Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Voor een stipte trein moet je niet in België zijn (ook hier faalt Vivaldi). (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267584)

reservespeler 7 januari 2023 10:59

Voor een stipte trein moet je niet in België zijn (ook hier faalt Vivaldi).
 
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...cc130fdb220ac3

Waar gaat het naar toe met de NMBS?
minder dan 9 treinen op 10 rijden stipt (vertraging minder dan zes minuten).
Weet dat er ook nog eens 44.000 treinritten afgeschaft werden ...

Stiptheid treinen neemt duik (2)
Gisteren om 15:47

De stiptheid van de treinen is het voorbije jaar voor het eerst sinds 2018 onder de 90% gedoken. Dat blijkt uit cijfers op de opendatawebsite van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.

De stiptheid van de treinen bedroeg vorig jaar 89,2%. Een jaar eerder was dat nog 92,6%, en twee jaar geleden 93,6%.

Met andere woorden: meer dan één trein op de tien rijdt met een vertraging van minstens zes minuten. Treinen die met minder dan zes minuten vertraging aankomen in hun eindstation, worden als stipt beschouwd.

Onzijdig 8 januari 2023 07:06

1 Het is goedkoper om treinen af te schaffen dan personeel aan te werven.

2 De NMBS vindt geen kaartjesknippers, niemand wil die job nog doen. Onregelmatige uren, voor een appel en een ei belaagd worden door ontevreden reizigers, zwartrijders, hooligans die aan de noodrem trekken enz... Iemand goesting?

reservespeler 8 januari 2023 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10096472)
1 Het is goedkoper om treinen af te schaffen dan personeel aan te werven.

2 De NMBS vindt geen kaartjesknippers, niemand wil die job nog doen. Onregelmatige uren, voor een appel en een ei belaagd worden door ontevreden reizigers, zwartrijders, hooligans die aan de noodrem trekken enz... Iemand goesting?

Goed plan.

maddox 8 januari 2023 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10096480)
Goed plan.

Waarom nog kaartjesknippers inzetten? Maak het reizen met de trein gratis.

Dat we wat comfort gaan moeten inboeten om vandalismebestendige wagons te bouwen, da's bijkomstig, en gaat onmiddelijk besparen op werkingskosten.

reservespeler 8 januari 2023 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10096488)
Waarom nog kaartjesknippers inzetten? Maak het reizen met de trein gratis.

Dat we wat comfort gaan moeten inboeten om vandalismebestendige wagons te bouwen, da's bijkomstig, en gaat onmiddellijk besparen op werkingskosten.

Strak plan waar over nagedacht kan worden.
De meeste of toch heel veel gebruikers betalen niets voor hun reis.

pajoske 8 januari 2023 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10096494)
Strak plan waar over nagedacht kan worden.
De meeste of toch heel veel gebruikers betalen niets voor hun reis.

Jaja, gij en ik moeten dan via belasting betalen voor een trein die hier niet nooit komt. Het is niet omdat ge een Stationsstraat hebt, dat ge ook een station hebt waar een trein passeert, laat staan stopt in een station.

reservespeler 9 januari 2023 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10096817)
Jaja, gij en ik moeten dan via belasting betalen voor een trein die hier niet nooit komt. Het is niet omdat ge een Stationsstraat hebt, dat ge ook een station hebt waar een trein passeert, laat staan stopt in een station.

Klopt helemaal.
Maar nu betalen we ook al een pak voor de trein en bij uitbreiding voor de hele NMBS.

De NMBS werknemers hebben hun bedrijf kapot gestaakt.

Op Ford Genk, waar de treinsporen tot in iedere hal liepen, werden productiegoederen niet meer met de trein vervoerd. Honderden vrachtwagens waren iedere dag op de weg om goederen van de ene naar de andere fabriek te brengen. Zelfs containers, die de boot op moesten, werden met vrachtwagens naar de haven gebracht.

Niet omdat het goedkoper was, maar gewoon omdat het treinverkeer te onzeker was.

Alleen afgewerkte producten werden (voor een gedeelte) met de trein getransporteerd.
Laat het nu net het goederentransport zijn waar iets aan te verdienen viel.

Vlad 9 januari 2023 08:18

Koen Crucke overvallen op de trein.

Patrick M 9 januari 2023 11:53

89,2%/
Dat is grote onderscheiding in de scholen.

maddox 9 januari 2023 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M (Bericht 10097004)
89,2%/
Dat is grote onderscheiding in de scholen.

Neen, da's 89,2% na foefelarij met de statistieken. 6 minuten voor ok na is op tijd.

Da's een speling van 12 minuten....

Herr Flick 9 januari 2023 12:34

Vandaag was het ook weer van dat, de eerste echte werkweek van het nieuwe jaar, ...

ge komt op het peron voor uw aansluiting en ge ziet dat het spoor al naar iets anders is gewijzigd, dan weet je al hoe laat het is, het is FUBAR, uiteindelijk met de volgende die wel op tijd was daar weggeraakt, maar ik vraag me echt af wat voor een bende totale debielen daar moet werken om het zo te verkloten en dat klokvast elke dag opnieuw.

Is het geen machinist die komt opdagen, dan is het wel nen trein die kapot is, een bovenleiding die naar de kloten is. Ne clown die hem gezelfmoord heeft, enz... enz...

Patrick M 10 januari 2023 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 10097045)
Vandaag was het ook weer van dat, de eerste echte werkweek van het nieuwe jaar, ...

ge komt op het peron voor uw aansluiting en ge ziet dat het spoor al naar iets anders is gewijzigd, dan weet je al hoe laat het is, het is FUBAR, uiteindelijk met de volgende die wel op tijd was daar weggeraakt, maar ik vraag me echt af wat voor een bende totale debielen daar moet werken om het zo te verkloten en dat klokvast elke dag opnieuw.

Is het geen machinist die komt opdagen, dan is het wel nen trein die kapot is, een bovenleiding die naar de kloten is. Ne clown die hem gezelfmoord heeft, enz... enz...

De trein is altijd een beetje reizen.
Niet opjagen en genieten van de rit als je kunt.

pajoske 10 januari 2023 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10096881)
Klopt helemaal.
Maar nu betalen we ook al een pak voor de trein en bij uitbreiding voor de hele NMBS.

De NMBS werknemers hebben hun bedrijf kapot gestaakt.

Op Ford Genk, waar de treinsporen tot in iedere hal liepen, werden productiegoederen niet meer met de trein vervoerd. Honderden vrachtwagens waren iedere dag op de weg om goederen van de ene naar de andere fabriek te brengen. Zelfs containers, die de boot op moesten, werden met vrachtwagens naar de haven gebracht.

Niet omdat het goedkoper was, maar gewoon omdat het treinverkeer te onzeker was.

Alleen afgewerkte producten werden (voor een gedeelte) met de trein getransporteerd.
Laat het nu net het goederentransport zijn waar iets aan te verdienen viel.

Voor zover ik begrijp zijn er weinig personentreinen in Limburg omdat de sporen door goederenvervoer naar Luik overbelast zijn. Dat is o.a. een gevolg van het feit dat Nederland al decennia lang moeilijk doet om "de ijzeren Rijn" te reactiveren.
Als je op werkdagen met de wagen van Boorsem naar Lummen rijdt kan je best op het linker baanvak blijven rijden. Het rechter vak is één lange trein van vrachtwagens. Een spoorlijn langs die autostrade zou geen slecht idee zijn.

Micele 11 januari 2023 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10098200)
Voor zover ik begrijp zijn er weinig personentreinen in Limburg omdat de sporen door goederenvervoer naar Luik overbelast zijn. Dat is o.a. een gevolg van het feit dat Nederland al decennia lang moeilijk doet om "de ijzeren Rijn" te reactiveren.
Als je op werkdagen met de wagen van Boorsem naar Lummen rijdt kan je best op het linker baanvak blijven rijden. Het rechter vak is één lange trein van vrachtwagens. Een spoorlijn langs die autostrade zou geen slecht idee zijn.

De laatste 3 bruggen van het Albertkanaal worden nu verhoogd, als die nog af geraken zal het containervervoer langs de snelweg verminderen.

De laatste brug in Limburg werd december ll verhoogd:
Citaat:

https://www.vlaamsewaterweg.be/nieuw...heusden-zolder

23/12/2022 -

De laatste Limburgse brug over het Albertkanaal is verhoogd! De nieuwe stalen boogbrug over het Albertkanaal in Viversel wordt op vrijdag 23 december 16 uur opengesteld voor het verkeer. “Vanuit Vlaanderen werd 7 miljoen euro geïnvesteerd in deze nieuwe brug. Met dit project versterken we tegelijk twee duurzame alternatieven voor het wegvervoer. Het goederentransport kan makkelijker via het water én fietsers kunnen veilig en comfortabel het kanaal oversteken. Twee vliegen in één klap dus”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters.

Het verhogen van de brug en het plaatselijk verbreden van het Albertkanaal kadert binnen de opwaardering van het Albertkanaal. Dit omvangrijke project omvat het verhogen van alle bruggen over het Albertkanaal tot een doorvaarhoogte van 9,10 meter. De hogere doorvaarthoogte van alle bruggen verhoogt het rendement van de binnenvaart in het algemeen en zorgt voor een bijkomende boost voor de containervaart in het bijzonder. Ook de vaarmogelijkheden voor zeeschepen en uitzonderlijke transporten neemt aanzienlijk toe. Zo worden er nog meer vrachtwagens van de weg gehouden. Inmiddels zijn 59 van de 62 bruggen al verhoogd en de 3 overige bruggen zijn in uitvoerings- of startfase. In 2023 zullen de eerste schepen met vier lagen containers over het Albertkanaal kunnen varen.

Henri1 11 januari 2023 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10096480)
Goed plan.

Waaruit bestaat het goed plan Reservespeler ?

Onzijdig 11 januari 2023 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10098200)
Voor zover ik begrijp zijn er weinig personentreinen in Limburg omdat de sporen door goederenvervoer naar Luik overbelast zijn. Dat is o.a. een gevolg van het feit dat Nederland al decennia lang moeilijk doet om "de ijzeren Rijn" te reactiveren.
Als je op werkdagen met de wagen van Boorsem naar Lummen rijdt kan je best op het linker baanvak blijven rijden. Het rechter vak is één lange trein van vrachtwagens. Een spoorlijn langs die autostrade zou geen slecht idee zijn.

Het is niet alleen Nederland dat moeilijk doet. Ook het Waalse gewest remt de zaak af. Het vreest oa banenverlies rond de Montzenroute.

Bron Wikipedia ijzeren rijn

daiwa 12 januari 2023 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10096100)
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...cc130fdb220ac3

Waar gaat het naar toe met de NMBS?
minder dan 9 treinen op 10 rijden stipt (vertraging minder dan zes minuten).
Weet dat er ook nog eens 44.000 treinritten afgeschaft werden ...

Stiptheid treinen neemt duik (2)
Gisteren om 15:47

De stiptheid van de treinen is het voorbije jaar voor het eerst sinds 2018 onder de 90% gedoken. Dat blijkt uit cijfers op de opendatawebsite van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel

Met andere woorden: meer dan één trein op de tien rijdt met een vertraging van minstens zes minuten. .

Logisch want de socialistische vakbond dreigde ooit met een staking omdat de bazen eisten dat het personeel op tijd moest beginnen.
En ze kregen nog gelijk ook .

reservespeler 12 januari 2023 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 10098200)
Voor zover ik begrijp zijn er weinig personentreinen in Limburg omdat de sporen door goederenvervoer naar Luik overbelast zijn. Dat is o.a. een gevolg van het feit dat Nederland al decennia lang moeilijk doet om "de ijzeren Rijn" te reactiveren.
Als je op werkdagen met de wagen van Boorsem naar Lummen rijdt kan je best op het linker baanvak blijven rijden. Het rechter vak is één lange trein van vrachtwagens. Een spoorlijn langs die autostrade zou geen slecht idee zijn.

Klopt.
Maar zoals ik al schreef, het spoor is, door de talrijke stakingen, te onzeker voor de bedrijfswereld.
Alleen niet-dringende goederen worden per trein getransporteerd (containervervoer).

reservespeler 12 januari 2023 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 10098389)
De laatste 3 bruggen van het Albertkanaal worden nu verhoogd, als die nog af geraken zal het containervervoer langs de snelweg verminderen.

De laatste brug in Limburg werd december ll verhoogd:

Dat is enkel voor containertransport.
Gebeurt nu ook al voor een groot deel langs het water, alleen het aantal containers / schip kan of zal verhogen (lees goedkoper worden).

reservespeler 12 januari 2023 07:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10098398)
Waaruit bestaat het goed plan Reservespeler ?

Iemand die weet hoe het forum werkt stelt zo'n domme vragen niet.
Ik ga er van uit dat u niet weet hoe het forum werkt, daarom zal ik het nog een quoten.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig (Bericht 10096472)
1 Het is goedkoper om treinen af te schaffen dan personeel aan te werven.

2 De NMBS vindt geen kaartjesknippers, niemand wil die job nog doen. Onregelmatige uren, voor een appel en een ei belaagd worden door ontevreden reizigers, zwartrijders, hooligans die aan de noodrem trekken enz... Iemand goesting?



Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be