Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=226)
-   -   Verhofstadt noemt Orbán een verrader (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267562)

Universalia 4 januari 2023 08:03

Verhofstadt noemt Orbán een verrader

Kwestie van geld in eigen zak te steken?

Radical Globalist MEP Guy Verhofstadt Calls PM Orbán a Traitor

:|

Pandareus 4 januari 2023 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10094418)
Kwestie van geld in eigen zak te steken?

Radical Globalist MEP Guy Verhofstadt Calls PM Orbán a Traitor

:|

Wat is eigenlijk je punt ? Als Orban zich publiek uit pro Poetin en tegen steun aan Oekraine dan gaat hij lijnrecht in tegen de EU en al zijn lidstaten. En dus is hij inderdaad een verrader, zoals Verhofstadt hem heel terecht catalogeert.

ViveLaBelgique 4 januari 2023 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10094420)
Wat is eigenlijk je punt ? Als Orban zich publiek uit pro Poetin en tegen steun aan Oekraine dan gaat hij lijnrecht in tegen de EU en al zijn lidstaten. En dus is hij inderdaad een verrader, zoals Verhofstadt hem heel terecht catalogeert.

Van waar haal je het dan Orban pro poetin en tegen steun aan de Oekraïne gebieden zou zijn ?

Lees eens wat Orban zelf zegt in interviews:

The answer to the question of whether we are on the right or wrong side of history is that we are on the Hungarian side of history. We support and help Ukraine, we have an interest in the survival of a sovereign Ukraine, and we have an interest in ensuring that Russia does not pose a security threat to Europe, but we do not have an interest in giving up all economic relations with Russia. We look at these issues through a Hungarian lens and not through the lenses of other countries.

Zipper 4 januari 2023 10:31

T'is ne schone die het zegt

Zipper 4 januari 2023 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10094498)
Dat is niet vriendelijk tegenover Universalia...

Universalia is te intelligent om uw opzettelijke en smerige insinuatie niet te doorzien. Uw poging om twee forummers tegen elkaar op te zetten, werd gemeld aan de moderatie.

Nietzsche 4 januari 2023 14:05

Citaat:

Punt is dat er niemand is die iemand met een gedegen salaris en een uitermate slecht gebit serieus neemt.

patrickve 4 januari 2023 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10094607)
Punt is dat er niemand is die iemand met een gedegen salaris en een uitermate slecht gebit serieus neemt.

:lol:

quercus 4 januari 2023 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 10094607)

Wel, in alle ernst, Verhofstadt met dat spleet-gebit heeft nog geluk dat hij HIER poltiek bedrijft. Ik ben er zeker van dat in de USA dergelijk gebit voor een politicus een hinderpaal zou zijn.

De schoofzak 4 januari 2023 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10094452)
Van waar haal je het dan Orban pro poetin en tegen steun aan de Oekraïne gebieden zou zijn ?

Lees eens wat Orban zelf zegt in interviews:

The answer to the question of whether we are on the right or wrong side of history is that we are on the Hungarian side of history. We support and help Ukraine, we have an interest in the survival of a sovereign Ukraine, and we have an interest in ensuring that Russia does not pose a security threat to Europe, but we do not have an interest in giving up all economic relations with Russia. We look at these issues through a Hungarian lens and not through the lenses of other countries.

Wel, dat is toch wel de taal van de verrader.
"Men komt het kot van mijn buur in brand steken. Mijn buur is mijn vriend, maar een poot uitsteken om te helpen blussen, of de brandstichters verjagen, mij niet bellen"

De schoofzak 4 januari 2023 16:57

Citaat:

2

Maar gedenk je eigen woorden later, als je nu collaboreert om Vlaanderen te plunderen ten voordele van de bodemloze putters.

ViveLaBelgique 4 januari 2023 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10094715)
Wel, dat is toch wel de taal van de verrader.
"Men komt het kot van mijn buur in brand steken. Mijn buur is mijn vriend, maar een poot uitsteken om te helpen blussen, of de brandstichters verjagen, mij niet bellen"

Waar haal jij dat toch ? Kan je eens Orban letterlijk aanhalen vanwaar je zo'n rarde gedachten over deze politicus krijgt ?

De schoofzak 4 januari 2023 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10094746)
Waar haal jij dat toch ? Kan je eens Orban letterlijk aanhalen vanwaar je zo'n rarde gedachten over deze politicus krijgt ?

Dat haal ik uit jouw post.
Citaat:

...
but we do not have an interest in giving up all economic relations with Russia. We look at these issues through a Hungarian lens and not through the lenses of other countries ...
Hij zegt letterlijk: wij blijven handel drijven met Rusland. Dus trekt hij zich geen kloten van aan dat hij de aanvalsoorlog blijft subsidiëren.
Met zo'n schurk als Poetin doe je geen zaken.
Je kan niet zeggen: ik ben solidair met de arme Oekraïners, maar ze mogen uitgemoord worden.

Ik zou hem gvd met zijn klikken en zijn klakken uit de EU smijten.
In het algemeen heb ik al gezegd dat ik vind dat de toetreding van de voormalige oostbloklanden tot de eu veel te vlug gebeurd is. Een stage van 20 of 30 jaar was aangewezen.

ViveLaBelgique 4 januari 2023 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10094840)
Dat haal ik uit jouw post.

Hij zegt letterlijk: wij blijven handel drijven met Rusland. Dus trekt hij zich geen kloten van aan dat hij de aanvalsoorlog blijft subsidiëren.

Als Orban president was geweest van de EU dan hadden wij nooit de Oekraïnese gebieden bewapend en gesteund en was Rusland nooit hun militaire operatie gestart.

Nietzsche 5 januari 2023 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 10094683)
Wel, in alle ernst, Verhofstadt met dat spleet-gebit heeft nog geluk dat hij HIER poltiek bedrijft. Ik ben er zeker van dat in de USA dergelijk gebit voor een politicus een hinderpaal zou zijn.

Geen flauw idee. Interesseert mij ook weinig. Weet enkel dat Verhofstadt echt absurd lelijk is.

patrickve 5 januari 2023 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10094845)
Als Orban president was geweest van de EU dan hadden wij nooit de Oekraïnese gebieden bewapend en gesteund en was Rusland nooit hun militaire operatie gestart.

Dat laatste is twijfelachtig he. Kijk naar Georgie bijvoorbeeld. Putin's droom is/was van de Soviet invloedsfeer te herstellen. Ik zou denken dat een onbewapend Oekraine juist sneller zou binnengedaan zijn. Maar inderdaad, misschien niet met militaire middelen en gewoon door daar een putch te plegen.

patrickve 5 januari 2023 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10094840)
Je kan niet zeggen: ik ben solidair met de arme Oekraïners, maar ze mogen uitgemoord worden.

Eh ? Toch wel, nee ?

De Oekrainers dienen enkel om de Russen naar de vaantjes te helpen zou ik hopen te denken.

ViveLaBelgique 5 januari 2023 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10094990)
Dat laatste is twijfelachtig he. Kijk naar Georgie bijvoorbeeld. Putin's droom is/was van de Soviet invloedsfeer te herstellen. Ik zou denken dat een onbewapend Oekraine juist sneller zou binnengedaan zijn. Maar inderdaad, misschien niet met militaire middelen en gewoon door daar een putch te plegen.

Zonder de Europese, UK en US bewapening van de Oekraïense gebieden zou Rusland minder militair geweld hebben ingezet voor de incasso van openstaande gasfacturen en voorkoming van diefstal van transitgas.

De schoofzak 5 januari 2023 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10094845)

En als mijn tante kloten had, dan was ze mijn nonkel. (enige gelijkenis met bestaande omgebouwde mensen is puur toeval)

De schoofzak 5 januari 2023 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10095004)
Zonder de Europese, UK en US bewapening van de Oekraïense gebieden zou Rusland minder militair geweld hebben ingezet voor de incasso van openstaande gasfacturen en voorkoming van diefstal van transitgas.

We kennen inmiddels mekaars mening hierover, en we weten wat we daarom van mekaar denken ivm dit item.
We zullen maar zwijgen zeker?

ViveLaBelgique 5 januari 2023 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10095010)
We kennen inmiddels mekaars mening hierover, en we weten wat we daarom van mekaar denken ivm dit item.
We zullen maar zwijgen zeker?

Feiten afdoen als een mening maakt je aanhanger van samenzweringstheorieën.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be