Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Zalige Kerstmis, Geert Bourgeois (https://forum.politics.be/showthread.php?t=26753)

stab 25 december 2004 21:33

Zalige Kerstmis, Geert Bourgeois

Zalige Kerstmis, Geert Bourgeois.

Bedankt voor de splitsing!

Hans1 25 december 2004 23:30

Ja, hij heeft nog exact een week. Dan hoeft het niet meer volgens Baeteman van de Ijzerbedevaart !;-)

De schoofzak 26 december 2004 08:56

We gaan inderdaad Bourgeois nog moeten bedanken. Vooral voor zijn fijn doorzicht in de politiek. Hoe kan je als kleine partij toch iets verwezenlijken, iets dat al 40 jaar niet verwezenlijkt is? Je spreekt af met een andere partij: jij helpt mij en ik help jou, voor zus en voor zo, voor die tijd. Duidelijke afspraken, duidelijke vrienden.
Ik was er eerst ook zeer sceptisch over, want de tsjeven ... 'k zal beleefd blijven ... hebben of hadden een reputatie.

Daarom volgend knip-en-plak-werkje uit de standaard on line van vandaag zondag:

citaat: "Eric Van Rompuy zet meerderheid onder druk
BRUSSEL - Vlaams parlementslid Eric Van Rompuy (CD&V) sluit niet uit dat hij na de krokusvakantie niet langer met de meerderheidspartijen meestemt indien het dossier van de splitsing van het kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde niet in een stroomversnelling komt. Dat zegt hij in een gesprek met Het Nieuwsblad op Zondag.

Van Rompuy had voor de kerst uitsluitsel verwacht over de splitsing, die ervoor zou moeten zorgen dat men in de Vlaamse randgemeenten niet langer voor Brusselse Franstalige lijsten zou kunnen stemmen.
,,Nu hoor ik dat het er pas met de paasklokken komt. Voor mij moet er na de krokusvakantie een stroomversnelling komen, want anders komt de geloofwaardigheid van de Vlaamse regering in gevaar''', zegt het Vlaams parlementslid. ,,Premier Verhofstadt zegt dat er een compromis moet komen, maar dat strookt niet met het Vlaams regeerakkoord.'' einde citaat.

stab 26 december 2004 09:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Van Rompuy:
,,Nu hoor ik dat het er pas met de paasklokken komt. Voor mij moet er na de krokusvakantie een stroomversnelling komen, want anders komt de geloofwaardigheid van de Vlaamse regering in gevaar''.
,,Premier Verhofstadt zegt dat er een compromis moet komen, maar dat strookt niet met het Vlaams regeerakkoord.''

Zalig Pasen dan, Geert Bourgeois.
Tsjever dan de tsjeven.
De Belgische Staatsveiligheid kan in de Vlaams-nationalistische kringen geen betere infiltrant vinden dan deze Schiltz in het kwadraat.
N-VA , laat u horen...

Supe®Staaf 26 december 2004 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab
Zalig Pasen dan, Geert Bourgeois.
Tsjever dan de tsjeven.
De Belgische Staatsveiligheid kan in de Vlaams-nationalistische kringen geen betere infiltrant vinden dan deze Schiltz in het kwadraat.
N-VA , laat u horen...

Kwisvraag:
Welke gebeurtenis vindt het eerst plaats:
  • a/Als bij wonder wordt Brussel-Halle-Vilvoorde gesplitst en de grondwet gerespecteerd zonder een prijs te betalen (respect voor de wet hoeft immers geen geld te kosten)
  • b/Geert Bourgeois post een Belgische groet op Goodmorning-goodevening Belgium!!!
:rofl:

Pieter de Coninck 26 december 2004 10:52

[font=Arial]De N-VA heeft zich nooit willen vastpinnen op een concrete datum voor de splitsing (dit in tegenstelling tot Spirit, SP.a en VLD, die zich hebben geëngageerd om de kieskring te splitsen vóór 1 januari 2005). De N-VA gaat in dit dossier 100% voor het resultaat. De splitsing van B-H-V is té belangrijk om partijpolitieke spelletjes rond te spelen. De N-VA wil de motor zijn die ervoor zorgt dat het splitsingsproces op gang blijft. We staan vandaag verder dan ooit en laat er geen twijfel over bestaan: dat is vooral de verdienste van de N-VA! [/font]

stab 26 december 2004 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Kwisvraag:
Welke gebeurtenis vindt het eerst plaats:
  • a/Als bij wonder wordt Brussel-Halle-Vilvoorde gesplitst en de grondwet gerespecteerd zonder een prijs te betalen (respect voor de wet hoeft immers geen geld te kosten)
  • b/Geert Bourgeois post een Belgische groet op Goodmorning-goodevening Belgium!!!
:rofl:

'k Zou willen antwoorden maar ik mis essentiële randinfo en gokken in zo een belangrijke aangelegenheid is aan mij niet besteed. Er is m.n. een tweede variabele in 't spel, so to speak, een fatidiek tijdstip : de datum waarop de top/leiding van 't Vlaams Belang in 't prison van Leuven wordt gesmeten en die partij gelijk geliquideerd.

:mrgreen:

Kim 26 december 2004 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
[font=Arial]De N-VA heeft zich nooit willen vastpinnen op een concrete datum voor de splitsing (dit in tegenstelling tot Spirit, SP.a en VLD, die zich hebben geëngageerd om de kieskring te splitsen vóór 1 januari 2005). De N-VA gaat in dit dossier 100% voor het resultaat. De splitsing van B-H-V is té belangrijk om partijpolitieke spelletjes rond te spelen. De N-VA wil de motor zijn die ervoor zorgt dat het splitsingsproces op gang blijft. We staan vandaag verder dan ooit en laat er geen twijfel over bestaan: dat is vooral de verdienste van de N-VA! [/font]

BULLSHIT!

Geertje ging de burgemeesters toch steunen bij hun boycot van de verkiezingen als BHV niet onverwijld voor de verkiezingen gesplitst werd? Niks van gezien. :rofl:

Gaat Geertje zijn woord houden als BHV niet voor 1 januari gesplist wordt? Zou Geertje dan niet beter uit de regering stappen om nog een beetje respect jegens zijn partij te tonen? Maar ja, dan is Geertje zijn ministerpostje kwijt! :rofl:

Pieter de Coninck 26 december 2004 18:40

De Bubbelkes hebben uiteraard niets gezien. Ze zijn nog bezig met het indienen van de klacht tegen de N-VA. En ze hebben daar nog veel werk mee.

Kim 26 december 2004 18:48

Neen, eigenlijk niet. We wachten alleen de gepaste moment af om ze in te dienen! :)

Pieter de Coninck 26 december 2004 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Neen, eigenlijk niet. We wachten alleen de gepaste moment af om ze in te dienen! :)

Goeie strategie. het gepaste moment afwachten.
Nog veel wachtgenot.

Kim 26 december 2004 18:59

Nog veel wachtgenot met de splitsing van BHV! :)

Pieter de Coninck 26 december 2004 19:38

Citaat:

Nog veel wachtgenot met de splitsing van BHV! :)

Wedden dat ik minderlang zal moeten wachten.

Yann 26 december 2004 19:51

Citaat:

De Bubbelkes hebben uiteraard niets gezien. Ze zijn nog bezig met het indienen van de klacht tegen de N-VA. En ze hebben daar nog veel werk mee.

Bubbelkes kunnen ook niets zien. De enigste bubbelkes die ik dezer dagen heb gezien was in een champagneglas.

Pieter de Coninck 26 december 2004 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Bubbelkes kunnen ook niets zien. De enigste bubbelkes die ik dezer dagen heb gezien was in een champagneglas.

Nog altijd zat?

Vlaams-nationalist 26 december 2004 22:47

Citaat:

Nog altijd zat?

Neenee, hij heeft ze gezien. Gedronken is iets anders, hij zou wel eens 'ambras' kunnen krijgen met 'de mama'. :lol:

Kim 26 december 2004 22:49

U spreekt uit ervaring? ;)

Philips Inc. 26 december 2004 22:52

Ach, in maart valt de federale regering, en dan wordt het weer lachen met de verkiezingsuitslag ...

175 jaar België zal gevierd worden .... met een moeilijke regeringsvorming .... en misschien wel de laatste ....

Vlaams-nationalist 26 december 2004 22:59

Citaat:

U spreekt uit ervaring? ;)

Neuh, niet echt. :-)

stab 28 december 2004 07:07

Citaat:

[font=Arial]De N-VA heeft zich nooit willen vastpinnen op een concrete datum voor de splitsing (...) [/font]

Beste PDC, in het algemeen apprecieer ik ten zeerste uw posts, maar - helaas - kan ik met uw uitspraak hierboven niet akkoord gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be