![]() |
Autobranche slaat alarm!
Autobranche slaat alarm: 'Stroomnet niet klaar voor elektrisch rijden'
Bright Door Bright Aangepast 12 januari 2023 18:05 https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...k-stroom-lader |
We zijn natuurlijk kompleet verrast hierdoor :roll:
Mij staat nu het beeld voor ogen van iemand die een vrachtwagen al urenlang heel langzaam op zich ziet afkomen en er in zal slagen erdoor overreden te worden..(moet ergens iets uit een film zijn).. Wij kunnen het de autofabrikanten niet verwijten,zij proberen uit alle macht te doen wat hen wettelijk opgelegd is,ZIJ zitten verder niet in de "electriek"-business hé... .:-( |
Citaat:
Heeft de wereld dan geen kennis genomen van de Vlaemsche oplossing ?! Het capaciteitstarief ! Onder goedkeuring van de VlaMin van energie Dan moeten er geen dure investeringen gedaan worden. Pro Forma heeft ze er wel een klacht tegen ingediend... |
Citaat:
Vandaar dat die minister in eerste instantie uitstel bedongen had bij de VREG. |
|
5,5 jaar geleden in België.
Citaat:
En-of een slim laadpunt installeren met loadbalancing die het vermogen automatisch beperkt als huishoudelijke verbruikers ingeschakeld worden. Men moet een beetje met de tijd meegaan hé. Het digitaal tijdperk is al een tijdje bezig. Zoals men jarenlang per minuut juist de opname van een film of TV-stukje programmeerde. En dat thuis 's nachts opladen of bij de werkgever overdag (ook meer zonne-energie) is wat de Noren al jarenlang doen. 94% laadt daar regelmatig "thuis" op. En dat 7 jaar geleden toen de batterijpacks minder goed waren en vooral veel kleiner waren. En de BEVs en laadpunten nog niet zo slim waren als vandaag. Citaat:
|
Citaat:
|
Elec-verbruik daalde met 3,3% tov 2021. En voor het vierde keer op rij exporteren we netto meer stroom naar het buitenland, zelfs 6,6 TWh vorig jaar.
Citaat:
Dat wordt bijna peanuts die toekomstige BEVs op te laden, zelfs voor 1 miljoen BEVs hebben we hoogstens 4% meer elec nodig en dit zelfs bij vette 20 kWh/100 km en 15.000 km/jaar gemiddeld gerekend. Het aandeel zonne-energie blijft ook stijgen, vele BEVs gaan daar steeds meer mee opgeladen worden. (werk/thuis) ° + 2,2 TWh meer aan wind-zon-energie tov 2021. ° ~2 TWh gespaard tov 2021. ° 6,6 TWh netto-export, hebben ze verkocht aan het buitenland. - Vandaag telt België ca. 110.000 BEV. (bron Statbel/FEBIAC) moesten die 20 kWh/100 km verbruiken/dus opladen en 15.000 km/jaar afleggen hebben ze 0,33 TWh/jaar nodig. |
Laat de elektrische auto nog maar even staan want in 2025 zijn er duizenden buurten in ons land waar er geen laadpaal meer bij kan, de stroom is op.
https://www.autoblog.nl/nieuws/koop-...-is-op-3360523 Wat ook kan en waarschijnlijk ook moet gebeuren, is het verzwaren van het stroomnet. Maar dat is veel werk, duur en alle straten moeten open. Jaren en jarenlang werken tot we gans stilstaan. En intussen geduld, heel veel geduld tegen dat uw kar terug vol zal zijn. |
Citaat:
Euh, wat begreep je alweer niet aan de simpele cijfers? De straten in Noorwegen of Oslo liggen allemaal open, ze staan daar al stil. :rofl: ![]() Allemaal goed voor de economie, veel meer jobs en vooral nieuwe jobs: Citaat:
|
Maar 3 procent van de elektrische auto’s wordt gekocht door particulieren
Volgens Touring wordt maar 3 procent van de nieuwe elektrische auto’s gekocht door particulieren. Touring vindt het tijd dat de overheid ingrijpt met fiscale stimuli of premies. Anders dreigt de elektrische transitie uit de bocht te gaan en in het ravijn te eindigen. David Leclercq David Leclercq Gepubliceerd op 06/10/2022 https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-...-particulieren |
Een veel gehoorde kritiek is dat groene banen sterk gesubsidieerd zijn.
"Je moet inderdaad ook vragen tegen welke kost die jobs op de arbeidsmarkt komen. Alle groene jobs, zeker die rond groene elektriciteit, steunen op subsidies. Dat wordt dan weer doorgerekend in de prijs per kilowattuur en is voor rekening van de consument. Als de overheid op die manier tienduizenden jobs wil creëren, neemt dat een enorme hap uit het budget.” Hernieuwbare energie creëert dus veel jobs omdat ze zoveel arbeid vergt. Niet bepaald ideaal in een land met een zeer hoge arbeidskost zoals België. De klassieke energievoorziening, met de grote centrales, is eerder kapitaalsintensief waardoor er relatief weinig mensen werken. De nieuwe, groene jobs concurreren dus niet meteen met die andere banen.” Jobs die geld kosten, niet opbrengen. Geld door ramen en deuren smijten noemen ze dat. Ons geld. https://www.jobat.be/nl/art/ja-een-g...pt-nieuwe-jobs |
Citaat:
https://financien.belgium.be/nl/Stat...e-brandstoffen Citaat:
Citaat:
Tijd voor een eerlijk mobiliteitsbudget: https://www.vlaanderen.be/mobiliteitsbudget - - - |
België is kampioen in averechtse logica.
Hun klacht dat ze x miljoen subsidiëring doen op salaris wagens is net hetzelfde logica als dat ze zouden zeggen dat ze iedereen met 3000 € bruto loon subsidies geven want mochten ze 4000€ bruto gehad hebben kregen ze meer belasting binnen. Van de pot gerukte logica uiteraard. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be