![]() |
Poetin wil een wapenstilstand van 36 uur
Poetin wil een wapenstilstand zodat z'n volk in alle rust kan feesten.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230105_95679097 Poetin vraagt 36 uur lang staakt-het-vuren voor Russisch-Orthodox Kerstmis De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn troepen donderdag een staakt-het-vuren opgelegd, zodat ze de kerstviering van de Russisch-Orthodoxe Kerk kunnen vieren. Eerder had de patriarch van de kerk al opgeroepen tot zo’n kerstbestand. Vandaag om 16:45 De Russisch-Orthodoxe kerk viert Kerstmis op 6 en 7 januari. De Russische patriarch Kirill had daarom donderdag gevraagd om een staakt-het-vuren in Oekraïne “Ik, Kirill, patriarch van Moskou en heel Rusland, doe een beroep op alle partijen die betrokken zijn bij het interne conflict met een oproep om het vuren te staken en een kerstbestand in te stellen van 6 januari ‘s middags tot 7 januari middernacht, zodat orthodoxe mensen de diensten op kerstavond en de dag van de Geboorte van Christus kunnen bijwonen”, liet hij weten in een bericht op de website van de kerk. Michailo Podoljak, een adviseur van president Volodimir Zelenski, had het voorstel van de patriarch afgewezen. Hij noemde het “een cynische valstrik”. Volgens Podoljak heeft de Russisch-Orthodoxe Kerk niets te zeggen over dergelijke zaken. Ik denk dat die man echt ziek is. Wie viel wie aan? Wie gunde wie geen rust op nieuwjaarsdag? Poetin is totaal gestoord, dat ie dat nog maar durft te vragen toont aan dat die man echt ziek of gek is. Ik hoop dat Zelenski niet toegeeft! |
Mja, de Oekraïenrs gaan niet in het verhaal mee, zodat Poetin en zijn schandknaapje patriarch Kirill, moord en brand zullen kunnen schreeuwen dat voor de Oekraiënse antichrist "niets heilig is". Het blijft ontroerend hoe voormalig KGB-officier Poetin plotseling zo'n vroom mens is geworden:roll:
|
Waar heeft Poetin het over ? Welke wapenstilstand ? Vorig jaar zei hij toch dat hij Oekraïne niet zou aanvallen ? Is er dan ergens oorlog ?
|
Citaat:
|
Correct is: Putin kondigt een eenzijdige kerstmis wapenstilstand af en vraagt dat de andere kant het ook zou respecteren.
Erdogan had dat gevraagd om goodwill te tonen en een kans aan onderhandelingen te geven. De VS zijn daar nog niet klaar voor echter. |
Citaat:
Mocht ik van Zelensky zijn, ik zou "ja" zeggen, en aanvallen. Van de verwarring gebruik maken om wat meer Russkies neer te leggen. |
Citaat:
|
Citaat:
De Russen verdienen geen rust. Poetin respecteerde de feestdagen van de Oekraïners ook niet, ezrgo, hij begon in de vroegte te bombarderen. En Erdogan, Erdogan is geen haar beter dan Poetin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu ja. Oproepen tot genocide tegen Rusland mag op dit forum hoor. Pas gewoon op tegen wie je het doet. :roll: |
Citaat:
Poetin zal dat gebruiken om niet te schieten maar om z'n z'n troepen te hergroeperen. Zo doorzichtig allemaal. Dat die zot gewoon stopt met z'n oorlog waar niemand beter van wordt. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De Russische bevolking mort, moeders, vaders, echtgenotes rouwen om zoveel zinloze doden, de sancties beginnen pijn te doen, Poetin zijn oorlogskas slinkt zienderogen, z'n munitie raakt op en dan, dan gaan wij hem ademruimte geven. Ik dacht het niet. |
Citaat:
|
Citaat:
Gewoon doorgaan op het gestage tempo lijkt mij het beste. Geef het kremlin geen enkele reden om tijdens dit 36 uur bestand (??) een kans te creëren om de bevolking te overtuigen van : Oekraïne en het Westen willen duidelijk de algehele vernietiging van ons rusland, daarom kondig ik nu de algehele mobilisatie en oorlog af. De vernietiging van rusland moet van binnenuit komen. |
Citaat:
De acties van Oekraïne IN Oekraïne tegen de Russische agressor zijn per definitie verdedigende acties. |
Citaat:
|
Citaat:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Four...the_Apocalypse |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be