Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Honden en katten zorgen voor zware milieuvervuiling (https://forum.politics.be/showthread.php?t=267715)

Blue Sky 19 januari 2023 11:03

Honden en katten zorgen voor zware milieuvervuiling

https://www.hln.be/dieren/honden-bre...kend~afb70dc0/

Citaat:

Honden brengen verboden of streng gereguleerde bestrijdingsmiddelen als fipronil en imidacloprid in het milieu. Deze middelen zitten in vlooienbanden, druppels en pillen tegen vlooien en teken. Ze komen via hondenhaar, urine van honden en water waarin honden zwemmen in de omgeving terecht.

maddox 19 januari 2023 11:15

En, gaan we nu alle huisdieren verbieden?

Blue Sky 19 januari 2023 11:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10102722)
En, gaan we nu alle huisdieren verbieden?

Maar nee, belasten natuurlijk! De vervuiler betaalt, toch?

patrickve 19 januari 2023 11:35

Ik zou eerder mensen die niet tot ons volk behoren belasten om te bestaan.

1 miljard indiers en meer dan 1 miljard Chinezen, dat vervuilt veel meer dan ONZE katten en honden he.

Trouwens onze katten en honden dienen voor ONS plezier, en zijn dus nuttig. Die Chinezen en Indiers zijn enkel maar nuttig ter hoogte van wat ze voor ons en onze katten en honden maken he. En over Afrikanen moeten we al helemaal niet beginnen. Als het gaat om de natuur plezier te doen, zou het beter zijn om alle Afrikanen te verwijderen en van Afrika terug een enorm natuurreservaat te maken.

reservespeler 19 januari 2023 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10102711)

De aangespoelden, met al hun ziektes en infecties, zijn een veel groter gevaar.

Skobelev 19 januari 2023 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10102786)

dikke 2
Schurft hebben mijn dieren in elk geval nog nooit gehad.

Wie brengt trouwens al die vuiligheid op de honden en katten aan?

Honden brengen verboden of streng gereguleerde bestrijdingsmiddelen als fipronil en imidacloprid in het milieu. Deze middelen zitten in vlooienbanden, druppels en pillen tegen vlooien en teken.

Juist ja, de mens, alweer.

Blue Sky 19 januari 2023 12:59

Citaat:

Dat is een ander verhaal en naast de kwestie.

jad°relen°ir 19 januari 2023 13:23

Hoe ernstig is dit? Of hoe zorgwekkend?
In vergelijking bijvoorbeeld met PFAS in 't milieu.. of plastic-deeltjes.. of de veelvuldige medicatie die een hoop dieren ingespoten krijgen alvorens op ons bord te belanden..?

Blue Sky 19 januari 2023 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir (Bericht 10102813)
Hoe ernstig is dit? Of hoe zorgwekkend?
In vergelijking bijvoorbeeld met PFAS in 't milieu.. of plastic-deeltjes.. of de veelvuldige medicatie die een hoop dieren ingespoten krijgen alvorens op ons bord te belanden..?

Onderzoekers van de Wageningen Universiteit noemen het resultaat van hun eerste verkenning zorgwekkend en hebben er internationaal aandacht voor gevraagd.

Fipronil is een in Europa verboden bestrijdingsmiddel. Voor imidacloprid geldt een verbod op bespuiten van gewassen, aangezien het middel onder andere bijen uitroeit. Desondanks worden bij rioolwaterzuiveringsinstallaties nog steeds hoge concentraties van deze middelen gevonden, terwijl de landbouw daar volgens de Wageningse onderzoekers niet schuldig aan is. Dat was reden om nader te onderzoeken of honden de stoffen mogelijk verspreiden, aangezien de stoffen wel in antivlooien- en tekenmiddelen voorkomen.

Van primordiaal belang zijn natuurlijk de hoeveelheid dieren en aangezien de natuur voor de Belgen vooral uit katten en honden bestaat, zijn dat er veel.

Ook bijvoorbeeld de plasfrequentie speelt een rol en door hun natuur plassen honden nu eenmaal ook aan de lopende band. Maar verspreiding gebeurt ook door haren en dergelijke.

patrickve 19 januari 2023 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky (Bericht 10102835)
Onderzoekers van de Wageningen Universiteit noemen het resultaat van hun eerste verkenning zorgwekkend en hebben er internationaal aandacht voor gevraagd.

Dat is de bestaansreden van onderzoekers ook, he. Er aandacht voor vragen :-)

Dadeemelee 19 januari 2023 17:55

Citaat:

Djiezes, dat zijn toch enorm kleine hoeveelheden. Ge gaat uw hond toch niet elke dag met zoiets instrijken?

Universalia 19 januari 2023 18:32

Citaat:

Die zijn inderdaad een véél groter gevaar.

Zoals het forumlid Blue Sky al schreef: belasten die handel.

Nu zullen er mensen zijn die dat te dramatisch zullen vinden waarop ik dan weer zou kunnen reageren met: en wat met al die mensen die hun huis/straat/voortuintjes verzorgd willen houden?

Als ik eens aan de kust ben zie ik dat vgeel dat er "eendagsvliegen" zijn die al hun beesten bijhebben enn die overal zonder oprapen in het wilde weg hun gevoeg laten doen.

Enn ik haalde het volgende al eerder aan: en dan heb je nog toxoplasmose (kattenziekte)

Meer info...

Citaat:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Toxoplasmose

Parasiet verandert je persoonlijkheid

Een op de drie mensen raakt ooit besmet met de ‘kattenparasiet’ die toxoplasmose veroorzaakt. Van de ziekte merk je meestal niets, maar de parasiet zou tientallen jaren in je brein kunnen blijven zitten, en van daaruit je persoonlijkheid veranderen. Hij zou zelfs het risico op schizofrenie verhogen. Klopt dat? Moeten we ons zorgen maken? En hoe vermijd je een infectie? De Educated Idiots zoeken het uit, samen met Liesbeth Gijsel, hoofdredacteur van Eos

https://www.eoswetenschap.eu/tag/toxoplasmose
Het blijft een vreemde situatie in de zin van, de dieren hebben toch ook niet gevraagd dat de mens al die straten is gaan aanleggen?

Wat is de juiste oplossing???? :?

patrickve 19 januari 2023 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 10103037)
Die zijn inderdaad een véél groter gevaar.

Ik zou voorstellen van vrijwilligers daarmee laten te doen zoals men met kleine zeehondjes doet: aangespoelde verrijkers neerknuppelen op het strand :-)

Erw 19 januari 2023 21:38

Dit probleem is minstens even Armageddon als sars cov 2. :shock:
We moeten Maatregelen Nemen.
Samen gaan we het virus err de honden en katten klein krijgen!

Ze zijn al jaren razzias aan het oefenen, nu nog met doel steriliseren.
Straks direct bam knal af.
Voor Vorst en Algemeen Belang!

dewanand 19 januari 2023 22:15

2200: blanken zijn uitgeroeid op onze apen planeet

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 10102733)
Ik zou eerder mensen die niet tot ons volk behoren belasten om te bestaan.

1 miljard indiers en meer dan 1 miljard Chinezen, dat vervuilt veel meer dan ONZE katten en honden he.

Trouwens onze katten en honden dienen voor ONS plezier, en zijn dus nuttig. Die Chinezen en Indiers zijn enkel maar nuttig ter hoogte van wat ze voor ons en onze katten en honden maken he. En over Afrikanen moeten we al helemaal niet beginnen. Als het gaat om de natuur plezier te doen, zou het beter zijn om alle Afrikanen te verwijderen en van Afrika terug een enorm natuurreservaat te maken.

haha haha ja joh
honden en katten zijn professionele, goedkope en fulltime knuffeltherapeuten voor eenzame en suicidale mensen zoals mijzelf

ik mis Wieroe nog steeds, hij stierf 09.09.2022

al die 17 miljoen mensen vervuilen Nederland echt extreem, alle rotzooi die zij eten gaat het milieu in via het toilet, hele berg vieze mensenschijt

Universalia 19 januari 2023 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewanand (Bericht 10103121)
haha haha ja joh
honden en katten zijn professionele, goedkope en fulltime knuffeltherapeuten voor eenzame en suicidale mensen zoals mijzelf

al die 17 miljoen mensen vervuilen Nederland echt extreem, alle rotzooi die zij eten gaat het milieu in via het toilet, hele berg vieze mensenschijt

Het is algemeen geweten dat wij met zen allen op een bescheten planeet wonen... :?

Rudy 19 januari 2023 23:09

Zolang ze niet in mijn hof kakken zie ik geen probleem. Vooral de katten. Het is een pest. Daar groeit niets meer.

Adam Smith 20 januari 2023 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dewanand (Bericht 10103121)
haha haha ja joh

Gecondoleerd voor het verliezen van uw huisdier. Wee de gebeente, die zich aan mijn hond waagt. Hij is overigens dol op spelen en is juist senang naast een druk schoolplein (vuurwerk daarentegen).

Vlad 20 januari 2023 10:12

Citaat:

Om van stikstof nog te zwijgen. Ons hele land is een grote stikstofwolk door het voortdurende alomme gezeik en geschijt van huisdieren zoals de 1,5 miljoen honden, 2,6 miljoen katten en het 1/4 miljoen paarden.

Vette Pois(s)on 20 januari 2023 10:16

8 miljard kloteapen

niks rotter

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be