![]() |
Vlaams minister Demir (N-VA) wil splitsing justitie
Dat justitie in een nieuw jasje moet gestoken worden daar is iedereen wel met akkoord denk ik.
De criminaliteit, die men kan koppelen aan het opengrenzenbeleid en de drugtrafieken en het gelukszoekers blijven binnenhalen, zijn daar enkele voorbeelden van. Gaat men dat uiteindelijk proberen op te lossen? Splitsing Justitie Wat bedoelde Zuhal Demir met eigen gevangenissen-en-eigenstafbepalingen en een eigen wetboek? Dus als ik het 'goed' begrijp zullen er verschillende strafwetboeken onder het onze verschijnen om personen die uit andere contreien komen volgens hun eigen strafboeken te veroordelen? Had dat al niet lang zo moeten zijn? Of heb ik dat verkeerd begrepen, dat kan ook best????? :oops: |
In DS zelf:
Citaat:
|
Demir maakt zoals altijd veel lawaai met weinig dossierkennis.
|
Ik heb het nog al gezegd, heel dat ministerie van just is just moet op de schop, volledig ontmantelen die handel en aanpassen aan de normen en waarden van de moderne tijd.
Verkozen rechters , opgesplitst natuurlijk en het afschaffen of serieus beperken in tijd van beroepsprocedures. Voor financiele , arbeids, asiel geschillen waar dit onbeschaamd gebruikt wordt om den boel te rekken tot de eiser dood is of in het geval van asielzoekers de kindjes toch al zo lang naar t school gaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Komaan Herr Flick, plus est en vous. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
nee rechters moeten zoals in de US of A zich kandidaat stellen, het volk beslist dan over de aanstelling. en niet de politiek zoals nu het geval is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het volk the people beslissen dus wie er mag gaan rechstrpreken en of ze dat al dan niet mogen blijven doen. Scheiding der machten bij ons, maar de politiek kiest wel wie er rechter mag gaan spelen en procureur... Dat is niet juist, je kan niet voor het een kiezen en het andere voor een hele carriere opgedrongen krijgen. Let wel , een kandidaat moet natuurlijk wel aan de voorwaarden voldoen. Diploma in de rechten bezitten, slagen voor een toelatingsexamen, X jaar relevante ervaring etc... etc... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik blijf bij mijn voorbeeld van verlichte dictatuur, waar ik zelf als dicator de "juiste" rechters kan aanduiden. Maar een ander systeem waarbij accountability , zelf hoofdelijk als in we slaan heel uw hebben en uw houden aan. (zoals dat voor gemeente ontvangers bestaat) dat zou ook al een deel van de problemen oplossen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
dit in tegenstelling tot verkozen rechters en procureurs wiens uitspraken en vervolginsgbeslissingen afhangen van het sentiment-du-jour. Uitspraken door rechters zou niet beinvloed mogen worden door de publieke opinie, of afhangen van hoe de publieke opinie erop gaat reageren. De onafhankelijkheid van justitie komt in het gedrang als ook rechtspraak een populariteitspoll wordt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be