![]() |
Door slechte hervorming pensioen, weigert Europa 847 miljoen.
Europa houdt coronacheque van 847 miljoen euro voor België achter omdat pensioenhervorming meer kost dan ze opbrengt
De Europese Commissie houdt een cheque van 847 miljoen euro voor ons land voorlopig in de lade. Die subsidies komen er pas als de regeringen van ons land een aantal doelstellingen hebben gehaald. Maar het schoentje wringt bij de pensioenhervorming, die meer kost dan ze opbrengt. Premier De Croo heeft gevraagd aan Europa of uitstel tot maart mogelijk is. Het schoentje wringt bij de voorwaarden die Europa koppelt aan het relancegeld. Onze regering moet een reeks mijlpalen bereiken om de verschillende betalingsschijven binnen te hengelen. En van de 22 eerste mijlpalen hebben we er twee niet gehaald. Voor één daarvan zit de uitwerking wel in de pijplijn. Het gaat om een regeling waardoor de fiscus weet wie de echte aandeelhouders bij bepaalde transacties zijn, om zo fraude tegen te gaan. Die wetswijziging moet tegen eind februari gestemd zijn in de Kamer. De andere tekortkoming van de federale regering is veel pijnlijker. Europa wil dat ons land het pensioensysteem hervormt omdat de betaalbaarheid ervan onder druk staat door de vergrijzing. Maar de hervorming die de regering-De Croo in juli afklopte kost net meer geld dan het opbrengt. https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230112_95671797 Degenen die beweren dat Vivaldi werkt dwalen. Er is veel werk aan de winkel. En de regeringk, de regeringk gaat dat in maart eens bekijken. Beste De Cr00, uitstel is afstel! |
Magnette heeft overigens al laten weten dat de pensioenen niet hervormd zullen worden en dat hij geen probleem heeft om dat bedrag mis te lopen.
|
Citaat:
|
Voila, Europa wijst Vivaldi erop dat beslissingen uitstellen en principe-akkoorden geen geld in het laatje brengen. Alweer een blamage voor deze verdeelde regering.
|
Citaat:
|
Neem nu eens een slimme beslissing, en kick die walen eruit, dat ze met hun derde wereld lekker verder doen. Maar dan kost het ons geen geld meer.
|
Citaat:
Is dit weer niet zo een van die shitdossiers die de regering Michel I voor zich uit geschoven heeft ? https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/09...oenhervorming/ Citaat:
Op dit moment is het nog niet in orde, zoveel is zeker. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat Vivaldi OOK dit maar weer eens recht trekt. |
Citaat:
Gelukkig is er een grote eensgezindheid binnen de fed. regeringk. |
Citaat:
|
Citaat:
Echt? |
Citaat:
|
Citaat:
Helaas, pindakaas, Vivaldi's hervorming kost extra geld i.p.v. een besparing. Laat Europa nu net daarover vallen. |
Citaat:
Persoonlijk zou ik er geen enkel bezwaar tegen hebben daar zwaar op te besparen.....maar |
Citaat:
De "opkuis" van Vivaldi bestaat er voorlopig in om de afschaffing van de pensioenbonus terug te draaien en dus de pensioenkost te verhogen in plaats van de hervorming die gestart werd door de regering Michel verder te zetten. Uw verdediging van Vivaldi begint echt wel groteske vormen aan te nemen. |
Citaat:
p.s. Die Magnette wie was dat ook alweer?¿ |
De EU die enkel coronahulp geeft als de verloren generatie zwaarder wordt belast dan de boomers, is als de apotheker die enkel pillen geeft als je pijpt of beft ... :evil:
|
Citaat:
Hoelang weten wij al dat de vergrijzing ons de strop gaat omdoen. Smeerlappen hebben er zelfs de bevolking voor opgelicht met zilverfondsen Dat wetende heeft die regering Michel I veel te weinig gedaan Heeft die, net als de andere regeringen de problemen voor zich uit geschoven En zijn het nu de hardste roepers dat Vivaldi iets moet doen. Dat is pas grotesk. En dat al meer dan 1 keer. |
Citaat:
Uw geloofwaardigheid staat onder nul en intellectuele eerlijkheid is u compleet vreemd. |
Citaat:
Deze van de politieke partijen zoveel te meer. En eerlijk....Ik geef geen zak om wat anderen van mijn geloofwaardigheid vinden. Ik geef hier mijn mening over de politiek. |
Gewoon pensioen afschaffen lijkt me de meest eenvoudige besparing.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be