken hoeft hij ook niet mee zo te pretenderen ne heilige te zijn misschien?

Bach 1 januari 2023 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10092247)

Naar de Golfstaten gaan is niet anders dan maar de VS of China trekken de laatste jaren van je carrière.

Dadeemelee 1 januari 2023 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10093122)
Naar de Golfstaten gaan is niet anders dan maar de VS of China trekken de laatste jaren van je carrière.

Lol

https://www.reddit.com/r/worldcup/co..._with_dignity/

Nietzsche 1 januari 2023 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10092251)
Tsja sheik ali ben baba geeft nu 200 miljoen € aan Ronaldo om in een zandbak te komen spelen. :lol:

Dat zeg ik. Prachtig.

Nietzsche 1 januari 2023 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10093119)
Nu hij zijn Goat ambities toch niet kan waarmaken hoeft hij ook niet mee zo te pretenderen ne heilige te zijn misschien?

Hij heeft die ambitie allang waargemaakt.

Bach 2 januari 2023 02:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10093145)
Hij heeft die ambitie allang waargemaakt.

Er kan er maar 1 de Goat zijn he. Heel de wereld weet wie dat is. Behalve Nederland misschien.

Bach 2 januari 2023 03:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10093142)

Wat ga je zeggen als Messi straks in Miami opduikt fin de carrière? Ik hoop niet hoor maar het zit er wel in.

reservespeler 2 januari 2023 07:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10093174)
Wat ga je zeggen als Messi straks in Miami opduikt fin de carrière? Ik hoop niet hoor maar het zit er wel in.

Dat hele voetbalgebeuren, en bij uitbreiding het sportgebeuren kost de belastingbetaler veel, heel veel geld.

Reken maar eens uit hoeveel belastingen de sponsoren minder betalen doordat zij de pottenstampers en sponsoren.

fred vanhove 2 januari 2023 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10092313)
Ik merk dat zelfs in 4e provinciale het geld meespeelt.
Spelers die 1000 euro en meer / maand vragen en krijgen.
Dan spreken we nog niet van de winstpremies.

Voor het plezier spelen, voor de overwinning spelen, voor ... doe je voor je plezier, dat doe je gratis.
De voetbalwereld is door en door rot.

En de terreinverzorgers, de terreinverzorgers mogen zich, bij een dag hard werken, gratis een pintje drinken.

Ja maar alles in de wereld draait om geld en dit wordt steeds erger en steeds meer. Toen ik jong was hadden vrienden van mij een discobar. Ze speelden op fuiven en kregen amper hun verplaatsingskosten betaald. Als het meezat konden ze de avond ze speelden wat gratis pinten krijgen en een broodje.
Die jongens deden dat in de eerste plaats louter en alleen voor het plezier.

Nu zijn er DJ's die met privé-jets de wereld rondvliegen en miljoenen vragen om wat te gaan spelen.

Money rules the world. Steeds meer en meer.

reservespeler 2 januari 2023 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 10093249)
Ja maar alles in de wereld draait om geld en dit wordt steeds erger en steeds meer. Toen ik jong was hadden vrienden van mij een discobar. Ze speelden op fuiven en kregen amper hun verplaatsingskosten betaald. Als het meezat konden ze de avond ze speelden wat gratis pinten krijgen en een broodje.
Die jongens deden dat in de eerste plaats louter en alleen voor het plezier.

Nu zijn er DJ's die met privé-jets de wereld rondvliegen en miljoenen vragen om wat te gaan spelen.

Money rules the world. Steeds meer en meer.

Inderdaad.

Nietzsche 2 januari 2023 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10093173)
Er kan er maar 1 de Goat zijn he. Heel de wereld weet wie dat is. Behalve Nederland misschien.

C Ronaldo is de beste voetballer ooit.

Dadeemelee 2 januari 2023 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 10093174)

Dat ik het fout had.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be