![]() |
Het Waalse koningshuis
Het waalse koningshuis heeft reeds heel wat stof doen oplaaien. En proper kwam het er niet altijd uit.
Leopold II en Congo.... Albert I en Marche-les-Dames... Leopold III en 194O.... Boudewijn en een illegaal klooster.... Albert II en zijn onwettige dochter... Philippe de Taaie en zijn uitspraken.... Wanneer wordt de waarheid gepubliceerd? |
je bent de machtsgeilheid van leopold 1 vergeten
|
De BUBbelkes hebben toch een historicus. Waarom komt er geen antwoord?
|
allez, ik zal u een antwoord geven: SO WHAT?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Leopold II in congo. Liet hij de handen afhakken ja of neen. |
Ik heb geen weet van enig formeel bewijs dat hij bevel had gegeven dit te doen. U?
Laat ik ook even vragen: what the fuck heeft dat te maken met "communautaire discussies" of politiek vandaag de dag? |
Citaat:
En wat dit te maken heeft met communautaire discussies" of politiek vandaag de dag is duidelijk. Het is een Waalse monarchie die de Vlamingen misbruikt om zichzelf te verrijken. Deze monarchie heeft steeds zijn misprijzen getoond voor de Vlamingen. |
Een meerderheid van de Vlamingen kan zich nochtans ook vinden in Filip als nieuwe koning hoor. Een mindere meerderheid, maar nog steeds, met 67% een ruime absolute meerderheid... Waar toont de monarchie overigens misprijzen voor de Vlamingen?
|
Citaat:
|
Vergeet niet Boudewijn en de abortuswet en z'n openlijke steun aan Mobutu, de Afrikaanse Hitler.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
- "Rood Rubber", Daniel Vangroeneweghe, ISBN 90-5617-556-4 - "King Leopold's Ghost", Adam Hochschild, ISBN 0-618-00190-5 en talloze andere werken, o.a. van E.D. Morel, Jules Marchal, Mark Twain... |
Citaat:
De republikeinen worden het zwijgen opgelegd, en de monarchie is na deze indrukwekkende overwinning populairder dan ooit. Maar, wie wil niet weten van koningsverkiezingen? Het paleis en de monarchisten. Dus geloven ze die 67% niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be