![]() |
Ambtenaren met geweer
Als het van Vlaams minister van Financiën Matthias Diependaele (N-VA) afhangt, dragen ambtenaren van de Vlaamse Belastingdienst (Vlabel) een luchtdrukgeweer tijdens controles. Dat heeft de N-VA-minister zondag gezegd bij VTM Nieuws. Er is officieel toestemming gevraagd aan federaal justitieminister Vincent Van Quickenborne (Open Vld). Die zou binnenkort met een antwoord komen.
Diependaele verwijst naar agressie bij controles op onder andere de verkeersbelasting. In 2021 waren er volgens cijfers van zijn kabinet negentien incidenten, waarvan de helft verbale agressie en bij de andere gevallen een escalatie naar fysieke agressie. Vorig jaar ging het om 38 incidenten, waarvan twee derde met geweld. |
Administratieve ambtenaren hebben mij niet in de auto,op straat,of eigenlijk gelijk waar, te controleren...
Dat valt exclusief toe aan een heel nauw omschreven type van ambtenaren die we "ordediensten" noemen (politie,douane)... Vele decennia geleden werd de wildgroei aan verschillende politiekorpsen in Belgie geknipt,waarbij zelfs een zeer groot korps als de Rijkswacht verwijderd werd... en kijk,nu is men al bezig in Vlaanderen eigen korpsjes aan het oprichten....nu blijkbaar de gecompresseerde-lucht-karabiniers-fiscalisten... Zo hebben we ook al de GAS-boete-huzaren-bezighoudingstherapisten |
Citaat:
Ik denk dat dat antwoord 100% voorspelbaar is : Screw you, Diependaele. Stel je voor zeg... Verbale agressie ! 8O8O8O Waar is mijn luchtdrukgeweer ? |
Geef ze meteen ook maar een Bearcat! 8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van een Weyts zou ik zoiets 'normaal' vinden, binnen het verwachtingspatroon. Maar dat Diependaele mentaal ook zo geatrofieerd is, is onverwacht. |
En wat gaat een luchtdruk geweer (uitgezonderd de echte high end monsters ) doen om mij te intimideren?
Ik zie het al voor me "Belastingscontrole, we komen uw boekhouding inspecteren". Ik laat u binnen, over mijn lijk, stel nutteloze parasieten. "Uw beslissing meneer" en ze richten hun Diane 25 geweertjes op me.... |
Teaser geven?
Ahhhhh!!!! u wil niet betalen, dan gaan wij u leren dansen... :roll: |
Citaat:
Ik vraag me dan af: zijn die in uniform, rijden die met anonieme wagens,…? 8O |
Nu wordt de staat tenminste "eerlijk" : "Uw geld of uw leven" :lol:
|
Citaat:
|
Ik vermoed dat de term "luchtdrukgeweer" hier een beetje onhandig gekozen is.
(want die kunnen wel degelijk dodelijk zijn, in de handen van een goede schutter die wat basis anatomische kennis heeft. ) Maar om een non leathal pistool / geweer dat dikke katchou bollen of bollekes peper afvuurt. Walther heeft zo een dingen in de aanbieding. kost een 300 a 400 euro per stuk en wordt aangedreven met een Co2 cartouche vandaar de verwarring https://novicedefense.com/copy-of-wa...er-pistol-fde/ Zijt gerust als ge zo ne rubber bal tegen uw tronie krijgt, dan gaat ge even heel rustig zijn. |
Citaat:
Als uw voituur op up oprit staat of ze willen bij u binnen moeten ze nen deurwaarder en gerechterlijke papieren etc hebben , maar bij een actie waarbij ze u doen stoppen op straat is dat allemaal niet nodig. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be